Web Analytics Made Easy - Statcounter

​به‌منظور حمایت از کسب‌وکارهای کوچک (حقیقی و حقوقی)که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری" کرونا"قادر به ایفای تعهدات خود در زمینه چک‌های صادره باسررسید ۹۸/۱۲/۱ تا ۹۹/۲/۳۱نیستند تمهیداتی در نظر گرفته شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، با هدف مساعدت و حمایت از صاحبان کسب و کارها به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک که به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا قادر به ایفای تعهدات خود ناشی از صدور چک‌های صادره نبوده‌اند و سررسید چک‌های آن‌ها در بازه زمانی ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲.۰۱ لغایت ۹۹.۰۲.۳۱ بوده و یا برگشت‌خورده و منجر به صدور گواهی‌نامه عدم پرداخت گردیده است، در صورت تسلیم درخواست خود به بانک، حداکثر تا سه ماه پس از تاریخ برگشت چک‌های مذکور، مشمول محرومیت‌ها و ممنوعیت‌های قانونی نمی‌گردد.

سعید معادی مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون با اعلام این مطلب اضافه کرد: بی‌تردید مهم‌ترین مؤلفه برای توسعه هر کشور، تحرک کسب‌وکارها و بنگاه‌های تولیدی با استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌صورت مستمر و هدفمند می‌باشد و مسلماً اتخاذ استراتژی‌های مناسب که مبتنی بر فراهم نمودن تمهیدات لازم در ایجاد و سرعت بیشتر در چرخه و زنجیره خلق ارزش باشد می‌تواند علاوه بر تولید و رونق تولید، جهش تولید را با خود به دنبال داشته باشد.

معادی با تأکید بر اینکه اقدام مذکور در راستای اجرای بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی و دستورالعمل ریاست محترم جمهوری اسلامی صورت گرفته است، افزود: بند اول از راهبردهای هفتگانه بانک توسعه تعاون برای سال ۱۳۹۹ تأمین نیاز سرمایه در گردش کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط با رویکرد تحقق شعار " جهش تولید " می‌باشد و به‌واسطه شرایط پیش‌آمده ناشی از بروز و شیوع ویروس کرونا و تأثیر و اختلالی که درروند فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در این مدت به‌جا گذاشته است مسلماً بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک تخصصی بخش مردمی تعاونی کشور از تمامی امکانات خود در جهت حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان عرصه تولید به‌ویژه تعاونگران خدوم و هموطن در شرایط حاد ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر که ایران اسلامی با آن مواجه شده است، بهره برادری می‌کند.

شایان‌ذکر است که راهبردهای هفتگانه بانک توسعه تعاون در قالب " بهبود، تقویت و رعایت انضباط اداری و مالی توأم با اصلاح ساختار ترازنامه‌ای بانک" و به‌ عنوان اقدامی مؤثر در راستای تحقق شعار" جهش تولید" تدوین و مطرح‌شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنامه بانک توسعه تعاون حمایت از کسب و کارهای کوچک بانک توسعه تعاون کسب وکارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها به تصویب رسیده است.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص صادرات تولیدات دانش‌بنیان گفت: طی سال‌های گذشته بخش تعاون در استان تهران بیشتر درگیر مشکل مسکن بود. به ویژه واحدهایی که تامین زمین یا بحث انتخاباتشان دچار مشکل شده بودند و ما پیگیری مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان برنامه‌های عملیاتی گسترده‌ای صورت گرفته که بخشی از حمایتها معطوف به حمایت‌های بازاری است و طی چند سال گذشته آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت در بحث شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درعین حال اولویت صادرات در استان را صادرات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: درکنار آن صادرات تولیدات دیگر از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی را نیز در دستور کار داریم.

به گفته آذرپناه عرضه محصولات صادرات محور با رویکرد تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های صادراتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و تلاش شده با اختصاص غرفه‌های مختص کالاهای ایرانی در کشورهای هدف، صادرات محصولات از طریق اتاق های تعاون و بازرگانی انجام شود و به شکل مستقیم در فروشگاه‌های زنجیره ای کشورهای مورد نظر عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان