Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقیقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر در حاشیه بازدید از پایش مزارع گندم و مبارزه با بیماری قارچی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،، گفت:با توجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی در روز‌های آینده برای جلوگیری از کاهش عملکرد اقتصادی، کشاورزان گندمکار باید برای انجام مبارزه شیمیایی با بیماری‌های برگی و خوشه  اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:بارندگی‌های متناوب زمینه را برای شیوع و گسترش بیماری‌های قارچی گندم نظیر سفیدک پودری، لکه خرمایی، سپتوریوز، زنگ زرد و فوزاریوم فراهم کرده است در نتیجه جهت پیشگیری و کاهش خسارت بیماری‌های گندم و انجام مبارزه شیمیایی علیه بیماریهای یاد شده از ضروریات است.
حقیقی ادامه داد: با هماهنگی کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی سم پاشی ضد قارچ در این زمان مورد تاکید است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: سموم قارچکش مورد استفاده برای مبارزه با بیماری‌های گندم شامل تیلت، فولیکور، فالکن، آلتو، رکس دو آرتئا و آلتو کمبی است.
شهرستان بهشهر قطب تولید گندم در استان مازندران است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مزارع گندم بیماری قارچی مبارزه شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: از آغاز فصل خرید گندم در استان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۴۵۰ هزار تن در مراکز روباز خریداری شده است که ۲۰۰ هزار تن آن به سیلو‌های استاندارد منتقل شده است. 

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد گندم‌های خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده است و مابقی توسط کاربران مراکز در حال ثبت می‌باشند. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مطالبات گندمکاران استان این هفته ابتدای هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان از کشاورزان درخواست می‌شود در طول هفته جاری از ارسال محصول گندم خود در مراکز خرید روباز خودداری گ به سیلو‌های استاندارد مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم