Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، هوشنگ ملایی متوسط بارش استان هرمزگان تا 15 فروردین را 345 میلی‌متر اعلام کرد و ادامه داد: متوسط بارش هرمزگان نسبت به متوسط 52 ساله و سال آبی گذشته به ترتیب 115 و 86 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه‌های سرخون در بندرعباس و سرکم در رودان به ترتیب 563 و 535 میلی‌متر ثبت و کمترین میزان بارندگی نیز در ایستگاه‌های دژگان و بندرلنگه با 222 و 203 میلی‌متر ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر مخزن سد جگین با 210  میلیون مترمکعب ظرفیت، 100 درصدً پر است، ابراز کرد: در  بارش های سال آبی جاری (مهرماه 98 تا کنون) بالغ بر 550  میلیون مترمکعب آورد به این سد وارد شده است که 490  میلیون مترمکعب آن در 6 ماهه اول سال آبی (اول مهرماه تا پایان اسفند ماه) و 60 میلیون مترمکعب آن در فروردین ماه جاری به این سد وارد شده است.

وی با ذکر این نکته که در ابتدای سال آبی (مهرماه) 169 میلیون مترمکعب معادل 80 درصد مخزن سد جگین پر بوده است، ادامه داد: به منظور مدیریت سیلاب و تخلیه رسوبات کف مخزن سد جگین  451  میلیون مترمکعب از سیلاب ورودی به مخزن توسط سرریز و تخلیه گر تحتانی تخلیه شده است.

ملایی با ذکر این نکته که سد شمیل و نیان با 98.5 میلیون متر مکعب ظرفیت کاملا پر است، تصریح کرد: در سال آبی مجموع سیلاب‌هایی که وارد این سد شد 235 میلیون متر مکعب بود که 130 میلیون متر مکعب از آن از طریق دریچه‌های تحتانی سد یا به دلیل سرریز رها سازی شد.

به گفته وی  آب سدها به گونه‌ای رها سازی خواهد شد که سفره‌های زیر زمینی و دشت‌های تغذیه و بهره‌مند شوند، بیان کرد: در حال حاضر 70 درصد (43 میلیون متر مکعب) از حجم مخزن سد سرنی میناب با 60  میلیون مترمکعب پر است.

 در پی بارندگی‌ها در یک سال آبی، 75 درصد (44 میلیون متر مکعب) از سد سرنی که پیش از عید نوروز 99 به بهره‌برداری رسیده بود پر شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: مجموع سیلاب‌های بالادست سدهای استقلال میناب، سرنی و شمیل و نیان مجموعا یک میلیارد و 135 میلیون متر مکعب بود که 452 میلیون متر مکعب از آن پشت سدها ذخیره شد و 683 میلیون متر مکعب از این مقدار رها شد.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال عید نوروز هرمزگان کمترین میزان بارندگی منطقه ای میلیون متر مکعب میلیون مترمکعب مخزن سد سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان گفت: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم گسترده‌ای از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع ۳۰ میلیون مترمکعب آب استحصال شد.
حسین یاری افزود: در این مدت بیشترین میزان ذخیره آب در بند و پخش سیلاب‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه گزارش شده است.
وی بابیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین ۲۰ تا ۶۲ میلیمتر باران باریده است، گفت: با احداث سازه‌های آبخیزداری خوشبختانه از بروز خسارت گسترده در پی بارش‌های رگباری باران به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی جلوگیری شده است.
حسین یاری ادامه داد: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزء حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود، اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.
در استان اصفهان ۱۷۰ بند خاکی، ۷۰ پخش سیلاب و بیش از ۶ هزار سازه کنترل سیلاب سنگی و ملاتی احداث شده است.

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان