Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@21:13:32 GMT

حمایت قاطع پکن از سازمان بهداشت جهانی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۴۸۱۱

حمایت قاطع پکن از سازمان بهداشت جهانی

وزیر خارجه چین با رد ادعاهای بی پایه و اساس آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی بر لزوم حمایت از این سازمان به عنوان اساسی برای چندجانبه گرایی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین با طعنه به اقدام آمریکا در تعلیق کمکهای مالی این کشور به سازمان جهانی بهداشت گفت: در شرایط کنونی جنگ جهانی با شیوع ویروس کرونا حمایت از سازمان بهداشت جهانی و مدیرکل آن تضمین فلسفه و اصل چندجانبه گرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی که شب گذشته با صورت تلفنی با «تدروس آدانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی صحبت میکرد تاکید کرد که این حمایت همچنین اقدامی برای تضمین جایگاه سازمان ملل و نقش آن در حفظ یکپارچگی جهان در مواجه با بحران ویروس کرونا است.

وزیر خارجه چین افزود: این تماس تلفنی برای نشان دادن این مساله است که دولت و ملت چین قویا از سازمان جهانی بهداشت حمایت می‌کنند. 

وی از بقیه کشورهای جهان نیز خواست که رویکرد حمایتی از سازمان بهداشت جهانی داشته باشند. 

وی با تمجید از ریاست تدروس بر سازمان بهداشت جهانی، انتخاب یک مقام سازمان ملل از کشورهای درحال توسعه و به ویژه قاره آفریقا (اتیوپی) را مهم خواند و گفت که آقای مدیر کل از زمان تصدی این سمت نقش خود را به خوبی ایفا کرده است و وطایف خود برای تضمین سلامت در سطح جهانی را به خوبی انجام داده است.

وی با طعنه به انتقادهای واشنگتن از اقدامات و رویکرد سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد، انتقادها و حملات به این سازمان بی پایه و اساس هستند و از هیچ حمایت مردمی در سطح جهان برخوردار نیست و هیچ کشور باوجدانی از آن حمایت نخواهد کرد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته گفت کشورش ارسال کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت را متوقف خواهد کرد. 

ترامپ درباره معلق کردن کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت گفته بود: «ما پولی که سازمان جهانی بهداشت می‌دادیم را معلق می‌کنیم. آنها می‌توانستند زودتر [درباره شیوع این بیماری] اطلاع‌رسانی کنند. باید باخبر می‌شدند اما احتمالاً اطلاع نداشتند.»

او در ادامه سخنانش گفت: «آنها درباره مسائل زیادی اشتباه کرده‌اند. به نظر می‌رسد چین‌محور هستند...این را بررسی خواهیم کرد.»

بسیاری از مقامات و کشورهای جهان اظهارات و اقدامات ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی چین سازمان ملل وزیر خارجه سازمان جهانی بهداشت سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف رحیمی افزود: تصویب فوق العاده خاص در واپسین لحظات جمع بندی جداول بودجه ۱۴۰۳ انجام گرفت. این اتفاق با همراهی نمایندگان مجلس دوازدهم با کادر درمان و همچنین در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی درباره تصویب بودجه فوق العاده خاص افزود: هر چند خواسته پرستاران تصویب این قانون با ضرایب بالاتر از ضریب فعلی می‌باشد اما سازمان نظام پرستاری این اقدام نمایندگان را قابل تقدیر می‌داند.

رحیمی ضمن تقدیر از دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های همراه در پیگیری و تصویب این قانون، تصریح کرد: این اتفاق در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی تاکید کرد: با وجود شرایط سخت کاری و نوسانات اقتصادی، پرستاران به شدت تحت فشار بوده و متأسفانه هر روز اخبار نگران کننده‌ای از جای جای کشور به گوش می‌رسد. تصویب فوق‌العاده خاص اتفاقی مبارک اما ناکافی برای ایجاد انگیزه کادر درمان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: انتظار ما همراهی دولت با خواسته‌های سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در پیگیری و تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران است.

کد خبر 6095981 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است