Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:20:30 GMT

چهارمین حضور بهاری قیصر امین‌پور در کتابفروشی‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۵۱۴۶

چهارمین حضور بهاری قیصر امین‌پور در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات مروارید برای چهارمین‌نوبت مجموعه کامل اشعار قیصر امین‌پور را روانه بازار کرده است.

این‌مجموعه شامل دفاتر شعر این شاعر است که از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۵ منتشر شده‌اند. «دستور زبان عشق»، «گل‌ها همه آفتابگردان‌اند»، «آینه‌های ناگهان دفتر اول و دوم»، «تنفس صبح»، «مثل چشمه مثل رود»، «به قول پرستو» و «منظومه‌ی ظهر روز دهم» دفترهایی هستند که در این‌مجموعه گردآوری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌دفتر شعر در چاپ تازه با طرح‌جلد تازه در قطع نیم وزیری منتشر شده است. نکته جالب درباره این دفتر شعر تغییر سه‌باره طرح جلد و قطع آن از زمان انتشارش تاکنون است.

قیصر امین‌پور متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۳۸ گتوند خوزستان، عضو هیئت‌علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران و عضو پیوسته‌ فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. او از شاعران مطرح روزگار پس از انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رفت که توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند.

امین پور در کنار شاعری در دو شاخه‌ بزرگ‌سال و نوجوان، در زمینه‌ ترانه‌سرایی، نویسندگی، روزنامه‌نگاری و پژوهش نیز دارای آثاری قابل توجه است. شعرهای او طی دو دوره خاص، سروده شده‌اند. دوره‌ نخست در سه دفتر در کوچه آفتاب، تنفس صبح و آینه‌های ناگهان که مضمون اصلی سروده‌های این دوره، جنگ و انقلاب است و دو دفتر گل‌ها همه آفتابگردان‌اند و دستور زبان عشق که نگاهی تازه و متفاوت از او در دوره دوم شاعری‌اش ارائه کرده است.

قیصر امین‌پور ۸ آبان ۱۳۸۶، در ۴۸ سالگی در تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند خوزستان به خاک سپرده شد.

چاپ چهارم مجموعه کامل اشعار امین‌پور با قیمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4904226 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: شعر قیصر امین پور ادبیات ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی خبرگزاری مهر رایزنی فرهنگی ادبیات گردشگری حسن انوشه شیوع کرونا ادبیات جهان موزه بازار نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درگذشت چهره ها میراث فرهنگی قیصر امین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما

ایسنا/خوزستان فیلم «در مسیر نسیم» ساخته ‌مشترک امین نظری و سیدمرتضی سبزقبا در هفتمین حضور بین‌المللی‌اش برای حضور در بخش مسابقه‌ دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم«Panama» پاناما انتخاب شد.

این جشنواره‌ بین‌المللی دریچه‌ای برای آشکار کردن خلاقیت سینماگران در سراسر جهان است. این جشنواره به رای هیات داوران به بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم مستند، بهترین کارگردانی، بهترین سریال مستند و بهترین کارگردان تلویزیونی جایزه اهدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در شمال دزفول در استان خوزستان روستای دورافتاده‌ای به نام «تنگه‌دز» قرار دارد که مردم‌اش از امکانات اولیه زندگی محرومند. در این روستا رودخانه‌ای جریان دارد که بین اهالی به «رود آب شور» معروف است. برای رسیدن به این منطقه‌ عشایری نه جاده‌ای وجود دارد و نه پلی روی رودخانه و تنها راه ارتباطی عبور از دل رودخانه است.

اسامی عوامل فیلم‌ «در مسیر نسیم» به این شرح‌ است:

نویسنده و کارگردان: امین نظری، سیدمرتضی سبزقبا- تصویربردار: امین نظری- تدوین و صداگذاری: سیدمرتضی سبزقبا- صدابردار: امین نظری- طراح پوستر: سیدمرتضی سبزقبا، با همیاری حجت کایدخورده- مترجم: سیدعزیز رودبندی- عکاس: امین نظری- موسیقی: مصطفی زاهد، عارف رشیدجلودار- عنوان‌بندی: حجت کایدخورده- با حضور و زندگی: داریوش احمدی‌بابادی- تهیه‌کننده: امین نظری، سیدمرتضی سبزقبا.

آیین پایانی و اهدای جوایز دومین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی مطابق با اول تیر ۱۴۰۳ در کشور فراقاره‌ای «پاناما» که در آمریکای مرکزی واقع شده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر