Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هزاران نفر از ساکنان اراضی اشغالی در ادامه اعتراض‌ ها به عملکرد مقام‌ های رژیم صهیونیستی با حضور در خیابان های تل آویو خواستار کناره گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت شدند. تاریخ انتشار: 09:58 - 01 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۰۹۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ اراضی اشغالی در روز‌ها و هفته‌های اخیر و در پی بروز دو چالش عمده شیوع «کرونا» و ناکامی چندباره در تشکیل کابینه، شاهد دشواری‌ های بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     
براساس جدیدترین آمار‌ها از اراضی اشغالی، تاکنون ۱۳۴۹۱ نفر از ساکنان این اراضی به بیماری کرونا مبتلا شده اند و ۱۷۲ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.   بحران کرونا در حالی در اراضی اشغالی قربانی می‌گیرد که رژیم صهیونیستی به دلیل نداشتن کابینه دائم از دسامبر ۲۰۱۸ با مشکلات مدیریتی و بودجه‌ ای مواجه است و ناکامی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر و «بنی گانتز»، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی برای توافق بر سر تشکیل کابینه، این رژیم را در سراشیبی انتخابات پر هزینه چهارم قرار داده است.      
از سوی دیگر به گزارش رسانه‌ های رژیم صهیونیستی، یکشنبه شب چند هزار نفر از ساکنان اراضی اشغالی در میدان «رابین» در «تل آویو» جمع شده و خواستار کناره گیری نتانیاهو از قدرت شدند.
شمار معترضان تظاهرات شب گذشته در اراضی اشغالی موسوم به «پرچم‌های سیاه» بین ۲ تا ۱۰ هزار نفر اعلام شد که در میادین مختلف «تل آویو»، به برپایی تجمع اعتراضی علیه نتانیاهو و گانتز دست زدند.      
ضمن اینکه شمار زیادی از معترضان نیز به دلیل محدودیت‌ های ناشی از شیوع کرونا از طریق فضای مجازی و رسانه‌ هایی مانند «فیسبوک» و «زوم» با اعتراض‌ های شب گذشته در اراضی اشغالی همراهی کردند.    بیشتر بخوانید:  رژیم صهیونیستی گرفتار بحران کرونا
معترضان همچنین ضمن انتقاد از نتانیاهو و گانتز به دلیل ناکامی در دستیابی به توافق برای تشکیل کابینه، از مقام‌های این رژیم خواستار کمک مالی به افراد و مشاغلی شدند که از قرنطینه ناشی از کرونا آسیب دیدند.      
«یائیر لاپید»، رئیس حزب «یش عتید» رژیم صهیونیستی مهم‌ترین سخنران این اعتراض‌ ها بود که انتقادات زیادی را متوجه نتانیاهو و گانتز کرد و نخست وزیر صهیونیستی را به دلیل اتهامات قضایی اش فاقد صلاحیت تصدی سمت نخست وزیری دانست.
تظاهرات اعتراضی مشابهی در روز پنجشنبه هفته گذشته در میدان «حبیما» در «تل آویو» با حضور دستکم ۲ هزار نفر سوار بر خودرو برگزار شده بود.   ضمن اینکه معترضان «پرچم سیاه»، دوشنبه گذشته در مقابل منزل «گابی اشکنازی»، از سران حزب «آبی و سفید» تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.      
نرخ بیکاری در اراضی اشغالی در پی اعمال قرنطینه ناشی از شیوع کرونا به ۲۶ درصد رسید و شمار زیادی از مشاغل ناچار به توقف فعالیت‌های خود شدند.
ضمن اینکه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های نتانیاهو، عامل اصلی شکست تشکیل کابینه در پی انتخابات ماه سپتامبر که قرار بود ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) برگزار شود به دلیل شیوع کرونا به اوایل ماه مه موکول شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نتانیاهو و گانتز اراضی اشغالی اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی تشکیل کابینه تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم

رسانه‌های عبری زبان از زد و خورد و درگیری شدید بین تظاهرات کنندگان خواهان امضای فوری توافق مبادله اسرا و نیروهای امنیتی در خیابان‌های تل‌آویو خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری وای نت در خبری در این رابطه نوشت: تظاهرات کنندگان معترض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو که خواهان توافق فوری برای آزادی اسرا هستند، تلاش کردند تا از حلقه ایجاد شده توسط نیروهای امنیتی عبور کنند، اما نیروهای پلیس به ویژه پلیس اسب سوار در حال متفرق کردن آنهاست.

این تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی بر علیه سموتریچ و بن گویر تلاش کردند تا از موانع ایجاد شده توسط نیروهای امنیتی عبور کرده وارد خیابان و تونل مجاور کریا مقر وزارت جنگ اسرائیل شوند.

 

.

 

معترضین خطاب به نتانیاهو شعار دادند یا سموتریچ و بن گویر را انتخاب کن یا اسرا را.

آنها همچنین با فریادهای بن گویر دیوانه تلاش کردند تا روزنه ای برای عبور از حلقه محاصره پلیس اسرائیل پیدا کنند.

در خبر دیگری در این رسانه عبری زبان آمده است، به دلیل گستردگی اعتراضات، در خیابان مناخیم بگین تل‌آویو پلیس راه‌های منتهی به مناطق نزدیک این تجمع در نزدیکی تقاطع عزرائیلی و کاپلان را در دو طرف مسدود کرده است.

 

.

 

همچنین تدابیر ویژه امنیتی در خیابان‌های دور تر هم اتخاذ شده است.

واللا نیوز هم در گزارشی از تجمع خانواده اسرای صهیونیست موجود در نوار غزه نوشت: پدر یکی از این اسرا خطاب به سموتریچ که به مخالفت با آزادی اسرا می‌پردازد گفت: من به سموتریچ پیشنهاد می‌کنم که قلنسوه (کلاه یهودی) را از سر برداشته و دیگر نگوید که یک یهودی است.

 

.

 

به نوشته این رسانه عبری زبان، تجمع امشب در خیابان بگین در نزدیکی وزارت جنگ اسرائیل با حضور هزاران نفر برگزار شد.

شماری از خانواده‌های اسرا نیز در این تجمع حضور داشته و تنی چند از آنها هم سخنرانی کردند.

تظاهرات مردم کشورهای جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستیادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو