Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@21:34:58 GMT

بازگشایی محور بجنورد-آشخانه از فردا

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۳۲۳۸

به گزارش اکوفارس، شهامت اظهار کرد: بارندگی ها سبب رانش زمین دردومقطع محور بجنورد-آشخانه در محدوده مملجه تا خندقلو شده بود که با تلاش شبانه روزی وتجمیع امکانات راهداری وپیمانکارباند دوم آماده بازگشایی شده است. وی افزود: 150 متر از مسیر،فاصله 15کیلومتری بجنوردوحدود70متر درمحدوده خندقلو دچار رانش زمین و خسارت شد که به ناچار مسیر بجنورد-آشخانه به مدت یک هفته مسدود وترافیک به محورقدیم منتقل شد وهمزمان ایمن سازی اضطراری محورقدیم اجراگردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: محور بجنورد- آشخانه از مسیرهای مهم کشور و استان است و درسال 98 بالغ بر 6 میلیون ودویست خودرو از آن عبور نموده است که با توجه به بالا بودن میزان تردد در مسیر مذکور سرعت دادن به انجام کارهای مربوط به بازگشایی محور مورد تاکیدمدیریت بحران استان قرار گرفت. وی گفت: برای مرمت تخریب های ناشی از رانش زمین روزانه 30 دستگاه انواع ( کامیون- لودر- بیل مکانیکی – گریدر-غلطک)راهداری طی یک هفته مشغول به فعالیت بوده اند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت 10هزارمترمکعب خاک برداری انجام شده و حدود 1500 تن سنگ و مصالح به محل ،حمل گردیده است. وی اظهار داشت: برای سرعت دادن به کار مرمت این محدوده تخریب شده، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیزدر استان حضور و از محل بازدید کرد و با تاکید ایشان هماهنگی های لازم برای تسریع در اجرای کارها انجام شد. شهامت افزود:باتوجه به جلسه برگزار شده دردفتر فنی استانداری خراسان شمالی مقرر شد مشاور طرح بانددوم نسبت به مطالعه محدوده رانش وطول 10کیلومتری مسیرکه شرایط جنس خاک مستعد رانش وریزش است اقدام نماید واقدامات انجام شده صرفاً جهت پایدار سازی موقت وبازگشایی مسیر به اجرا در آمده است.براساس آنچه دردانش ژئوتکنیک وفرایندهای راهسازی در مناطق ریزشی ورانشی تعریف شده است،انجام مطالعات تخصصی وارائه راه حل پایدار برای تحکیم بستر وجسم راه وحصول اطمینان جهت زهکشی مناسب خاک ورفتار ایمن آن درهنگام زلزله یا بالا آمدن سطح آبهای زیرزمینی الزامی است. دبیرکمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل وسوانح رانندگی استان ضمن تاکید برحفظ محور قدیم بعنوان یک گزینه از جهت پدافند غیر عامل،از همراهی وهمکاری مردم جهت رعایت مقررات درتردد از محور قدیم تشکر نمود وهمراهی وهمدلی دستگاهها بویژه پلیس راه،نیروی انتظامی،بنیاد مسکن،آزمایشگاه مکانیک خاک وشرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل درمجموعه راه وشهرسازی ودستگاههای همکار را، عامل مهمی در تسریع عملیات اضطراری دانست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن

بخشدار کن گفت: همزمان با شروع بارندگی شدید در شب گذشته راه ارتباطی پنج روستا در بخش کن مسدود شد که با حضور به موقع بخشداری، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای سنگان و کشار علیا و با همکاری عوامل شهرداری منطقه ۲۲ و با استفاده از امکانات و ماشین آلات روستایی، عملیات بازگشایی مسیر از ساعت ۲۴ لغایت ساعت ۵ صبح به طول انجامید.

به گزارش ایسنا، محمدنژاد در این مورد گفت: مسیر ارتباطی روستای کشار علیا با ریزش کوه و رسوبات در سه نقطه بطور کامل مسدود شده بود که با همکاری اداره راهداری مسیر بازگشایی شد.

وی افزود: در این عملیات که مسیر منتهی به روستاهای سنگان و در محل پل بزرگراه تهران_شمال بطور کامل مسدود شده بود با بکارگیری ماشین آلات و کمک و همیاری عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۲ مسیر تردد باز شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران، در دیگر روستاهای بخش نیز با حضور دهیاران اقدامات پیشگیرانه انجام و از هر گونه مخاطره احتمالی جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • آزادراه تهران شمال بازگشایی شد
  • باران شدید در خوزستان / دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • محور سر بندر به آبادان مسدود شد/ دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • مسدود شدن محور سربندر به آبادان
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود