Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویدیوی سرود ضد بریتانیایی «زامبی» با اجرای گروه «کرَنبِریز» از مرز یک میلیارد بازدید عبور کرد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ورایتی، موزیک ویدیوی سرود سیاسی اعتراضی علیه استعمارگری بریتانیا با عنوان «زامبی» محصول سال ۱۹۹۴ در یوتیوب به بازدید یک میلیاردی رسید.

«زامبی» سومین ویدیوی دهه ۹۰ و ششمین ویدیوی قرن بیستم میلادی است که به رکورد بازدید یک میلیاردی در یوتیوب دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«باران نوامبر» از گروه «گانز اند راوزز» (تفنگ‌ها و رُزها) محصول سال ۱۹۹۲، «بویی، چون روح جوانی» از گروه «نیروانا» محصول ۱۹۹۱، «فرزند دلبند من» از گروه «گانز اند راوزز» (تفنگ‌ها و رُزها) محصول سال ۱۹۸۷، «قبولم کن» (Take On Me) از گروه «A-ha» محصول سال ۱۹۸۵ و اثر معروف «حماسه کولی» از گروه «کوئین» به خوانندگی افسانه‌ای و کاریزماتیک «فردی مرکوری» محصول سال ۱۹۷۵ پنج ویدیوی دیگری هستند که از مرزیک میلیارد بازدید در یوتیوب عبور کرده اند.



«کرَنبِریز» اولین گروه موسیقی ایرلندی هستند که به باشگاه یک میلیاردی‌های یوتیوب می‌پیوندند. از تاریخ تولید و انتشار تا امسال، ویدیوی «زامبی» در هر روز به طور میانگین ۱۷۸ هزار بار در یوتیوب بازدید داشته است. در ماه‌های آخر اعضای این گروه از هواداران خود خواستند تا برای رسیدن به بازدید یک میلیاردی ویدیوی «زامبی» کمک کنند و بالاخره امروز هجدهم آوریل (یکشنبه ۳۰ فروردین۱۳۹۹) از مرز یک میلیارد بازدید گذشت.

«او ریوردان» ترانه این سرود را در اعتراض به بمب باران ارتش جمهوری خواه ایرلند (وابسطه به دولت بریتانیا) در منطقه وارینگتون واقع در شمال غربی انگلستان در ماه مارس سال ۱۹۹۳ که به کشتن دو کودک و زخمی شدن ۵۶ نفر دیگر انجامید، نوشت.

ویدیوی «زامبی» به تهیه کنندگی همکار قدیمی اعضای گروه «کرَنبِریز» تولید شد. این آهنگ یکی از قطعات دومین آلبوم گروه با عنوان «نیازی به بحث و جدل نیست» است که در سپتامبر سال ۱۹۹۴ به صورت تک تراک منتشر شد.



موزیک ویدیوی «زامبی» به کارگردانی «ساموئل بایِر» حاوی تصاویری واقعی از خیابان‌های شهر بلفاست مرکز ایرلند شمالی است که کودکان در حال انجام بازی‌های جنگی و نیز حاوی تصاویر سیاسی و تاریخی است.

زمانی که این ویدیو در پاییز سال ۱۹۹۴ منتشر شد ابتدا از سوی بی بی سی به بهانه وجود صحنه‌های خشن از جمله صحنه‌ای که کودکان سلاح در دست دارند و از آن استفاده می‌کنند ممنوع شد. ویدیوی رسمی «زامبی» در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ به صورت اچ دی «pre-HD ۴:۳ aspect ratio» تولید و در یوتیوب بارگیری (آپلود) شد.

«او ریوردان» در ژانویه سال ۲۰۱۸ پس از آنکه «فرگال لاولر» نوازنده درامز، «نوئل هوگان» نوازنده گیتار و «مایک هوگان» نوازنده بِیس گروه تصمیم به منحل کردن گروه «کرَنبِریز» گرفتند، درگذشت. او تا پیش از مرگ در حال فعالیت با گروه «گرگ‌های بد» برای بازسازی همین آهنگ «زامبی» بود. پس از مرگ او، اما گروه «گرگ‌های بد» نسخه بازسازی را به اتمام رساند و ۲۵۰ هزار دلار از محل فروش آن را به خانواده او ریوردان اهدا کرد. جالب اینکه این ویدیوی بازسازی شده «زامبی» نیز توانست به بازدید ۳۰۰ میلیونی در یوتیوب برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موزیک ویدئو استعمار انگلیس شبکه یوتیوب یک میلیارد بازدید یک میلیاردی محصول سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بارش جانوران یا حیوانات | raining animals، پدیده نادر در تغییرات آب وهوایی است که به‌طور علمی مورد آزمایش قرار نگرفته‌است، ولی تئوری‌هایی همچون انتقال ماهی و قورباغه توسط گردباد در مسافت طولانی و رهاسازی آن درهوا برای توجیه پدیده از طرف گروهی از دانشمندان داده شده‌است.

از موارد جدید این رخداد به بارش ماهی در طول یک ماه در ژاپن در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد. با این حال شواهد ساختگی بودن این اتفاق در ویدیوی یاسوج را تایید می‌کند. در صورتی که ماهی از آسمان فرود بیاید و همچنان زنده باشد، غیرممکن است و شواهد نشان می‌دهد این یک ویدیوی ساختگی باکیفیت است.

منبع: تابناک

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار عشق زندگی‌اش!
  • ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • ابراز شادمانی اد شیرن در اینستاگرام پس از صعود ایپسویچ تاون به لیگ برتر
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • ویدیوی پربحث آقای مجری صداوسیما؛ بایدن دانشجو را نزن!
  • ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما
  • نخستین ویدیوی علیرضا بیرانوند به عنوان مدل!