Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:42:10 GMT

فروش آثار هنری به نفع کادر درمانی و مبتلایان به کرونا

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۲۱۲۹

فروش آثار هنری به نفع کادر درمانی و مبتلایان به کرونا

امیرهوشنگ آقامیری هنرمند و محقق پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی با راه اندازی پویش #احسان _سپید ۱۳۹۹ اثر از گنجینه هنری خود را اهداء می‌کند.

آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: سال ها پیش کمک های متفاوتی به خیریه ها به صورت پنهانی انجام می دادم که آزادی زندانیان و کمک به بیماران مختلف را شامل می‌شد اما در حال حاضر تصمیم گرفتم این اقدام را آشکارا انجام دهم تا برای نسل جوان فرهنگ سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کمپینی راه اندازی کردم و با ارائه تابلوهای هنری، آثار خوشنویسی شامل۱۱۰ اثر از رباعیات خیام به همراه قرآن نفیس طلای ۲۴ عیار و از مردم دعوت کردم که برای خرید این آثار به نفع سفیدپوشان عرصه درمان و همچنین بیماران آسیب دیده ویروس کرونا در این رویداد مشارکت کنند.

بیاییم بهترین معمار احوال و سال جدید، خود باشیم و فرهنگ انسان دوستی و تجلیل از فداکاری را زنده نگاه داریم و با قدردارنی از پزشکان و پرستاران و کادر درمان و حمایت از بیماران  کرونایی، شادی و امید را از سهم اندک خود به آنان هدیه بخشیم.

این هنرمند پیشکسوت در تشریح آثار این کمپین گفت: بخشی از این آثار در صفحه اینستاگرام کمپین احسان سپید موجود است که برای مثال قرآن مطلا با طلای ۲۴ عیار با چرم طبیعی، صنایع دستی با نقوش برجسته به همراه کتاب آرایی من و خط استاد احمد نیریزی با یازده رنگ تفکیکی چاپی از آثار حاضر در کمپین#احسان _سپید_ایران است که به حراج گذاشته می شود.

حراج و فروش آثار هنری در ماه مبارک رمضان

این هنرمند در مورد جزئیات این حراج که قرار است ماه مبارک رمضان برگزار شود، گفت: آثار در دو بخش فروش و حراج ارائه می‌شود که قیمت برای ایرانیان خارج از کشور به دلار و برای داخل کشور به تومان محاسبه خواهد شد و از طریق این پویش در شرایط بحران و تحریم ارزآوری خواهیم داشت.

این هنرمند ادامه داد: هموطنان می توانند آثار خریداری شده را با امضای هنرمند خالق اثر برای خود داشته باشند و همچنین چون به دلیل شرایط تحریم آثار به خارج از کشور فعلا ارسال نمی شود و خیرین می توانند آثار خریداری شده را از طرف خود به پزشکان مورد نظر و یاکادر درمانی و پرستاری اهدا کنند.

سود حاصل از فروش، پس از کسر هزینه‌ها برای مسائل عام‌المنفعه از جمله نیازمندان و دیگر اقشار آسیب پذیر جامعه و همچنین هنرمندانی که در شرایط کرونا آسیب دیده اند هزینه خواهد شد.

آقامیری گفت: همچنین برای قدردانی و تجلیل از سپید پوشان، لوح های صنایع دستی با نقوش ایرانی انتزاعی و نقش برجسته که به نام طراوت عشق، طراحی و تولید شده است که  تیم خوشنویسی آمادگی نوشتن نام اشخاص و پزشکان را روی آن برای هدیه دارد.

وی افزود: معمولا به بنیادهای خیریه حس خوبی ندارم. چون پیش‌بینی می کنم بیشتر از این شرایط کشور و احساسات مردم برای فروش آثار استفاده می‌کنند. شبیه گل‌فروشی که عشق ورزیدن را تبلیغ می‌کند.

کرونا به ما آموخت مهمترین ارزش انسانی کمک به دیگران است

این هنرمند پیشکسوت اظهار داشت: من عمیقا اعتقاد دارم که تحوّل و روشنایی در پس هر آنچه اتفاق می افتد، ظهور خواهد کرد. کرونا به ما آموخت زندگی چقدر کوتاه است و مهمترین ارزش انسانی، کمک به دیگران است و قدرت اختیار و اراده امور در تمام عرصه ها در دستان ماست.
وی در تشریح نقش هنرمندان در بحران گفت: هنرمندان می توانند با اقداماتی کنشگرانه دیگر بخش ها را با خود همراه کنند که برای مثال در این شرایط حضور هنرمندان، دلگرمی برای کادر درمان است تا نسبت به ادامه کار خود دلسرد نشوند و بدانند که جامعه قدردان آنهاست.

همه امید داریم آینده بهتر از گذشته باشد و می بایست به فکر ساختن روزهای پیشروی خود باشیم، تحول مثبت را در خود زنده نگاه داریم و سال جدید را کاملا هدفمند آغاز کنیم.

آقامیری در پایان گفت: می توانیم انتخاب کنیم که علو همزیستی با هم و همکاری با یکدیگر، والاترین تصمیم هاست و از استعدادمان برای کسانی که به آن نیازمندند استفاده کنیم. می‌توان مرز بین انسانیت و خودخواهی را تفکیک کنیم و از نفسانیت قدم به معنویات بگذاریم. 

برچسب‌ها کرونا هنرهای تجسمی حراج پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا هنرهای تجسمی حراج کرونا هنرهای تجسمی حراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۳۱۹ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله+ قیمت

به گزارش خبرگزاری مهر، دیروز ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و در بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلا که در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۳۱۹ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

از مجموع ۴۱۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۳۱۹ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

گفتنی است، در مجموع ۲۴ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود ۳,۵ تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، عرضه کنندگان شمش طلا در مرکز مبادله ایران، واردکنندگان شمش طلا و تولیدکنندگان داخلی شمش طلا هستند. متقاضیان این تالار نیز شامل تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا، فروشندگان عمده شمش طلا، خرده فروشان طلای آبشده و بانک‌های عامل با تأیید بانک مرکزی هستند.

کد خبر 6100391 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • فروش ۳۱۹ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله+ قیمت
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • رویداد هنری بنت الهدی در البرز برگزار شد
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • خلاقیت هنرمند سملقانی در کار با شیشه
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران