Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌های یادروز سعدی به صورت مجازی و به مدت ۷ روز از طریق صفحه مرکز سعدی‌شناسی برگزار شود. ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، هر سال تقویم که ورق می‌خورد و به ابتدای اردیبهشت می‌رسد برای اهالی شعر و ادب یادروز شیخ اجل سعدی شیرازی است. کلام سعدی آنچنان با مردم عجین شده که بسیاری از عبارات آن  امروز هم در گفتار و محاوره به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هر سال مراسم یادروز سعدی با برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله مراسم بزرگداشت با حضور شخصیت‌های ملی، نشست‌های علمی، گلباران آرامگاه و غیره همراه بود اما این روزها بیماری کرونا بر یادروز شیخ اجل و برنامه‌هایش سایه انداخته است و مانند هر سال خبری از برنامه و مراسم نیست. 

البته این به معنای بدون برنامه بودن نیز نیست چراکه بناست برنامه‌های یادروز سعدی به صورت مجازی و به مدت 7 روز برگزار شود. نخستین برنامه اجرای زنده گروه موسیقی همنوازان ایران است که امشب ساعت 20:30 در آرامگاه سعدی بدون حضور مخاطب برگزار می‌شود و به صورت زنده از صفحه اینستاگرام مرکز سعدی‌شناسی(@sadishenasi) پخش می‌شود. 

در ادامه این برنامه‌ها به مدت 7 روز  7 حکایت، 7 غزل، 7 کتاب، 7 سخنرانی، 7 قطعه موسیقی و 7 اثر خوشنویسی از اینستاگرام مرکز سعدی‌شناسیو دیگر نهادهای فرهنگی استان پخش می‌شود که ساعت دقیق آنها اطلاع‌رسانی می‌شود. 

کوروش کمالی سروستانی، مدیر مرکز سعدی‌شناسی با معرفی برنامه‌های یادروز سعدی به برگزاری « یک هفته با سعدی و سپهری» اشاره کرده است. این برنامه به دلیل همزمانی چهلمین سالگرد درگذشت سهراب سپهری همزمان با یادروز سعدی است. 

فارسی در چین:‌ از شهرت و محبوبیت سعدی تا فارغ‌التحصیلی 600 دانش‌آموختهیادداشت| به احترام سعدی"بوستان سعدی" سریال انیمیشنی شد

در این برنامه شاعران، نویسندگان و پژوهشگران در صفحات مجازی و به صورت زنده از سعدی و سپهری با ارائه مقاله، یادداشت و پیام تصویری سخن می‌گویند. 

علاوه بر آن بسیاری از سعدی‌دوستان شیرازی نیز از روزهای گذشته در صفحات مجازی خود به خوانش حکایت‌هایی از سعدی پرداخته و به این صورت با ترغیب دیگران به این کار سعدی دارند که یاد روز این شاعر بزرگ را گرامی بدارند. 

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درباره سعدی و آثارش چنین گفته: « پرداختن به اساس اندیشه سعدی، یعنی رسیدن به تفکر و منش مدنیت آرمانی؛ این باید سرآغاز راهی نو باشد، راهی که رویکردی بهتر از قبل به اندیشه‌های بزرگان ایران زمین به ویژه سعدی شیرازی در نظام توانمند آموزشی کشور طلب می‌کند». 

به گفته وی همت گماشتن بیش از پیش سیستم آموزش و پرورش با هدف جریان بخشیدن به اندیشه‌های متعالی انسانی برگرفته از اندیشه‌های بزرگانمان به پدیدار گشتن مدنیتی آرمانی منجر می‌شود. 

سهرابی معتقد است که هنرمندان می‌توانند از معدن گنج پند و ادب سعدی استفاده کنند و آثاری زیبا را خلق کنند  چراکه هر زمان اندیشه با هنر یکی شد، جهان جلوه‌ای زیباتر به خود گرفته است.

لازم به ذکر است بنا به اعلام میراث فرهنگی استان فارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، آرامگاه سعدی شیرازی در روز بزرگداشت این شاعر بلند آوازه پذیرای بازدیدکنندگان نیست و تعطیل است. همچنین برنامه‌های یادروز سعدی‌ از طریق لایو اینستاگرام صفحه مرکز سعدی‌شناسی و دیگر صفحات منتخبی از جمله @sadishenasi /  @honarshahreaftab /  @shiraz1400.ir  پخش خواهد شد.

انتهای پیام/424/ش

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنامه های یادروز سعدی مرکز سعدی شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد