Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، دولت آلمان بر اساس پیش‌نویس قانونی جدید، قصد دارد شرایط دریافت تابعیت این کشور را برای افرادی که با هویت یا ملیت جعلی موفق به دریافت اقامت شده‌اند، دشوارتر کند.

مطابق گزارش روزنامه آلمانی دی ولت، وزارت کشور پیش‌نویس قانونی را نهایی کرده که تلاش خواهد کرد با شناسایی مهاجرانی که در حال حاضر با هویت دروغین در آلمان اقامت دارند و یا آن‌هایی به هنگام دریافت اجازه اقامت، اطلاعات کذبی در مورد ملیت خود ارائه کرده‌اند، اعطای گذرنامه آلمانی و تابعیت دائم این کشور به آن‌ها را دشوارتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، مهاجران خارجی به طور معمول حداقل پس از ۸ سال اقامت قانونی در آلمان، واجد شرایط دریافت تابعیت این کشور می‌شوند، ولی با اجرای قانون جدید تمام سال‌هایی که فرد مهاجر تحت هویت کاذب و با ملیت جعلی در آلمان حضور داشته جزء سنوات قانونی حضور او در این کشور، محسوب نخواهد شد.

این قانون با افزودن شرط لازم «شفافیت هویت و ملیت» برای دستیابی به اقامت دائم آلمان، مهاجران متخلف را از دریافت اقامت نامحدود یا دائم نیز محروم می‌کند.

دولت آلمان در تلاش است با تصویب این قانون، شرایط اعطای شهروندی به کودکان آن دسته از مهاجرانی که در مورد هویت یا ملیت خود دروغ گفته‌اند، دشوارتر کند.

در حال حاضر، نوزادانی که به واسطه پدر و مادر غیر آلمانی در این کشور متولد شده باشند، معمولاً می‌توانند پس از آن که یکی از والدین آن‌ها حداقل ۸ سال در آلمان زندگی گرده باشد، از بدو تولد شهروندی این کشور را دریافت کنند. اما بر اساس پیش‌نویس قانون جدید، فرزندان اتباع خارجی کمتر از پنج سال تنها در صورتى که پدر و مادر آن‌ها هویت و ملیت واقعی خود را به هنگام دریافت اقامت ثابت کرده باشند، می‌توانند تابعیت آلمان را دریافت کنند.

پیش‌نویس قانون جدید مهاجرت آلمان پس از تصویب در هیئت وزیران برای تایید نهایی به مجلس این کشور ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران پناهجویان دولت آلمان اخبار اروپا پیش نویس قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش خبگزاری مهر، دکتر علی اکبر محمدی افزود: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواستهای ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

کد خبر 6089570

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند