Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@04:50:31 GMT

چگونه خرج کنیم و چگونه پس انداز کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۱۲۶۴

چگونه خرج کنیم و چگونه پس انداز کنیم؟

خبرگزاری آریا -
چگونه پول خرج کنیم
این كار كمك می‌كند تا بهتر بتوانید هزینه‌ هایتان را مدیریت كنید. برای شروع می‌توانید از الگوی پیشنهادی زیر استفاده كنید. گاهی وقت‌ ها عدم موفقیت‌های مالی به علت داشتن الگوهای مالی قدیمی و نادرست اتفاق می‌افتد. شما با تغییر این الگوها، می‌توانید رفتارهای مالی‌تان را بهبود بخشید و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا كنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بودجه‌بندی کنید
مخارج و درآمدتان را کنترل کنید تا تصویر دقیقی از موقعیت اقتصادی‌تان داشته باشید. فاکتور‌ها را نگه دارید و مخارج‌ را بلافاصله در دفتر بنویسید. جمع هزینه‌ی ماهانه‌ی قبض‌ها را هم به بودجه‌بندی‌تان اضافه کنید.
از این الگو پیروی كنید.
55 درصد برای نیازهای اصلی و روزمره
10 درصد برای یادگیری و آموزش
10 درصد برای تفریح و لذت
10 درصد برای پس‌انداز
10 درصد برای پس‌انداز بازنشستگی
5 درصد برای هدایا و امور خیریه
این الگو فقط یك نمونه پیشنهادی است و هر فردی می‌تواند با هر میزان درآمد، برنامه مالی متناسب با موقعیت و وضعیت خودش تنظیم كند و مقدار پولی كه در اختیار دارد، به درصدهای كوچك‌تری تقسیم كرده و بودجه‌بندی كند.
چگونه پول خود را پس انداز کنیم
برای مخارج‌ برنامه‌ریزی کنید
برای اینکه کمتر خرج کنید لحظه‌ای تصمیم نگیرید، هنگامی که در منزل هستید با آرامش لیست خریدتان را بنویسید.
قبل از خرید از چند مغازه دیدن کنید، قیمت تقریبی جنس‌های مدنظرتان را یادداشت کنید، بدون اینکه چیزی بخرید به خانه برگردید و در آرامش کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر بدانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید بخرید، کمتر در مغازه می‌مانید و پول کمتری خرج می‌کنید.
اگر به هر خرید به‌عنوان یک تصمیم مهم نگاه کنید، عاقلانه‌تر تصمیم می‌گیرید.
کالایی را برای سرگرمی امتحان نکنید و تست‌های رایگان را نپذیرید، در غیر این صورت حتی اگر قصد خرید نداشته باشید وسوسه می‌شوید خارج از برنامه خرید کنید.
وقتی احساساتی یا گرسنه اید به خرید نروید
در مواقعی که احساساتی هستید مثلا خیلی خوشحالید و یا ناراحتید به خرید نروید زیرا ممکن است ولخرجی کنید و چیزهای غیر ضروری بخرید.
در برخی اوقات برای فرار از احساسات منفی به خرید کردن لوازم غیر ضروری روی می آوریم . اگرچه خرید چنین وسایلی برای لحظاتی ما را شاد می کنند، اما این شادی به زودی از بین می رود و آن وقت ما می مانیم و جیب خالی ! در مواقع گرسنگی نیز به خرید نروید چون ممکن است گرسنگی به شما فشار بیاورد و به محض دیدن هر خوراکی و وسیله ای آن را بخرید.
خودتان را سرگرم کنید
برخی از افراد می پندارند نمی توانند پس انداز داشته باشند چون در آمدشان کم است اما همه افراد می توانند کم کم پس انداز کنند و این کار را همیشه ادامه دهند.
حتما لازم نیست قسمت بزرگی از حقوق ماهانه تان را پس انداز کنید همانطور که گفتیم می توانید مبلغ کمی را پس انداز نمایید و هر ماه آن را ادامه دهید در آخر خواهید دید پس اندازتان به مبلغ قابل توجهی می رسد. مثلا برای صرف هزینه زیاد و رفتن به فست وفود و رستوران در مواقعی که بی حوصله اید باغبانی کنید و خودتان را سرگرم نمایید.
خرج کردن و پس انداز کردن
تنها خرید کنید
همراه بردن بچه‌ها، دوستانی که به خرید علاقه دارند و حتی دوستی که کاملا به تصمیم شما احترام می‌گذارد، ممکن است باعث شود پول اضافه خرج کنید.
به صحبت‌های فروشنده‌ی مغازه توجه نکنید. اگر سؤالی دارید مؤدبانه پاسخ‌ سؤال‌تان را گوش کنید، اما پیشنهادهای خریدشان را نشنیده بگیرید. اگر شما را تنها نمی‌گذارند، مغازه را ترک کنید و هر گاه تصمیم گرفتید برگردید.
تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیرید
عوامل محیطی تأثیر زیادی روی پول خرج کردن ما دارند. هوشیار باشید و دقیقا بدانید چرا می‌خواهید فلان محصول را بخرید.
گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

جذاب‌ترین مد‌های آرایشی در سال 2019*
آموزش مسائل مالی به کودکان*
شیک ترین مدل لباس زنانه*
تست هوش حدس کلمه (2)*
شگفت انگیز ترین رفتار انسان از نظر افلاطون
جوکهای جدید و با حال (3)*
طرز تهیه پیتزا با نان ترتیلا*
جالب ترین دانستنی های علمی*
داستان زیبای مراقبت*
رونمایی از خودروی برقی کادیلاک*
زیاد خواهی شوهر در رابطه زناشویی *
چطور از قانون جذب عشق کمک بگیریم*

تازه های روانشناسی(مشاوره خانواده، روانشناسی کودکان، روانشناسی زناشویی، تست روانشناسی،موفقیت و...) سایر مطالب روانشناسی
آمادگی برای ازدواج کردن(تست روانشناسی)

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

همسرتان را کنترل نکنید!

راههای مقابله با افسردگی بعد از فارغ‌التحصیلی

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

3 روش برای آرامش در هنگام شیوع کرونا ویروس

تست تشخیص افسردگی دکتر دیوید برنز

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

چگونه هوای دخترانتان را داشته باشید؟

چگونه خرج کنیم و چگونه پس انداز کنیم؟

معرفی آزمون شخصیت شناسی نئو (NEO)
سایر مطالب روانشناسی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پس انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان گفت: چشم‌انداز شهرستان کاشان باید به‌روزرسانی و تدوین شود و نخبگان و صاحب‌نظران برای به‌روزرسانی سند چشم‌اندازی ورود پیدا کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حمیدرضا محمدی فشارکی ظهر امروز در مصلی بقیه الاعظم کاشان، با بیان اینکه منطقه کاشان و شهر کاشان شایسته خدمت است، اظهار داشت: انسجام فرهنگی و اجتماعی لازمه هر پیشرفت و رشد است.

وی افزود: امروز با قدمت و اصالت موجود در منطقه کاشان تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا انسجام فرهنگی و اجتماعی را ایجاد کنیم و طبیعتا رشد و پیشرفت در حوزه اقتصادی و سیاسی را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه از مسائل خرد نخواهیم گذشت، ابراز داشت: ابن مسائل نیز در کنار مسائل کلان برای ما اهمیت دارد و آنچه بیش از مهم بوده وفاق و همدلی مسئولان برای خدمت‌رسانی به مردم است و این خدمت‌رسانی در کنار همدیگر محقق می‌شود.

وی گفت: به اتفاق مسئولان به خدمت مردم در روستاها و شهرها می‌رسیم و قطعا مسیر ایجاد شده برای رشد و پیشرفت منطقه را ادامه می‌دهیم؛ چشم‌انداز شهرستان کاشان باید به‌روزرسانی و تدوین شود و نخبگان و صاحب‌نظران برای به‌روزرسانی سند چشم‌اندازی ورود پیدا کنند.

تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان

محمدی فشارکی تصریح کرد: لازم است با صاحب‌نظران، علما و اندیشمندان جلسه‌ای گرفته شود و امید است با عزم و اراده قوی برخی از مسائل که به امیدآفرینی می‌انجامد، صورت پذیرد در حالی که یک سال دیگر به پایان دولت باقی مانده است و باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار گرفته شود.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم؛ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم/ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه