Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: «اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی صاحبنظران هر حوزه مورد پایش و تحقیق قرار گیرد.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، احسان کامرانی ظهر امروز در جلسه هسته اصلی اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اشاره به شیوع ویروس کووید 19 و اثرات آن بر بنگاه‌های اقتصادی، روابط بین الملل، لایه‌های اجتماعی، بخش‌های سلامت  و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اظهار کرد: «حوزه‌ها و بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و ... تحت تأثیر کووید 19 قرار گرفته و استادان به عنوان مغز متفکر و اندیشه‌ورز جوامع باید برای برون‌رفت از وضعیت فعلی با تکیه بر پشتوانه علمی و پژوهشی این جریانات را ارزیابی، رهبری و  راهکار عملی ارائه کنند.»

وی با اشاره به پیش‌بینی فروپاشی اتحادیه اروپا، از دست رفتن قدرت جهانی آمریکا و دیگر اتفاقات مرتبط با کرونا که ممکن است به واقعیت مبدل شود، تصریح کرد: «اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی صاحبنظران هر حوزه مورد پایش و تحقیق قرار گیرد که این به خودی خود اعتبار و جایگاه دانشگاه‌ها را در جهان تقویت می‌کند و اهمیت تولید علم و ارائه راهکار علمی و عملی را بالا می‌برد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها  از رئیس شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان هرمزگان خواست تا با تشکیل هسته‌های مرکزی و جانبی گروه‌های اندیشه‌ورز در کنار کمیته‌های تخصصی هر حوزه، نظرات افراد صاحب اندیشه و فکر را جمع‌آوری، بررسی و انتشار دهد.

نقش دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف جامعه مهم است

کامرانی با تأکید بر اینکه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها می‌توانند با توجه به رشته و تخصص خود تعریفی از وضعیت معیشتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... ارائه دهند، یادآور شد: «اعضای هیئت‌علمی به عنوان سفیران  آگاهی‌بخش و پیام‌آوران واقعی جامعه باید با ارائه الگوهای مناسب تهدیدها را به فرصت مبدل سازند و در دوران کرونایی موجبات شکوفایی اقتصادی و ... در جامعه شوند.»

وی، تحلیل‌گر بودن دانشگاهیان را به عنوان صاحبان‌نظر در حوزه‌‌‌های مختلف جامعه مهم برشمرد و مطرح کرد: «امروز با توجه به تأثیر عمیق کرونا بر عملکرد حوزه‌‌های مختلف در جهان باید دانشگاهیان از جمله استادان با تولید فکر و اندیشه مسائل زیرمجموعه خود را تحلیل و راهکار برون‌رفت از وضعیت فعلی به خوبی شناسایی و آن را رهبری کنند.»

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: واحد بندرعباس ویروس کرونا احسان کامرانی کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار  محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد؛ گفت: ارکان ترتبیت در آموزش فراجا به این شکل است که شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آنها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند. ما در راستای بازنگری و به روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی ، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم. همچنین ۲۷۷هیئت علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷هزار و ۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می‌گیرد. همچنین بازنگری های بسیاری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی با رویکرد مهارت محور در دستور کار قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا هم در درجه و هم آموزش های علمی تاثیرات مفیدتری داشته باشد.

حمیدی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که ان‌شاءالله موثرتر واقع خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت
  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم