Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:13:00 GMT

گاردین: فدرالیسم تازه‌ترین قربانی ترامپ و کرونا است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۴۳۸۹

گاردین: فدرالیسم تازه‌ترین قربانی ترامپ و کرونا است

یک روزنامه انگلیسی «فدرالیسم» را جدیدترین مفهومی دانسته که توسط رئیس‌جمهور آمریکا و شیوع ویروس کرونا قربانی شده است. ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی «فدرالیسم» را تازه‌ترین مفهومی دانسته که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و شیوع ویروس کرونای جدید آن را قربانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به اینکه در عصر دونالد ترامپ بسیاری از سنت‌ها و نهادها به چالش کشیده‌ شده‌اند نوشته است: «جدیدترین آنها فدرالیسم است.»

فدرالیسم بر این ایده استوار است که قدرت باید بین دولت فدرال و ایالت‌ها تقسیم شود، اما گاردین نوشته پاسخ ترامپ به ویروس کرونا ترجیحات تاریخی را در میان هر دو حزب تغییر داده است. به نوشته این روزنامه « شیوع ویروس کرونا برای دموکرات‌ها که احساس می‌کنند در بحبوحه همه‌گیری این بیماری رها شده‌اند به معنی روی آوردن به فدرالیسم بوده در حالی که برای جمهوری‌خواهان با سرسپردگی برده‌وار به قدرت دولت فدرال (مرکزی) همراه شده است.»

طبق اصول فدرالیسم، ایالت‌ه مسئولیت اصلی برای حفظ سلامت شهروندانشان را به عهده دارند، اما دولت فدرال هم باید رهبری امور را در هماهنگ‌سازی ملی اقدامات به عهده بگیرد. تجهیزات باید به مناطقی که نیاز است فرستاده شوند و تدابیری مانند تعطیلی کسب و کارها باید بر اساس یک طرح ملی اتخاذ شوند نه به صورت تصادفی و در سطح ایالت‌ها زیرا آنطور که «آندرو کومو»، فرماندار نیویورک گفت: «مرز بین ایالت‌ها معنای چندانی برای این ویروس ندارد.»

با این حال، به نوشته گاردین این سیستم در خلأ «رهبری مسئولانه» از سوی کاخ سفید به نحوی که قرار بوده عمل نکرده است. دونالد ترامپ به جای آنکه در کسوت رئیس‌جمهور آمریکا با فرمانداران ایالت‌ها همکاری کرده و یک طرح ملی ندوین کند چندین ماه مشکل را انکار کرد.

ترامپ، تنها اندکی بعدتر، زمانی که بحران شیوع کرونا کل آمریکا را گرفت از آن سوی بام افتاد و گفت که برای تصمیم‌گیری درباره زمان اتمام تعطیلی‌های اعمال‌شده برای کنترل بیماری، اختیار تام دارد و فرمانداران ایالت‌ها باید از او تبعیت کنند. 

وارن: ترامپ جان و زندگی مردم آمریکا را به خطر انداخته استآیا کرونا مانع راهیابی مجدد ترامپ به کاخ سفید می‌شودادامه اعتراضات علیه قرنطینه در آمریکا و همراهی ترامپ با معترضان

 

انتهای پیام/

R36444/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ ویروس کرونا دونالد ترامپ ویروس کرونا دونالد ترامپ ویروس کرونا ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت