Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدوقی با اشاره به همکاری خادمان مهدوی برای ضدعفونی کردن معابر و محلات در ایام مقابله با کرونا، گفت: اجرای طرح‌های «کتاب مهدوی در قرنطینه» و «خادمیار خانواده مهدوی» نیز به همت دفتر نمایندگی مسجد جمکران در تهران انجام شد

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، «صدوقی» گفت:  این مکان مقدس از ابتدای شیوع ویروس کرونا و بروز آسیب های بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن و نیز علی رغم تعطیلی اماکن مذهبی برای جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس، با اجرای پویش های مردمی و مهدوی «قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)»، «مرا دریاب» و «نذر همدلی» کوشید تا بار اقتصادی ناشی از این بحران را برای مستضعفان و محرومان سبک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در استان تهران ادامه داد: توزیع گوشت های قربانی، بسته های عیدانه و... بین نیازمندان در ایام نوروز و نیز نیمه شعبان در همین راستا انجام شد و مهم آنکه میعادگاه منتظران در ادامه این رویکرد و در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی رزمایش مواسات و خدمت مومنانه در ماه مبارک رمضان، قرارگاه «گامی به سوی جامعه مهدوی» را نیز فعال کرده است.

 

 وی با تاکید بر اینکه این دفتر همسو با مسجد مقدس جمکران از ابتدای شیوع کرونا در اجرای طرح هایی در جهت رفع آسیب های اقتصادی این بیماری همراه با پیوست های فرهنگی فعال بوده و توانسته در مناطق مختلف تهران منشا اثر باشد، ابراز کرد: در ایام بحرانی شیوع ویروس کرونا، این دفتر در کنار دستگاه های دیگر اقداماتی را همچون طرح قربانی برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و رفع فتنه و بلا از عالم انجام داد.

 

 صدوقی ادامه داد: استقرار گروه های جهادی با عنوان «خادمان مهدوی» در خیابان پیروزی (محل این دفتر) به منظور ضدعفونی کردن معابر و توزیع رایگان ماسک و شیلدهای محافظ صورت بین مردم از محل نیت خیر بانیان سلامت، نیز در ایام مقابله با کرونا توسط این دفتر انجام شده است.

وی گفت: اجرای پیوست های فرهنگی در کنار توزیع اقلام بهداشتی و غذایی بین محرومان، نیز مورد اهتمام دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در استان تهران است. در این راستا به منظور غنی سازی اوقات فراغت ایام قرنطینه خانگی و تعطیلات نوروزی، این دفتر و خادمان آن اقدام به اجرای طرح «کتاب مهدوی در قرنطینه» به ویژه برای نیمه شعبان کرد

.

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در استان تهران درباره کیفیت اجرای این طرح بیان کرد: خادمان عضو دفتر به صورت منسجم و مداوم این کتاب های مربوط به انتشارات مسجد مقدس جمکران را همراه با پیوست مسابقه ای به در منازل برده و توزیع کردند و بعد از اتمام مطالعه، مجدد کتاب ها را پس گرفته و پس از ضدعفونی کامل، به خانواده دیگر برای مطالعه تحویل می دادند. هدف این طرح ارتقای فرهنگ مهدوی و انتظار در بین خانواده ها است.

صدوقی از اجرای طرح «تکریم خانواده مدافعان سلامت» خبر داد و گفت: این طرح ویژه فرزندان آنها است که با رعایت مباحث بهداشتی و پروتکل های ابلاغی در دفتر مسجد مقدس جمکران در ایام مقابله با کرونا به اجرا می رسد.

 

وی افزود: در فاز اول، این طرح ویژه فرزندان طلاب مستقر در بیمارستان ها که روزهای طولانی از خانواده و فرزندان شان دور بودند، اجرا شد. در فاز بعد برای پرستاران و پزشکانی که مایل به حضور فرزندان شان در این فضای مهدوی و مذهبی و بهره مندی از بازی ها و قصه های قرآنی و مهدوی هستند، اجرا می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در استان تهران با بیان اینکه این دفتر در طول سال و به مناسب های مختلف به اطعام محرومان اهتمام دارد، بیان کرد: در همین راستا طرح «خادمیار خانواده مهدوی» با محور توزیع غذای تبرکی در شب، ظهر و شام نیمه شعبان یعنی در سه مرحله انجام شد.

 

صدوقی با اعلام خبر توزیع سه هزار پرس غذا به همراه بسته های عیدانه از طریق این طرح، بیان کرد: هزینه این احسان و اطعام از محل بودجه دفتر و نیز نیات خیر بانیان تامین شد تا در ایام تعطیلی تجماعت مذهبی به دلیل شیوع کرونا، شادی های ولادت حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه ) به محلات مستضعف نشین برده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ترویج معارف قرآن و مهدویت، ارائه خدمات فرهنگی، مشاوره در حوزه خانواده، نذورات و هدیه و عقیقه و قربانی برای امام زمان(علیه السلام) و نذر اطعام ازجمله اقدامات دیگر این دفتر است.

گفتنی است، دفتر نمایندگی تهران مسجد مقدس جمکران بخش عمده هزینه ها را به اطعام و فعالیت های فرهنگی اختصاص می دهد و علاقمندان می توانند نذورات نقدی خود را به شماره حساب 8226893848 یا شماره کارت 6104337585395690 به نام مسجد مقدس جمکران واریز کنند تا سهمی در گسترش فرهنگ مهدوی و انتظار داشته باشند

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: صدوقی جمکران مسجد مقدس جمکران اجرای طرح انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم

شهردار قم گفت: بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: اگر قم و مشهد دارای کرامت هستند، به دلیل وجود بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی(ع) است.

وی افزود: بیش از 65 موضوع برنامه‌های مختلفی را در ستاد شهرداری قم خواهیم داشت.

شهردار قم با اشاره به اینکه بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد، بیان کرد: همچنین به نام گرامی‌داشت دهه کرامت برنامه نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

ارائه اسکان به زائران در مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این نشست گفت: برنامه‌های مختلفی را با محوریت همکاری و هم‌افزایی با آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نظر گرفته‌ایم.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با بیان این که در کنار اقدامات فرهنگی در بحث اسکان زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) همکاری خواهیم داشت، افزود: سال گذشته نیز مسجد مقدس جمکران در بحث اسکان اقدامات مطلوبی انجام داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم