Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@13:59:02 GMT

بیش از یک میلیون تن کالا از گمرک باشماق ترانزیت شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۴۵۳۸

بیش از یک میلیون تن کالا از گمرک باشماق ترانزیت شد

بختیار رحمانی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک میلیون و ۶۲۶ هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار از گمرک باشماق سال گذشته ترانزیت خارجی مبدا، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا انجام شده است.

وی اضافه کرد: مجموع ترانزیت انجام شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن از نظر وزنی ۴۴ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ریالی ۴۷ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات کردستان افزود: از میزان کل ترانزیت انجام شده یک میلیون و ۸۲ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۴۱۱ میلیون دلار ترانزیت خارجی مقصد بوده است.

رحمانی‌پور یادآور شد: سال گذشته گمرک باشماق مریوان در بین ۵۷ گمرک کشور رتبه دوم ترانزیتی مقصد را به خود اختصاص داد.

وی تاکید کرد: ۲ میلیون و ۳۴۳ ‌هزار و ۵۷۲ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۹ هزار و ۴۹ دلار در این مدت (سال ۹۸) از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۷ از نظر وزنی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: در این مدت، ۴۰ هزار و ۴۸ تُن کالا به ارزش ۴۳ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۷۲۹ دلار از طریق گمرکات استان کردستان وارد کشور شده است.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کردستان دلار گمرک واردات ترانزیت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی گمرک باشماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ محمد موسوی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی کلات این فرماندهی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هماهنگی با مرجع قضایی حین کنترل خودرو‌های عبوری محور دهدشت_ پاتاوه به یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی پژو پارس ۱۳۰ تخته پتو و ۲۰ تخته رو فرشی قاچاق کشف و ضبط کردند.
موسوی اضافه کرد: کارشناسان ارزش تقریبی کالا‌هایی کشف شده را ۲ میلیارد ریال اعلام نمودند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه در این راستا راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد گفت: طرح برخورد با قاچاق در دستور کار پلیس است.
موسوی افزود: افرادی که بخواهند به صورت غیرقانونی اقدام به احتکار و قاچاق کالا نمایند با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد