Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@14:19:14 GMT

پروفسور، میلان را نجات می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۳۰۳۲

پروفسور، میلان را نجات می‌دهد؟

تاریخ نشان می‌دهد که مربیان آلمانی معمولاً به کار باشگاه‌های ایتالیایی نمی‌آیند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، رودی فولر در سال‌های 1987 تا 1992 به عنوان بازیکن در رم درخشید اما در سال 2004 تنها یک ماه روی نیمکت این تیم دوام آورد و رم در شش بازی با هدایت او، تنها یک پیروزی کسب کرد. او تنها مربی آلمانی است که تاکنون در سری آ مربیگری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، میلان قصد دارد تاریخ را با رالف رانگنیک بازنویسی کند.


این مربی 61ساله دوران بازی قابل توجهی نداشته و نتوانست از سطح آماتور فراتر برود. او در جوانی بازی تیم‌های آریگو ساکی و زدنیک زمان را دنبال می‌کرد. او به‌ حدی زمان که در اوایل دهه 1990 مربی فوجیا بود را می‌ستود که او را «برادر معنوی» خود می‌دانست.


مهم‌ترین دستاوردهای رانگنیک در فوتبال آلمان خارج از زمین بود. در دورانی که اکثر باشگاه‌های آلمانی از سه مدافع و سوییپر استفاده می‌کردند، رانگنیک که مربی تیم دسته دومی اولم بود، در دسامبر 1998 به تلویزیون رفت و با تخته مغناطیسی معروفش، بازی با چهار دفاع، یارگیری منطقه‌ای و پرس بالا را توضیح داد.


رسانه‌های آلمانی در آن هنگام گفتند او روش‌های نامتعارفی دارد و انگار یک «پروفسور» دانشگاه با نظرات عجیب است. کمتر از دو سال بعد، آلمان در یورو 2000 به شکلی فاجعه‌بار حذف شد. آلمانی‌ها سپس روی به استفاده از روش‌های رانگنیک آوردند و به این ترتیب بود که باشگاه‌ها و تیم ملی آلمان توانستند قدرت خود را برگردانند.


رانگنیک در آن زمان خود را به عنوان یک پیشرو ثابت کرد اما در سال 2004 بود که پیشرفت اصلی زندگی کاری او روی داد. او مربی شالکه شد و آنها را در بوندس‌لیگا دوم کرد. با این حال، او در میانه فصل دوم حضورش در این تیم اخراج شد. او که نتوانسته بود از لقب «پروفسور» رهایی پیدا کند، تصمیمی شجاعانه گرفت و به دسته سوم رفت تا مربی تیم کوچک هوفنهایم شود.


او با کمک‌های مالی بی‌سابقه رئیس باشگاه، توانست با هوفنهایم در دو فصل پیاپی صعود کند و به دسته برتر آلمان برسد. با این حال، باز هم از او به اندازه‌ای که باید، تقدیر نشد. البته این تقصیر او نبود. هوفنهایم مالکی ثروتمند دارد و طرفداران فوتبال در آلمان از آن هنگام تاکنون نسبت به این موضوع اعتراضات گسترده‌ای داشته‌اند.


بازگشت به شالکه در سال 2011 بهترین عملکرد او به عنوان مربی را رقم زد. این دوران جذابیت خاصی برای طرفداران میلان دارد. شالکه با او توانست اینتر را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت در لیگ قهرمانان با نتیجه هفت بر سه ببرد و برای اولین بار در تاریخش، به نیمه‌نهایی این مسابقات برسد. فصل با قهرمانی در جام حذفی به پایان رسید، هرچند که خستگی شدید باعث شد که او چند ماه بعد موقتاً از فوتبال فاصله بگیرد.


او در هشت سال گذشته باشگاه‌های ردبول را زیر نظر داشته است و به آنها کمک کرده که در ورزش موفق شوند. او بود که آربی لایپزیگ را در عرض تنها چند فصل تبدیل به یکی از سه تیم برتر بوندس‌لیگا کرد. پیش از شیوع ویروس کرونا بود که لایپزیگ توانست تاتنهام را ببرد و به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسد.


ایوان گازیدیس، مدیر میلان، رانگنیک را در سال 2018 به عنوان جانشین آرسن ونگر در آرسنال در نظر گرفته بود. شایعات گسترده حاکی از آن است که او برنامه دارد که این مربی را به میلان ببرد و کنترل کامل نقل و انتقالات را هم به دست او بسپارد.


عملکرد رانگنیک گویای همه چیز است. میلان برای بازگرداندن دوران پرافتخار گذشته، باید به سراغ افراد جدیدی برود. میلان موفق‌ترین تیم ایتالیا در اروپا است. حالا زمانش رسیده که این را در میدان هم نشان دهند.

 

آث میلان رودی فولر (مدیر ورزشی) بایرلورکوزن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آث میلان بایرلورکوزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن مونیخ به دنبال استخدام اشمیت یا دزربی

مدیران باشگاه بایرن مونیخ پس از شنیدن جواب منفی از رالف رانگنیک، نظرشان معطوف به مربیان دو تیم بنفیکا و برایتون شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از اینکه ژابی آلونسو، یولیان ناگلسمان و رالف رانگنیک به پیشنهادهای بایرن مونیخ برای قبول هدایت این تیم پشت‌ کردند، حالا مدیران این باشگاه باید به فکر استخدام مربی دیگری باشند و رایزنی رسانه‌‌ای در این خصوص همچنان ادامه دارد. نشریه آلمانی «بیلد» در تازه‌ترین مورد خبر داد؛ منابع مطلع می‌گویند مدیران بایرن اکنون می‌خواهند با تمام قدرت نسبت به استخدام راجر اشمیت سرمربی بنفیکا اقدام کنند.

طبق این گزارش؛ سرمربی سابق بایرلورکوزن و سالزبورگ تا سال 2026 تحت‌قرارداد باشگاه بنفیکا است و بند فسخ 30 میلیون یورویی در قراردادش دارد، اما بنفیکا کاملاً از او راضی نیست، بنابراین استخدام این مربی آلمانی برای بایرن کار پیچیده‌ای نخواهد بود. پیش از این نام اشمیت 57 ساله در بین مدیران بایرن مورد بحث قرار گرفته بود، هرچند هرگز یکی از نامزدهای برتر نبوده اما اکنون او در صدر لیست مدنظر باشگاه بایرن است.

در سوی دیگر روزنامه آلمانی «TZ» چاپ مونیخ خبر می‌دهد که مکس اِبرل عضو هیئت مدیره ورزشی باشگاه بایرن مونیخ و کریستوف فروند مدیر ورزشی این تیم حالا روی استخدام روبرتو دزربی سرمربی فعلی برایتون تمرکز کرده‌اند، این در حالی است که با توجه به اتفاق‌های چند هفته اخیر گزینه‌های دیگر را هم مدنظر دارند، چون به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ چیز قطعی نیست.

رانگنیک پیشنهاد سرمربیگری بایرن مونیخ را رد کرد

هانسی فلیک نیز دیگر گزینه‌ بایرنی‌ها به شمار می‌رود، هرچند با توجه به عملکرد ضعیف او در تیم ملی فوتبال آلمان، اعضای هیئت مدیره باشگاه بایرن تردیدهایی نسبت به بازگرداندن او به روی نیمکت این تیم دارند.

توماس توخل اخیراً با باشگاه بایرن مونیخ توافق کرد در پایان فصل جاری از سمت سرمربیگری باواریایی‌ها کنار برود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!
  • سرمربی طارمی، گزینه جدی مربیگری میلان
  • زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد
  • چهره اولین سرمربی زن در فوتبال مردان آلمان
  • ناراحتی مربی سابق رئال از میلان: امیدوار به یونایتد
  • بایرن مونیخ به دنبال استخدام اشمیت یا دزربی
  • انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!
  • دلیل واقعی پاسخ منفی رانگنیک به بایرن چه بود
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • شوکه شدن مدیران بایرن مونیخ از تصمیم رالف رانگنیک