Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:34:30 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۳۱ فروردین

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۶۲۰۶

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۳۱ فروردین

تداوم تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد حداقل تا نیمه اردیبهشت ماه/ واکنش ها به درخواست پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران/ تشکیل ۵۰۰ هیأت ویژه برای بررسی وضعیت زندانیان/ تحلیل کارشناس مسائل آمریکا از رقابت انتخاباتی بایدن و ترامپ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد حداقل تا نیمه اردیبهشت ماه

به گزارش ایسنا، اعلام تداوم تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد در ماه رمضان، حداقل تا نیمه اردیبهشت ماه در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام این خبر گفت: برای ماه رمضان بسیار اندیشیدیم که چه کنیم و چطور آن را مدیریت کنیم. در ماه رمضان اماکن مذهبی و مساجد جذابیت بیشتری پیدا می‌کند اما باید از مردم بخواهیم همچنان شرایط ویژه را تا نیمه اردیبهشت حداقل ادامه دهید و پس از آن مقطع نیز باز جلساتی برگزار می‌کنیم تا ببینیم می توان تصمیم تازه‌ای اتخاذ کرد یا نه.

انتقاد روسیه از درخواست پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

انتقاد نماینده روسیه در وین از درخواست وزیر امور خارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دومین خبر پربازدید امروز بود.

میخائیل اولیانوف در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران درصفحه توییترش نوشت: رقابت تسلیحاتی معمولا یک‌جانبه نیست. [این امر] یک تلاش جمعی است، یا در سطح قدرت‌های بزرگ یا در سطح منطقه است.

آمریکا در قانع کردن دیگران برای نقض قوانین بین‌المللی موفق نخواهد بود

از دیگر اخبار پربازدید در این رابطه، واکنش نماینده ایران در سازمان ملل  به درخواست برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بود.

مجید تخت روانچی در صفحه توییترش نوشت: آمریکا در متقاعد کردن دیگران برای تخطی از قوانین بین‌المللی موفق نخواهد بود.

تکرار ادعای ترامپ درباره کمک به ایران علیرغم خودداری از لغو تحریم‌ها

این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا مدعی کمک به ایران شده است.

دونالد ترامپ که از لغو تحریم‌های ایران در موقعیت مبارزه با شیوع کرونا خودداری کرده است، در نشست خبری کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت: ایران پر از طاعون شده است که من این را نمی‌خواهم. به آن‌ها پیشنهاد کمک داده‌ام، اگر ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) نیاز داشته باشند که دارند، من برای آن‌ها ونتیلاتور می‌فرستم. ما هزاران ونتیلاتور اضافی داریم.

تشکیل ۵۰۰ هیأت ویژه برای بررسی وضعیت زندانیان

خبر تشکیل ۵۰۰ هیأت ویژه برای بررسی وضعیت زندانیان هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص وضعیت تمدید مرخصی زندانیان گفت: ریاست قوه قضاییه بعد از تشکیل چندین جلسه کارشناسی، با صدور بخشنامه‌ای مقرر کرد که برای بررسی وضعیت زندانیان در حال مرخصی و حتی زندانیانی که در زندان هستند، از روز یک‌شنبه تمامی حوزه‌های قضایی سراسر کشور، هیأت‌های ویژه‌ای تشکیل و وضعیت زندانیان بررسی کنند و درباره آن‌ها تصمیم بگیرند.

 خبرهای دیگر در ارتباط با موضوع کرونا ویروس را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

سهل‌انگاری در مقابله با کرونا تبعات جدی‌تر به دنبال دارد

نگاه ابزاری به سازمان جهانی بهداشت، مخل مشارکت در کرونا ستیزی است 

دولت عملکرد خوبی در مقابله با کرونا داشته است

ضرورت تشکیل ستاد عالی بحران برای رسیدن به شرایط عادی

عملکرد دولت در مقابله با کرونا قابل دفاع است

بازگشت دومین گروه دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا بامداد روز یکشنبه

مدیریت ایران در مقابله با کرونا قابل قبول بود/برای جبران تبعات اقتصادی راه سختی در پیش داریم

پیگیری وضعیت سلامتی زندانیان ایرانی و بازگرداندن آنها در گفتگوی سفیر ایران با دادستان بلاروس

سیاستمداران دنیا از این پس بیش از گذشته برای جان انسان‌ها ارزش قائل شوند

بررسی چالش‌های خانواده‌ها در مواجهه با کرونا در گزارش مرکز پژوهش‌ها

جایگاه مرکز کنترل بیماری و پیشگیری کشور به سازمانی مستقل ارتقا یابد

بحران شیوع کرونا باعث شکوفایی ظرفیت کشور در تولید اقلام بهداشتی و دارویی شده است

فاصله‌گذاری اجتماعی یا فیزیکی دستورالعمل اصلی است

***

تحلیل کارشناس مسائل آمریکا از رقابت انتخاباتی بایدن و ترامپ

تحلیلی درباره رقابت انتخاباتی بایدن و ترامپ هم از دیگر خبرهای پربازدید بود.

سید محمد مرندی، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به برخی از چالش‌های پیشروی دونالد  ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در سال جاری برگزار می‌شود، تاکید کرد: علیرغم این چالش ها بخش عمده‌ای از هواداران ترامپ در هر حال به او رای خواهند داد و او یک پایگاه ۳۵ درصدی قرص و محکم رای دهنده در اختیار دارد.

صداوسیما برای گسترش پهنای باند اینترنت با وزارت ارتباطات همکاری کند

تاکید محمود صادقی بر همکاری صدا وسیما با وزارت ارتباطات به منظور گسترش گسترش پهنای باند اینترنت هم ازخبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی بود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از ضرورت های ارتقاء کیفیت آموزش مجازی را رفع کاستی های زیرساختی فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: صداوسیما فرکانس هایی را که در تصرف خود گرفته در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهد تا این وزارتخانه بتواند از طریق این فرکانس ها پهنای باند را گسترش بدهد.

وصول ۱۳۴ میلیارد تومان از سال ۹۶ تاکنون به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی متخلفان

خبر پربازدید بعدی، اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری مجازی امروزش بود به صورت لایو در صفحه اینستاگرامش با اصحاب رسانه برگزار شد.

سیدیاسر رایگانی در بخشی از این نشست گفت: جمعا به ارزش ۱۳۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان از شرکت‌های متخلف به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی وصول شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحريم روابط ایران و آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برای بررسی وضعیت زندانیان اماکن مذهبی و مساجد مقابله با کرونا تا نیمه اردیبهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات