Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوپرتورنمنت کارلسن با شکست فیروزجا آغاز شد.

طرفداری- دور اول مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن آغاز شد و چهار شطرنج باز در روز اول به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش ایسنا، روز شنبه مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن آغاز شد. در این مسابقات هشت شطرنج‌باز برتر و نامدار شطرنج جهان حضور دارند. نفر اول شطرنج جهان با توجه به شیوع کرونا و لغو بازی‌های حضوری تصمیم گرفت که یک رقابت بسیار مهیج راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به دلیل این که علاقه‌مندان شطرنج در خانه‌ها بمانند و خلا لغو بسیاری از مسابقات مهم و کیفیت‌دار را احساس نکنند، تصمیم به این کار گرفت.

در دور اول این دیدار در گروه اول چهار شطرنج‌باز به مصاف یکدیگر رفتند. علیرضا فیروجا مقابل دینگ لیرن چینی قرار گرفت. فیروزجا که در مسابقات اینترنتی موفق شده بود نفر اول شطرنج جهان یعنی مگنوس کارلسن را شکست دهد و تعجب همگان را به خود جلب کند به مصاف یکی از قوی‌ترین بازیکنان شطرنج دنیا یعنی دینگ لیرن چینی رفت. به نظر بسیاری از شطرنج‌بازان تخصص دینگ لیرن در مسابقات سریع است اما فیروزجا که تبحر خوبی در مسابقات اینترنتی دارد، دست‌کمی از این حریف نداشت. همچنین این حریف چینی در رده سوم جهان در بخش کلاسیک قرار دارد.

این مسابقه که با استقبال زیادی در بین اهالی شطرنج روبه‌رو شده است با تأخیر آغاز شد. مفسران مسابقات این تاخیر را عادی دانستند!

در بازی اول فیروزجا با سیاه به تساوی رسید تا نیم امتیاز را کسب کند. او در بازی دوم مقابل این حریف قدرتمند چینی بازی را واگذار کرد تا یک امتیاز به او هدیه دهد. در بازی سوم فیروزجا که وزیر خود را از دست داده بود و وضعیت خوبی نداشت و خیلی ها فکر می‌کردند که او این بازی را باخته، با اشتباهات حریفش توانست تساوی بگیرد. بازی چهارم مساوی شد تا در کل  دینگ لیرن با 2.5 امتیاز بر فیروزجا یک و نیم امتیازی  غلبه کند.

در دیگر مسابقه مگنوس کارلسن، قهرمان شطرنج جهان که خود میزبان این رقابت‌ها است، با ریتینگ کلاسیک ۲۸۶۳ و ۲۹ سال سن در مقابل هیکارو ناکامورا با ۳۲ سال سن و با ریتینگ  ۲۷۳۶ قرار گرفت. ناکامورا در رده ۱۸ جهان قرار دارد. کارلسن در دور اول این رقابت‌ها به پیروزی رسید و یک امتیاز به دست آورد. ناکامورا در بازی دوم خود موفق شد کارلسن را شکست دهد و یک امتیاز کسب کند. بعد از رقابت تنگاتنگ این کارلسن بود که بر حریف با نتیجه سه بر دو غالب شد.

این مسابقات حدود چهار ساعت به طول انجامید. چهار شطرنج‌باز دیگر این رقابت‌ها امروز (یک‌شنبه) با هم به رقابت می‌پردازند. فابیانو کاروانا مقابل نپومنیاختچی باید دست به مهره شود و ماکسیم واشیه لاگراو در مقابل آنیش گیری هلندی قرار خواهد گرفت. این  مسابقات در هفت دور شامل چهار بازی سریع برگزار می‌شود و هر فرد در صورت پیروزی مستقیم برابر حریف ٣ امتیاز می گیرد.

همچنین در صورت پیروزی در بازی سرنوشت (آرماگادون) برنده ٢ امتیاز و بازنده یک امتیاز می‌شود. در پایان هفت دور چهار نفر اول به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد. نفر اول این دیدار ۷۰ هزار دلار برنده خواهد شد. هم‌چنین نفر دوم می‌تواند جایزه ۴۵ هزار دلاری را برنده شود.  در این رقابت برای تمامی شطرنج‌بازان جوایزی در نظر گرفته شده؛ به طوری که نفر آخر این دیدارها هم ۱۵ هزار دلار برنده خواهد شد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: شطرنج جهان شطرنج باز یک امتیاز آغاز شد نفر اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های بین‌المللی عربستان مقابل حریفی از بلژیک پیروز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نوشاد عالمیان ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در دور نخست از مرحله مقدماتی رقابت‌های بین‌المللی اسمش در کشور عربستان، ظهر امروز به مصاف «سدریک نویتینک» نفر 89 رنکینگ جهانی از بلژیک رفت و این حریف را 3 بر صفر شکست داد.

عالمیان که در رده 68 رنکینگ جهانی قرار دارد، در دور دوم مقابل برنده جدال آندریاس لونکو از اتریش و لیلیان باردت از فرانسه میباشد قرار خواهد گرفت.

همچنین امیرحسین هدایی دیگر نماینده ایران در این مسابقات است که فردا با «ادوارد اونسکو» 19 ساله نفر هفتادوهشتم دنیا از رومانی روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست سنگین خیبر برابر فجر/ رقابت نزدیک قعرنشینان برای بقا
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • ژابی آلونسو: شکست فصل گذشته مقابل رم دردناک بود؛ از آن بازی درس گرفتیم
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • فولاد میزبان آلومینیوم