Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری،رئیس کل دادگستری قم  ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران که در محل دادگستری قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان قم در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد  اظهار کرد: پارسال ۲۵۴ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۸۲ میلیارد ریال به همت ستاد دیه استان قم از زندان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تبیین فرایند آزادی این زندانیان، گفت: مبلغ ۳۴ میلیارد ریال از ۸۲ میلیارد ریال توسط شکات این پرونده‌ها به همت ستاد دیه استان بخشیده شد.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به باقی مانده مبلغ بدهی این زندانیان گفت: با دعوت از خیران نیز ۲۵ میلیارد ریال از مجموع کل بدهی این زندانیان تأمین شد.

او ادامه داد: بخش دیگری از این مجموعه بدهی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیر عمد تأمین شد که این تسهیلات قرض الحسنه از طریق بانک‌ها و معرفی زندانیان جرایم غیرعمد برای پرداخت اقساط تسهیلات صورت گرفت.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به زندانیان موجب تأمین ۱۳ میلیارد ریال از مجموع بدهی شد، گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد توسط آورده خانواده‌ها، اعسار، بیمه و… تأمین شد.

او همچنین به دیگر اقدامات ستاد دیه استان قم درجهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از زمان شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: از زمان شیوع این بیماری تاکنون ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مجموع بدهی ۲۰ میلیارد ریال با گذشت شاکیان به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، کمک بلاعوض خیران به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲ میلیارد ریال، آورده خانواده‌ها، اعسار، بیمه و… به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آزاد شدند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس دادگستری قم آزادی زندانیان میلیارد ریال ستاد دیه استان جرائم غیر عمد استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اظهار کرد: انجمن خدمات مختلفی به خانواده‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که ارائه بسته‌های حمایتی و معیشتی، کمک هزینه بهداشت و درمان و اجاره‌بها، تحصیل فرزندان، و ایجاد اشتغال از جمله آن است.

وی ادامه داد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در حمایت از خانواده زندانیان، در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این قشر آسیب‌پذیر شده و در سال گذشته نیز خوشبختانه شاخص‌ها و آمارها در کمک به خانواده زندانیان، آموزش و اشتغال زندانیان و جذب مشارکت‌های مردمی به نحو مطلوبی افزایش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: هدف اصلی در این حوزه تحقق درآمد پایدار است و در تلاش هستیم کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زندانی و خانواده همزمان دنبال شود تا بتوان حمایت‌های مالی پایدار را از خانواده‌های تحت پوشش به عمل آورد و در این راستا از ظرفیت و همکاری بخش خصوصی و کارآفرینان استفاده و استقبال می‌شود.

موسویان بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر به صورت مستمر از خدمات حمایتی انجمن حمایت از زندانیان استفاده کرده و همچنین بیش از ۱۰ میلیارد ریال به آزادی زندانیان و بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال به اشتغال آنان کمک شده است.

کد خبر 6099404

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد