Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@07:11:06 GMT

۲۰ واحد صنعتی آلاینده سمنان به طور موقت تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۴۵۶۱

۲۰ واحد صنعتی آلاینده سمنان به طور موقت تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر عبدوس افزود: بیشترین تعداد واحدهای آلاینده که از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان سال ۹۸ تعطیل شدند، مربوط به شهرستان گرمسار بود.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۰ واحد آلاینده تعطیل شده در سال گذشته، ۱۵ واحد مربوط به گرمسار، ۲ واحد مربوط به آرادان، ۲ واحد مربوط به سمنان و یک واحد مربوط به میامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: سال گذشته شهرستان‌های مهدیشهر، دامغان و شاهرود صنایع  آلاینده منجر به تعطیلی نداشتند.

وی تصریح کرد: عمده واحدهای آلاینده که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان تعطیل شدند در زمینه شیمیایی تصفیه دوم روغن، قیر و ایزوگام و ذوب و ریخته‌گری فعال بودند.

عبدوس اظهار کرد: آلایندگی واحدهای صنعتی به وسیله پایش دوره‌ای کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست از طریق حضور در محل و انجام نمونه‌گیری مشخص و تایید ‌می‌شود و واحدهای آلاینده زمانی مجاز به ادامه فعالیت هستند که آلایندگی را رفع کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان تصریح کرد: حفاظت محیط زیست از طریق پایش و شناسایی واحدهای آلاینده به عنوان ابزار بازدارنده به دنبال جلوگیری از ادامه روند آلایندگی واحدهای صنعتی است.

وی یادآور شد:  مستان سال گذشته ۴۰ واحد صنعتی استان سمنان به عنوان صنایع آلاینده محیط زیست معرفی شد و بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می شوند که یک درصد فروش جریمه‌ای سنگین و گاه بیشتر از سود واحد صنعتی است.

عبدوس بیان کرد: شرط خروج از پرداخت عوارض آلایندگی دستیابی به استانداردهای زیست محیطی با ایجاد و راه اندازی سامانه های کنترل آلودگی، بهینه سازی سوخت مصرفی، راه اندازی تصفیه خانه یا استفاده از فیلترهای خروجی دودکش صنایع و مدیریت پسماند است و این شرایط تا زمانی که توسط واحدهای صنعتی رعایت شود، واحد پاک بوده و در صورت اجرایی نشدن استانداردهای مربوط، با معرفی نام واحد به سازمان امور مالیاتی از دوره مالیاتی بعد مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد فروش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: سال گذشته هیچ یک از واحدهای صنعتی استان به دلیل آلایندگی و معرفی به مراجع قضایی پلمب نشد و این اداره کل با هماهنگی دادستان با تعطیلی موقت، واحدهاصی صنعتی را مجاب به رفع آلایندگی کرد.

کد خبر 503044 برچسب‌ها استان سمنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان حفاظت محیط زیست استان سمنان واحدهای آلاینده واحدهای صنعتی واحد مربوط سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد