Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@22:41:05 GMT

رییس جمهوری برزیل در تظاهرات مخالفان قرنطینه (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۳۵۹۲

رییس جمهوری برزیل در تظاهرات مخالفان قرنطینه (+عکس)

"ژاییر بولسونارو" رییس جمهوری راستگرای برزیل دیروز (یکشنبه) به نشانه حمایت از درخواست مخالفان قرنطینه برای پایان دادن به محدودیت‌های آمد و رفت و کسب و کار لحظاتی در تظاهرات آنها در شهر "برزیلیا" (پایتخت) شرکت کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان، بولسونارو که بدون ماسک و دستکش به میان جمعیت تظاهرات‌کننده رفته بود، لحظاتی به نشانه حمایت در این تظاهرات در مقابل مقر ارتش در برزیلیا شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولسونارو افسر سابق (سرهنگ) ارتش برزیل است.

 حامیان او با نقض سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی بدون وسایل محافظتی همچون ماسک و دستکش در صفوفی به هم فشرده در مقابل مقر ارتش تجمع کرده و علیه کنگره برزیل و دیوان عالی این کشور به عنوان حامیان سیاست فاصله‌گذاری احتماعی شعار سرداده و خواهان انحلال این نهادها شدند.

بولسونارو در سخنانی کوتاه در جمع حامیانش گفت:" من اینجا هستم زیرا به شما اعتقاد دارم. شما اینجا هستید زیرا به برزیل اعتقاد دارید."

حامیان بولسونارو دیروز تظاهرات مشابهی در چند شهر دیگر برزیل هم برگزار کرده‌اند و تا پاسی از شب با آوردن خودروها و ایجاد ترافیک در خیابان‌ها خواستار پایان دادن به قرنطینه شده‌اند.

برزیل کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین است و بیشترین میزان مبتلایان را در میان کشورهای آمریکای لاتین دارد.

با این حال رییس جمهوری برزیل هم در مواضعی مشابه ترامپ خواهان بازگشایی هر چه سریع‌تر کسب و کارها و پایان دادن به محدودیت‌های رفت و آمد و اعمال قرنطینه شهرهاست.

او اختلافاتی جدی با برخی استانداران برزیل دارد که سیاست‌های سفت و سخت قرنطینه را برای مهار ویروس در پیش گرفته‌اند. او همچنین هفته گذشته با دلیل اختلاف با مواضع وزیر بهداشت کابینه، او را از کار برکنار کرد.

با وجود حمایت بولسونارو و هواداران او از بازگشایی کسب و کارها اما کنگره برزیل و دیوان عالی این کشور از سیاست‌های محدود کننده رفت و آمد و کسب و کار حمایت می‌کنند. همچنین در بسیاری از ایالت‌های برزیل بر خلاف نظر رییس جمهوری، سیاست‌های قرنطینه به مورد اجرا گذاشته شده است.

بولسونارو از زمان شیوع ویروس کرونا در مواضعی مشابه ترامپ تلاش کرده است اهمیت این بیماری را کاسته و آن را یک " آنفلوآنزای کوچک" بنامد.

حضور رییس جمهوری برزیل در حمع تظاهرات کنندگان مخالف قرنطینه در پایتخت/ عکسها: رویترز، خبرگزاری فرانسه و EPA

بیشتر بخوانید:

برکناری وزیر بهداشت برزیل به دلیل اصرار بر قرنطینه

لینک کوتاه: asriran.com/0032QH

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا قرنطینه رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد

حسن آذریان مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ زنده از طریق مرز زمینی دوغارون، به مقصد هرات افغانستان صادر شد.

وی افزود: این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

آذریان بیان کرد: مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران