Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:05:27 GMT

اجرای طرح جدید غربالگری در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۰۳۸۱

اجرای طرح جدید غربالگری در کرمانشاه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   هوشنگ بازوند گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا که امروز یکشنبه (۳۱ فروردین) به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست رییس جمهور برگزار شد، تصمیمات جدیدی برای کنترل و مبارزه با شیوع کرونا اتخاذ و مقرر شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کسب و کار‌های کم خطر و با ریسک متوسط ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: شرایط مراقبت‌های بهداشتی و توصیه‌های ارائه شده تا پایان اردیبهشت تمدید و از مردم هم تقاضا داریم کاهش تردد‌های غیرضروری را در اولویت داشته و دستورالعمل‌های طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

استاندار کرمانشاه فعالیت مشاغل و کسب و کار‌های فعال در بازار‌های سرپوشیده و پاساژ‌ها را مشروط به رعایت دستورالعمل ابلاغی دانست و گفت: در این مراکز مشاغل پرریسک تعطیل است و فعالیت سایر واحد‌ها نیز تا ساعت ۱۸ مجاز خواهد بود.

او بیان کرد: کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مانند آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی به لحاظ آموزش فیزیکی تعطیل است و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد، همچنین تشکیل کلاس‌های مقطع دکترا از اول اردیبهشت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

بازوند به مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های عمرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع خواهد شد و بر اساس پیوست جهش تولید در اسناد توسعه پروژه‌های اولویت دار تعیین و در این راستا اهتمام جدی صورت خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه ضرورت رعایت فاصله فیزیکی در وسایل حمل و نقل عمومی را به عنوان یکی از راهکاری کاهش شیوع کرونا یادآور شد و اظهارداشت: بر اساس تصمیم دولت اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر‌ها نیز اضافه می‌شود.

او بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امکان برگزاری تجمع و افطاری را در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت نداریم و بر اساس پویش صورت گرفته از مردم درخواست داریم در طرح مواسات و همدلی به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان معیشتی از شیوع این بیماری اهتمام ورزند.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیلی اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد

ایسنا/قم رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی نام گذاری شده است و در این هفته اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود.

سرهنگ علیرضا ایراندوست در نشست خبری امروز ۱۱ اردیبهشت که به مناسبت هفته جهاد سازندگی برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود، عنوان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن(ع) اجرا شده بود و ما نیز معین اجرایی آن در قم بودیم در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود؛ همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده است نیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم، راه اندازی چند کانال آب کشاورزی و لوله کشی، سم پاشی محل نگهداری دام‌ها، برگزاری میزهای خدمت توسط بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمود و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های هفته جهاد سازندگی معرفی کرد.

وی با اشاره به اعطای ۱۵۷ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ گفت: ۹۳ میلیارد تومان این وام‌ها توسط بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذ شده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم.

ایراندوست با بیان اینکه همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی توسط مرکز جهادی ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیا محور دارد که قرارگاه جهادگر در غرب قم یعنی پردیسان قم و قرارگاه حضرت معصومه(س) در شرق استان شامل؛ پردیسان، سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه به صورت کاملاً مردمی فعالیت می‌کنند؛ تعمیر و مرمت منازل محرومین، اعطای جهیزیه و لوازم‌التحریر، بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت های این قرارگاه‌ها است.

وی با اشاره به مرمت ۱۰۲ منزل محرومان و نیازمندان در سال گذشته، ادامه داد: یکی از کارهای ویژه‌ای که امسال از طریق قرارگاه های جهادی صورت گرفت مشارکت در غرس درختان بود که روزانه هزار رأس درخت غرس می‌شد و با اعلام فراخوان در روز جمعه مردم نیز پای کار آمدند و این فرآیند در خلجستان ادامه پیدا می‌کند.

ایراندوست حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان به همراه خانواده را از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستاها دانست و گفت: در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته و امام جماعت با خانواده مستقر شده است.

وی با اشاره به برگزاری پایگاه‌های علمی جهادی تصریح کرد: در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت گستره‌تر صورت بگیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه فعالیت قرارگاه کلاسی نو در هفته بسیج سازندگی آغاز می‌شود، یادآور شد: هدف از این قرارگاه تعمیر و بهسازی مدارس است و کارهای اجرایی این کار توسط گروه‌های جهادی تخصصی و نظارت و معرفی مدارس توسط اداره کل نوسازی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۲۴ اردیبهشت رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه‌ با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

ایراندوست جشنواره روایت جهاد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۵ اردیبهشت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز