Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ویروس کرونا ویروسی جدید است بنابر این هنوز تحقیقات زیادی در مورد تاثیر آن در آب و فاضلاب انجام نشده است.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پژوهشی انجام داده که در بخشی از آن آمده است : "شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کووید-۱۹ از طریق فاضلاب به انسان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان اپیدمی بیماری سارس (نوع دیگری از کرونا ویروس‌ها) در سال ۲۰۰۳ نیز این بیماری از فاضلاب به تکنسین‌ها و کارگران در ارتباط با فاضلاب منتقل نشد.

وی افزود: البته شرایط برای نتیجه گیری‌های انجام شده بر اساس شباهت‌های این ویروس و سایر ویروس‌ها از خانواده کرونا ویروس‌هاست.

معاون وزیر نیرو گفت: توصیه سازمان جهانی بهداشت و اداره حفاظت محیط زیست آمریکا حاکی است که روش‌های معمول تصفیه فاضلاب از جمله ترقیق و تزریق اکسیژن می تواند بسیاری از عوامل بیمازی زا از جمله ویروس ها را از بین ببرد.

به گفته تقی زاده خامسی در حال حاضر و  بر اساس نتایج تحقیقات فعلی انتقال و بیماری زایی ویروس جدید کرونا از طریق فاضلاب به شرط رعایت صحیح دستورالعمل‌های تصفیه فاضلاب به عنوان یک عامل نگران‌کننده مطرح نیست.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

امتداد - طبق اعلام بانک مرکزی، سقف تراکنش بانکی روزانه بسته به نوع انجام عملیات تراکنش از پنج تا ۴۰۰ میلیون تومان متغیر است. همچنین سقف خرید روزانه از طریق دستگاه خودپرداز از ۵۰ میلیون برای هر کارت تا ۲۰۰ میلیون تومان برای تمام کارت‌های هر فرد متغیر است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز