Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@13:42:51 GMT

ترکیب جدید هیئت منصفه مطبوعات استان اردبیل مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۶۴۹۷

ترکیب جدید هیئت منصفه مطبوعات استان اردبیل مشخص شد

با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان اردبیل انتخاب شدند. ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بر اساس ماده 36 قانون مطبوعات اعضای هیئت منصفه هر 2 سال یک بار انتخاب می‌شوند و این هیئت در تهران 21 عضو و در سایر مراکز استان‌ها 14 عضو دارد و اعضای آن از بین افراد مورد اعتماد عمومی و از میان گروه‌های مختلف اجتماعی نظیر ‌روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان، هنرمندان و بسیجیان انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم در همه عرصه‌ها اظهار داشت: هدف همه فعالان مطبوعاتی و مراجع قضائی باید این باشد که پرونده‌ای کیفری در عرصه مطبوعات تشکیل نشود و نگاه همه در این عرصه باید پیشگیرانه باشد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی: حمایت از فعالان رسانه در دستور کار" وزارت ارشاد" قرار گیردتوضیحات معاونت مطبوعاتی درباره توقف انتشار نسخه کاغذی رسانه‌هانشست مطبوعاتی انصارالله درباره پنج سال مقاومت ملت یمن و تلفات دشم

وی افزود: رسیدگی به جرایم مطبوعاتی در اصل 168 قانون اساسی ایران به عنوان میثاق ملی ما در محاکم علنی و با حضور هیئت منصفه پیش‌بینی شده و این امر مبنای حقوقی، منطقی و قانونی قوی دارد و با توجه به کم بودن تعداد پرونده‌های جرایم مطبوعاتی تشکیل شده در مراجع قضائی استان اردبیل، در تشکیل هیئت منصفه جدید تلاش شده که صبغه فرهنگی اعضا بیشتر مد نظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به فراهم شدن مقدمات تشکیل شورای حل اختلاف دعاوی مطبوعاتی در دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: با تشکیل این شورا پرونده‌های تشکیل شده در این زمینه در داخل خود صنف و با فعال‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی حل و فصل شده و باری از روی دوش دستگاه قضائی برداشته خواهد شد.

عتباتی بر فعالیت صاحبان قلم بر مدار انصاف، اصلاح، قانون، آزادی و آگاهی و عدالت تاکید و تصریح کرد: جایگاه برخی از اصناف و مشاغل از جمله فعالان مطبوعاتی و رسانه‌ای را در جامعه مهم و حساس است و افکار عمومی جرم و هیچ نوع کار خلاف قانون را از این قشر نمی‌پذیرد و فعالان این عرصه همواره باید این موضوع مهم را مد نظر داشته باشند و همچنین دستگاه قضائی در کنار اقدامات قانونی اصحاب مطبوعات و رسانه قرار دارد.

رسول ناصرآزاد، مهدی نوروزی، ایرج احمدی حصار، جاوید رخشانی، شهاب‌الدین شاهبازی، علی نورعلی‌پور، سیمین جوهری، مرتضی ابراهیمی، شاپور نوجوان، جواد انصاری، علی حسین‌زاده نیاری، امیر رجبی، مصطفی کافی و مرتضی مقدم به عنوان 14 عضو جدید هیئت منصفه مطبوعات استان اردبیل برای مدت 2 سال انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام/131/ح

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل هیئت منصفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا فخاری،استاندار تهران در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

وی در گفتگویی که با ایسنا داشته، افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندیها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902614

دیگر خبرها

  • مدیرعامل آینده استقلال مشخص شد
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد
  • دلیل برکناری خطیر مشخص شد
  • ترکیب پرسپولیس و سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه
  • ترکیب پرسپولیس در دیدار با سپاهان مشخص شد/ بیرانوند رسید