Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:05:34 GMT

ترامپ باعث شعله‌ور شدن آتش نژادپرستی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۷۳۵۲

ترامپ باعث شعله‌ور شدن آتش نژادپرستی شد

با اینکه دونالد ترامپ پس از مدتی استفاده از اصطلاح "ویروس چینی" را متوقف کرد و توئیتی در حمایت از جامعه آسیاییآمریکایی منتشر نمود، اما باعث شعله‌ور شدن آتش نژادپرستی در آمریکا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ یک زن آسیایی در بروکلینِ نیویورک هنگام بیرون گذاشتن زباله های خود در 5 آوریل سال جاری (2020) مورد حمله اسیدی مبتنی بر نژادپرستی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته hrw، چند هفته قبل در تگزاس، یک مرد برمه‌ای – آمریکایی به همراه 2 فرزند 2 و 6 ساله اش مورد هدف ضربات چاقو قرار گرفت. فرد ضارب گفت که دلیل تلاش وی برای به قتل رساندن آنها این بود که باور داشت آنها چینی هستند و مردم را به کروناویروس آلوده می کنند. یکی از کودکان در ناحیه گوش تا چشم دچار پارگی شد.

این موارد تنها 2 مورد از هزاران حادثه ضد آسیایی در آمریکا هستند که از آغاز بحران کووید19 گزارش شده اند. یک ائتلاف از گروه های آسیایی – آمریکایی دو هفته پس از راه اندازی پلتفرم گزارش حوادث نژادپرستانه مرتبط با کروناویروس در اواسط ماه مارس، بیش از 1100 گزارش از حوادثِ حملاتِ مربوط به کروناویروس و تبعیض نژادی دریافت کرده است. بسیاری از موارد نیز گزارش نشده اند.

با اینکه دونالد ترامپ پس از مدتی استفاده از اصطلاح "ویروس چینی" را متوقف کرد و توئیتی در حمایت از جامعه آسیایی – آمریکایی منتشر نمود، اما باعث شعله ور شدن آتش نژادپرستی در آمریکا شد. ترامپ و دولت او پاسخ قدرتمندی به حمایت از آسیایی‌ها نداده اند.

نکته قابل توجه این است که اگرچه آمریکا عضو کنوانسیون بین المللی حذف تمام اشکال تبعیض نژادی است، اما ترامپ هنوز نماینده ای را برای بدنه نظارت بر معاهده معرفی نکرده است.

سازمان های دولتی فدرال باید خودشان به تنهایی برای رسیدگی به این افزایش ناگهانی نژادپرستی اقدام کنند. کمیسیون حقوق مدنی آمریکا اخیرا در مورد نژادپرستی و خشونت های جدید در این کشور ابراز نگرانی شدیدی کرده است.

بعلاوه، وزارت آموزش و پرورش پس از حمله همکلاسی ها به پسر 16 ساله آسیایی – آمریکایی که منجر به بستری شدن وی شد، دستورالعملی را برای مربیان صادر کرده و آنها را به محافظت از دانش آموزانی که در معرض خطر آزار و اذیت های ضد آسیایی قرار دارند سوق می دهد.

با اینکه اداره تحقیقات فدرال (FBI) اظهار داشته که حمایت از حقوق شهروندی و تحقیق درباره جنایت های نفرت‌محور در دوران کووید19 در اولویت است، اما باید یک کارگروه برای تمرکز بر مشکلات خاص جدید مرتبط با کووید19 تشکیل دهد و هماهنگی بهتری با مقامات محلی و ایالتی داشته باشد.

سازمان های فدرال که تاکنون سکوت اختیار کرده اند باید برای محافظت از مردم در برابر تعصبات ناشی از کووید19 تلاش کنند. نژادپرستی علیه آسیایی – آمریکایی ها واقعی و بسیار خطرناک است. دولت آمریکا باید این موضوع را جدی تر بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا جمعه ۱۴ اردیبهشت بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار شد.

به گزارش ورزش سه، در این بازی موعود بنیادی‌فر، داور بین المللی فوتبال ایران به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی مهم را برعهده داشتند.

مهم‌ترین تصمیم بنیادی‌فر اعلام پنالتی به سود ازبکستان در ثانیه‌های پایانی بود که ژاپن با مهار این فرصت، با پیروزی یک بر صفر جام قهرمانی زیر ۲۳ ساله‌های آسیا را بالای سر برد.

این مهمترین قضاوت یک داور ایرانی در عرصه بین المللی پس از مهاجرت علیرضا فغانی به حساب می‌آید و روز مهمی را برای داوری ایران و موعود بنیادی‌فر رقم زد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902695

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی