Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:26:14 GMT

ضرورت ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در صنعت چای

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۴۹۳۶

ضرورت ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در صنعت چای

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان زارع در جلسه بررسی مسائل مرتبط با صنعت چای گیلان صنعت چای را بخشی از شناسنامه استان عنوان و اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد چای داخلی در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با اشاره به وابستگی اشتغال و معیشت تعداد قابل توجهی از مردم گیلان به صنعت چای، افزود: رشد ۴۰ درصدی قیمت برگ سبز چای در سال ۹۸ گذشته نسبت به سال قبل تر و رشد ۱۱ درصدی تولید در این سال را منجر به رونق نسبی صنعت چای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: برای جهش در تولید صرفاً امید داشتن به درصدهای رشد گذشته کفایت نمی‌کند، در موضوع تحقیقات، بهره‌وری، آبیاری نوین و استفاده بیشتر از تکنولوژی و مکانیزاسیون صنعت چای در فرآیند کاشت، داشت و برداشت تا فرآوری در کارخانه و بسته بندی، باید توان استان را تقویت کرد.

وی به وجود تقاضا برای تولیدات چای در بازار داخلی اشاره و بر ضرورت کیفیت بخشی به محصول تأکید کرد و ادامه داد: محصولات تولید شده باید مشتری پسند باشند.

زارع با اشاره احساس مسئولیت دولت برای حمایت از صنعت چای، افزایش سطح زیرکشت و ماندگاری این شغل و محصول، بیان کرد: ارتقای کیفیت، بازگشت به چرخه تولید، ارائه سهم بیشتری از تولید به بازار و کاهش وابستگی به واردات همواره مورد توجه دولت بوده و امسال نیز با پیگیری‌های مؤثر نسبت به سال گذشته کمک شایان توجهی کرده است.

وی تعیین تکلیف زودتر قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای برای امسال را ناشی از پیگیری‌های مستمر و مکاتبات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: افزایش نرخ تضمینی برگ سبز چای به یقین در ارتقای میزان کمیت و کیفیت محصول و انگیزه کشاورزان به صورت مستقیم اثرگذار است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان در میزان درآمد سرانه در قیاس با متوسط کشور پایین‌تر است، گفت: صنعت چای در مجموع حدود ۷۰ هزار نفر اعم از چایکار، کارخانه‌دار، بازرگان و پرسنل کارخانجات را در بر می‌گیرد که به قطعاً ارتقای سطح درآمدی آنان منجر به افزایش سطح معیشتی این قشر باید روز به روز تقویت شود.

وی افزود: افزایش بیش از ۲۷ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک (۴۶۰۰ تومان) و ۵۰ درصدی برگ سبز درجه دو (۳۳۰۰ تومان) برای سال زراعی جاری سبب ایجاد انگیزه در فعالان این بخش شده است.

زارع افزود: در کارگروه‌های کشاورزی طرح مسائل مرتبط با آبیاری نوین، کشت‌های استراتژیک ما همچون برنج و چای را نیز در بر می‌گیرد.

استاندار گیلان از تبلیغ چای خارجی با عناوین داخلی در رسانه ملی انتقاد و بیان کرد: به هیچ عنوان نباید در ادارات گیلان چای خارجی مصرف شود باید نگاه به مصرف تولید داخلی باشد.

وی با اشاره به اینکه برگ سبز چای در درجه حرارت بالای ۹۵ خشک می‌شود، گفت: موضوع کرونا در فرآیند تولید به هیچ وجه اثرگذار نیست و بر رعایت جدی مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز تأکید شده است.

استاندار گیلان اظهار کرد: یکی از انتظارات ما از خانواده بزرگ صنعت چای این است که با درک متقابل و همدلی که نسبت به یکدیگر در سال گذشته داشتند و شاهد ارائه کیفی برگ سبز چای و رشد کمیت بودیم؛ امسال نیز تداوم داشته باشد و چایکاران و کارخانه داران از وضعیت درآمدی راضی باشند.

کد خبر 4904306

منبع: مهر

کلیدواژه: چای ارسلان زارع استان گیلان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا ایلام بارش باران شهرکرد بیرجند نیمه شعبان قزوین گرگان استانداری قزوین کمک به نیازمندان استاندار گیلان برگ سبز چای صنعت چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان در اجتماع باشکوه نمازگزاران جمعه در مسجد میرکمال الدین با گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل، انسان، خودرو و جاده را از عوامل مهم و موثر در ایمنی جاده ای ارزیابی کرد.

وی وسیله نقلیه را عامل مهمی در ایمنی حمل و نقل ارزیابی و با انتقاد از کیفیت ضعیف و قیمت بالای خودروی داخلی، گفت: متاسفانه صنعت خودروسازی نتوانسته به مطالبات و خواسته‌های مردم توجه کند و همین خودروهای بی‌کیفیت با افزایش قیمت و ماه‌ها انتظار به مردم تحویل می‌شود که مسئولان باید با استفاده از فناوری روز به سمت افزایش کیفیت و کاهش قیمت حرکت کنند و این مطالبه به حق مردم محقق گردد.
 
حجت الاسلام بارانی ضمن بیان آمار جاده سازی در بعد از انقلاب و تحولات و خدمات بزرگ در احداث جاده‌های بین شهری و روستایی در کشور، یادآور شد: ما شاهد انقلاب راه‌سازی در دهه‌های اخیر بوده‌ایم به گونه‌ای که رشد قریب به پنج درصدی در جاده‌های کشور، رشد سیزده برابری در جاده‌های روستایی و هشت برابری در احداث آزاد راه را شاهد هستیم و همگی اینها جدای از رشد و پیشرفت در خطوط ریلی، هوایی و دریایی است.
 
وی با اشاره به محرومیت باقیمانده رودان در حوزه راهسازی علیرغم خدمات فراوان، اظهار کرد: متاسفانه برخی جاده‌ها متناسب با شرایط دهه‌های گذشته است و امروز با توجه به حجم ترافیک و خودرو جوابگو نیست که مسیر روستای آبنما به سمت بخش جغین از جمله این موارد است که هم عرض جاده و هم کیفیت آن موجب گلایه و نارضایتی مردم نجیب این مناطق شده که امیدوارم متولیان حوزه راهداری و راهسازی این صدای مردم را بشنوند و برای حل آن برنامه‌ریزی و تدبیر نمایند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی رودان، شوراها را نماد حضور اراده مردم در مدیریت شهر و روستا معرفی کرد و ضمن گرامیداشت روز شوراها گفت: توصیه‌ام به شوراها، حضور مستمر در بین مردم و استماع مشکلات و مطالبات و ایده‌های نخبگانی در مسائل مناطق و پرهیز از سیاست زدگی و عوام فریبی در مدیریت شهر و روستاست.
 
امام جمعه شهرستان رودان، با تبریک روز جهانی کار و کارگر ضمن بیان فضائل کارگر و کار از نگاه اسلام، خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به این مقوله بسیار متفاوت از نگاه غرب است و به برکت همین نگاه، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر در پس از انقلاب هستیم به گونه‌ای که در مکتب امامین انقلاب کارگر عنصری ارزشمند و رزمنده میدان جهاد اقتصادی معرفی شده است.
 
وی ضمن تأکید بر توجه دستگاه‌های متولی بر نظارت و حمایت از حق کارگران، یادآور شد: حقوق مکفی، امنیت شغلی وتوانمندسازی علمی و بیمه کارگران از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه شود و غفلت و سهل انگاری در موضوع کارگران قابل قبول و اغماض نخواهد بود.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش