Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همین الان به یکی از این اپلیکیشن‌ها اگر مراجعه کنید می‌بینید که تا یک ساعت پیش صدها آگهی مختلف – چه برای خرید و فروش اجناس و چه برای خدمات و شغل و ... – در آن‌ها ثبت شده؛ اما آن‌چه که توسط بسیاری از آگهی‌دهندگان نادیده گرفته می‌شود اصول فروش کالای دست دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آن که بتوانیم از این اپلیکیشن‌ها برای فروش اجناس دست‌دوم بهره‌ی کافی ببریم باید یک سری نکته را رعایت کنیم. معرفی این نکات مهم در ادامه خواهد آمد.

مهم‌ترین نکات فروش کالای دست‌دوم

1- جنس معیوب نفروشیم

بسیار به دور از انصاف است که آگهی‌دهنده‌ی یک کالای دست‌دوم، با اطمینان از معیوب‌بودن آن کالا آگهی را در اپلیکیشن‌های مخصوص بگذارد! متأسفانه این قضیه واقعیت دارد و اتفاقاً کم هم نیستند کسانی که می‌دانند کالای‌شان معیوب است، ولی بدون هیچ گونه وجدان و انصافی کالا را در سایت می‌گذارند و قصد فروش‌اش را دارند. یکی از اصول مهم فروش اجناس دست دوم همین است که «جنس معیوب نفروشیم» و وجدان خود را بیدار نگاه داریم.

2- درست قیمت بدهیم

متأسفانه نکته‌ی دیگری که در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص فروش و خرید جنس دست دوم به چشم می‌خورد قیمت‌های بسیار دور از انتظار است. گاهی وضعیت قیمت‌ها طوری است که قیمت نسخه‌ی آکبند یک کالا از قیمتی که فروشنده روی نسخه‌ی دست دوم گذاشته کمتر است!

نباید اینطور باشد و در عوض باید قیمت‌های رقابتی بدهیم. باید ابتدا برویم و در سایت‌های فروش آنلاین کالاها «قیمت روز» آن کالا را ببینیم و حداکثر نصف قیمت روز را روی کالای دست دوم بگذاریم. در کل مطمئن باشید که خریداران بسیار تیزتر از آن هستند که اجناس دست دوم را با قیمتی نزدیک به قیمت کالای آکبند بخرند.

3- به تصاویر اهمیت دهیم

این نکته را بدانید که برای آگهی‌تان هرچه تصویر بیشتری بگذارید می‌توانید اطمینان داشته باشید که افراد بیشتری آن را خواهند دید. برخی کالاها هم که اصلاً خودبه‌خود به تصاویر زیادی نیاز دارند تا خریدار بتواند آن‌ها را از زوایای مختلف ببیند.

نکته‌ی دیگر آن که اگر تصاویر را با کیفیت و در واقع هنری ثبت کنیم بسیار بهتر از آن است که تصاویری بی‌کیفیت برای آگهی درج کنیم.

 

4- در توضیح‌دادن اغراق نکنیم

یکی دیگر از اصول فروش کالای دست دوم در اپلیکیشن‌های مخصوص این است که زیاده از حد از کالایی که درج کرده‌ایم تعریف نکنیم. گاهی آگهی‌هایی دیده می‌شوند که فروشنده‌ی آن‌ها چنان از کالا تعریف کرده که گویی خود او آن را اختراع کرده است. در چنین شرایطی این پرسش پیش می‌آید که «اگر این کالا این همه خوب است، چرا برای خودت نگهش نمی‌داری؟».

در کل هرچه منطقی‌تر بنویسیم، مشتری بیشتر اعتماد می‌کند. بد نیست در توضیحات‌مان قسمتی را به «مزایای کالا» و قسمت دیگری را به «معایب کالا» اختصاص دهیم و در واقع یک «نقد و بررسی» مختصر به خریدار ارائه دهیم تا با اطمینان بیشتری برای خرید کالا از ما اقدام کند.

 

5- برای خریدار شرط تعیین نکنیم

نکته‌ی منفی دیگری که در بسیاری از آگهی‌های اجناس دست دوم به چشم می‌خورد، شرط تعیین کردن فروشنده است. مثلاً در یک آگهی نوشته شده: «از ساعت 5 به بعد زنگ بزنید. اگر مشتری هستید زنگ بزنید و وقت ما را نگیرید».

این نوع نوشتن موجب می‌شود که خریدار حتی اگر از کالای شما و قیمتی که روی آن گذاشته‌اید راضی باشد، چندان میلی برای تماس با شما نداشته باشد. این نوع صحبت‌کردن حالت طلبکار بودن را به شما می‌دهد و هیچ خریداری دوست ندارد به او به چشم کسی که گویی بدهکار است نگاه شود.

ثبت آگهی رایگان در «راگهی»

«راگهی» سایت و اپلیکیشنی با امکانات متعدد برای ثبت آگهی رایگان است. در این اپلیکیشن می‌توانید هر کالایی را با رعایت اصول فروش کالای دست دوم که در بالا به آن‌ها اشاره شد به فروش برسانید. در ضمن برای خرید کالاهای دست دوم هم می‌توانید روی راگهی حساب کنید.

همچنین از اپلیکیشن راگهی هم کارفرمایان و هم کارجویان می‌توانند بهره ببرند. کارفرمایان می‌توانند به صورت رایگان آگهی‌های‌شان را برای استخدام درج کنند و کارجویان نیز می‌توانند به صورت رایگان به کلی آگهی استخدام دسترسی داشته باشند.

در دورانی به سر می‌بریم که برای خرید و فروش کالاهای دست دوم نباید به سمساری برویم و برای پیدا کردن کار نباید پول‌مان را در جیب دفترهای کاریابی بریزیم، بلکه به سادگی و بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانیم در «راگهی» هم کالاهای‌مان را بفروشیم، هم کالاهای موردنیازمان را بخریم، هم آگهی استخدام درج کنیم، هم کار پیدا کنیم، هم تبلیغ خدمات‌تان را درج کنیم، هم به دنبال یک متخصص در زمینه‌ی تعمیر لوازم خانگی و خودرو باشیم و هم خیلی کارهای دیگر انجام دهیم.

اپلیکیشن راگهی را روی گوشی خود نصب کنید و در کمترین زمان و بدون هیچ هزینه‌ای از خدمات نام‌برده استفاده کنید.

انتها پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار اقتصاد ایران اپلیکیشن های مخصوص اجناس دست دوم اپلیکیشن ها برای خرید ی دست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا

معامله ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶.۱ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بورس کالا انجام شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته‌ای که گذشت 400 شرکت در تالارها و بازار فرعی کالا و محصولشان را عرضه کردند که به معامله 3 میلیون و 281 هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش 36.1 هزار میلیارد تومان منتهی شد. ارزش معاملات 10 شرکت برتر 15.9 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

بر این اساس بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته منتهی به 7 اردیبهشت را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد که جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

. ملی صنایع مس ایران (فملی) با ثبت معامله 6 هزار و 400 تن تمس کاتد، مس کم عیار، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش 2 هزار و 805 میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

. فولاد خوزستان (فخوز) با فروش 138 هزار و 400 تن شمش بلوم، آهن اسفنجی، تختال و آرگون به ارزش 2 هزار و 729 میلیارد تومان، دوم شد.

. فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با فروش 85 هزار و 500 تن شمش بلوم و ضایعات نرمه آهن اسفنجی به ارزش 2 هزار و 3 میلیارد تومان، سوم شد.

. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ثبت معامله 11 هزار و 850 تن شمش آلومینیوم به ارزش یک هزار و 821 میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

. پالایش نفت اصفهان (شپنا) با فروش 104 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و گوگرد گرانوله به ارزش یک هزار و 486 میلیارد تومان پنجم شد.

. مجتمع فولاد خراسان (فخاس) با ثبت معامله 55 هزار تن شمش بلوم و میلگرد به ارزش یک هزار و 298 میلیارد تومان، ششم شد.

. معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با فروش 245 هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و 53 میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد.

. معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) نیز با ثبت معامله 190 هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و یک میلیارد تومان هشتم شد.

. پالایش نفت بندرعباس (شبندر) 64 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس به ارزش 962 میلیارد تومان فروخت نهم شد.

. صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با فروش 162 هزار تن گندله سنگ آهن و ثبت ارزش 816 میلیارد تومان دهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه