Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر با اشاره به بازی به عنوان فرآیندی درمانی و یکی از نیازهای اساسی کودکان، اظهار داشت: دانش آموزان از طریق بازی های آموزشی به عنوان فرآیندی درمانی نکات آموزشی و مهارت های اجتماعی را بهتر یاد می گیرند.

وی افزود: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندی های آنان دبیرخانه این جشنواره مستقر در روابط عمومی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان از اول تا پایان اردیبهشت ماه جاری طرح ها، ابتکارات و نوآوری های آموزگاران و دبیران در مدارس و مراکز مجازی با نیازهای ویژه را دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: بازی زمینه رشد اجتماعی و طبیعی کودک را فراهم و با تمرین قانون پذیری، مسئولیت پذیری، کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری، دانش آموزان با نیازهای ویژه را برای حضور و زندگی در جامعه آماده می کند.

رنجبر با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی است که معطوف به یادگیری یا تغییر روش های رفتاری است، یادآور شد: نظریه ها، دیدگاه ها، ماهیت و روش های تدریس متفاوت بوده و بر ایجاد رابطه تعاملی بین یاددهنده و یاد گیرنده تأثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان از طریق بازی زندگی در آینده را تمرین می کنند، بیان کرد: این بازی ها با تقویت فکر، خلاقیت و تمرکز دانش آموزان آنها را به تحرک و کارگروهی تشویق می کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه کودکان با زبان بازی، تصویری و لمس بهتر آموزش می بینند، گفت: در بازی های گروهی و استفاده مشترک از وسایل بازی می توان روابط اجتماعی، قانون و مقررات، حق و حقوق و نوبت را به آنان آموزش داد.

رنجبر با بیان اینکه در دنیای کودکان بازی ابزار مهم، مؤثر و بخشی از زندگی آنها است، اظهار داشت: هدف بستر سازی فرهنگی برای دیدن کودکان و پاسخگویی به نیاز آنها برای یادگیری است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش بازی حقوق دانش آموزان قانون بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نیازهای ویژه آموزش و پرورش دانش آموزان بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حسن مدرس زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ تعداد مدارس مشکلی در شهرستان به ویژه خود شهر گرگان وجود ندارد؛ ولی به علت جانمایی نه چندان مناسب، مناطق جنوبی شهر فاقد فضای آموزشی شده به طوری که دانش آموزان این مناطق مجبور هستند برای تحصیل به مناطق داخلی شهر رفت و آمد کنند.
 
به گفته وی؛ تأمین زمین جزو ضروریات فضای آموزشی در شهر گرگان است به همین خاطر 42 میلیارد تومان با دستور استاندار برای ساخت 4 مدرسه 12 کلاسه در جنوب شهر گرگان اختصاص یافته؛ ولی با گذشت بیش از یک سال از این مصوبه تاکنون زمینی برای احداث این مدارس تأمین نشده است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال انجام شد، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح همه معلمان استان حائز رتبه 1 لغایت 5 شدند که در این بین 134 نفر از استان رتبه استاد معلمی را کسب کردند.
 
وی افزود: از یک میلیون معلم در سطح کشور 300 هزار نفر به رتبه بندی خودشان اعتراض داشتند؛ ولی این اعتراض ها در شهرستان گرگان بسیار اندک بود.
 
مدرس زاده با اعلام اینکه 90 هزار دانش آموز در سطح شهرستان گرگان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد 78 هزار نفر در شهر گرگان تحصیل کرده که این امر باعث تراکم بالای کلاس های درسی دانش آموزان شده و تعداد دانش آموران کلاس ها را به 40 نفر رسانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس های درس فرصت را از معلمان گرفته و بر روند آموزش دانش آموزان تأثیر منفی دارد.
 
به گفته وی؛ استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 5/2 درصد، در استان 4/6 درصد و در شهرستان گرگان 4/2 درصد است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج