Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@03:31:53 GMT

عملکرد ایران در مقابله با کرونا موفق بوده است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۰۴۳۹

عملکرد ایران در مقابله با کرونا موفق بوده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با رئیس کل و مسئولان دستگاه قضایی استان فارس ضمن قدردانی از خدمات مجموعه دادگستری، گفت: فارس مجموعه‌ای بسیار بزرگ و به لحاظ جمعیت تقریبا ۱۰ برابر برخی استان هاست و قاعدتا اداره و نظارت بر روی کار در هر بخشی از استان مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در بحث قضایی هم مسلما سختی‌هایی وجود دارد، لزوم برداشتن گام‌های رو به جلو را تا رسیدن به نقطه مطلوب مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمن برای تبلیغات و فضاسازی، ۲ نقطه ضعف را برایمان جلوه گر کرده و نمود می‌دهد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: یک مسئله این است که دشمنان تلاش می‌کنند تا حس شهروندان را به نحوی تغییر دهند و اینگونه القا کنند که در کشور ما همه چیز رهاست و مدیریتی در هیچ سطحی وجود ندارد. قاعدتا دستگاه قضایی در این قسمت باید برنامه ریزی کرده و این تصور را تغییر دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس یکی دیگر از مسیرهای تبلیغ دشمنان را در این راستا دانست که نشان دهند در کشور حساب و کتابی وجود ندارد و گفت: این هر ۲ مورد جنگ نرم است و بیش از آنچه که واقعیت داشته باشد، باید در عرصه مقابله با جنگ نرم بررسی شود ولی وقتی یک مورد را ولو حیله گرانه، بارها بیان کردند و در آن راستا دقیق کار کردند، تبدیل به یک باور عمومی در جامعه می‌شود.

او بیان کرد: در قضیه مهار بحران کرونا ایران حقیقتا و انصافا از بسیاری کشورهای دیگر موفق تر بود اما در رسانه‌های غربی به نحوی ابراز شد که گویی در طول این مدت ما اصلا مدیریتی نداشتیم و فضای کرونایی در کشور رها شده بوده، در حالیکه در مقایسه ایران با کشورهای تراز اول دنیا می بینیم که ما توانستیم این بحران را به خوبی اداره کنیم، ولی این بروز پیدا نمی کند، یعنی در قسمت هایی که ما موفق هستیم کسی تعریف نمی کند اما اگر جایی گیری داشته باشیم کرد پیدا می کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در بحث دستگاه قضایی نیز نظیر همین است و از توانمندی های ما تعریف نمی شود اما تا نقطه ضعفی می بینند آن را بزرگ می کنند و فریاد می زنند، گفت: البته نقد لازم و واجب است اما نیاز به رفع این ۲ معضل و آسیب اجتماعی وجود دارد که با تمهیداتی برطرف شده و تا اقتدار نظام تثبیت شود و به نظر بنده می رسد که برای حل آنها باید چند مدل کار انجام دهیم.

او با تاکید براینکه با همکاری روحانیت می توانیم به نقطه ای برسیم که وقتی حکمی در دادگاه بدوی صادر می شود همه اطمینان بالای ۹۰ درصد به درستی حکم داشته باشیم تا اجرا شود، بیان کرد: باید تلاش کنیم تا نقص در حکم موجب اطاله دادرسی و مشکلات بعدی نشود.

امام جمعه شیراز نکته دیگر را بحث قاطعیت دانست و اضافه کرد: در برخی موارد اجرای احکام زمان بر بوده و مدت های طولانی یک حکم صادر شده است حکم باید اجرا شود، اگر این اتفاق و قاطعیت رخ دهد مردم متوجه می شوند که در کشور ما قانون حاکمیت می‌کند و این نکته اگر در جامعه القا شد، این اقدام صحیح قاطعانه باعث می شود پیشگیری رخ دهد که یکی از وظایف دستگاه قضایی همین پیشگیری است.

او با بیان اینکه بخشی از کار به اقدامات دادگستری بر می شود و بخش دیگر در قسمت فرهنگی و پیشگیری باید انجام شود، گفت: از کارهای فرهنگی دستگاه قضایی که باید نسبت به بیرون انجام شود، همین فضاسازی‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی به موقع در مقابل تبلیغات دشمن است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع در جامعه آرامش ایجاد می کند به ترفندهای تبلیغاتی در کشورهای غربی اشاره و گفت: امروز کشورهای غربی به گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار مشکلی وجود ندارد اما به ایران که می‌رسد همه مشکلات را نمایان می‌کنند.

او با یادآوری اینکه این ۲ لبه یک قیچی است و باید به لحاظ فرهنگی مدیریت شود، گفت: حوزه علمیه، رسانه‌ها و دستگاه تبلیغ دارون کشور باید به کمک دادگستری بیاید اما نقطه‌ای که باید اطلاع رسانی مناسب انجام داده و جهت گیری درست و هماهنگی ایجاد کند، درون دستگاه قضایی مستقر باشد.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد که اگر کار انجام دهیم اما هماهنگی وجود نداشته باشد نتیجه مناسبی حاصل نمی شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت جهش تولید، گفت: واقعیت این است که در باب رونق تولید رهبری شاخص و نشانه ارائه نکردند؛ در پایان سال ۹۸ می شد بیان کرد که رونق پیدا شده اما در بحث جهش تولید رهبری فرمودند که در زندگی مردم باید دیده شده و برای مردم ملموس باشد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه با دست روی دست گذاشتن شرایط بدتر خواهد شد، لزوم برنامه ریزی برای بهبود فضای کسب و کار را یادآور شد و با قدردانی از احکام دستگاه قضایی در راستای رونق تولید، گفت: اگر موانع مقابل مردم برداشته شود، کارهای خوبی انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه یکسری موانع اداری و ضوابط و قواعدی است که وجود آنها لازم نیست، لزوم کمک به ورود مردم به عرصه تولید را یادآور و متذکر شد: با این ابتکار و نوآوری که در مردم ما وجود دارد باید موانع را برداریم.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به تریبونهایی که می تواند مفید باشد، استفاده از این تریبونها برای یادآوری و تذکر نکات کارشناسی شده و علمی به مسئولان رده بالا را متذکر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری فارس امام جمعه شیراز ویروس کرونا حوزه علمیه جهش تولید امام جمعه شیراز دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: حل مشکل معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.
وی ادامه داد: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می‌کند جنبه عمومی داشته و این ورود در جهت تقویت زیر ساخت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
 رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اهمیت محیط‌زیست و لزوم حراست و صیانت از حقوق مردم در این بخش تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات، عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری خاطرنشان کرد: این عوارض باید در راستای ارتقاء امور زیست‌محیطی استان سمنان صرف شود.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه، بستر وسیعی برای پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم‌افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد. 
بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است. 
وی عنوان کرد: وصول معوقات و عوارض آلایندگی وفق مقررات پیگیری و نتایج حاصله گزارش خواهد شد.
انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • حمایت بازیکنان تیم ملی از همتایان فوتسالیست
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان