Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@09:59:32 GMT

صیاد خلافکار گیلانی با انتشار عکس هایش لو رفت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۴۲۶۱

صیاد خلافکار گیلانی با انتشار عکس هایش لو رفت

علی محمدپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : ماهی های آزاد دریای خزر از گونه های حمایت شده و با اهمیت بالای اکولوژیکی و شیلاتی حوزه جنوبی دریای خزر و جزو ماهیان در خطر انقراض محسوب شده و صید، عرضه و نگهداری آن بر اساس قوانین شکار و صید، جرم محسوب می شود و بر این مبنا این فرد دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس یگان حفاظت حفاظت محیط زیست گیلان هم بر پایش و نظارت بیشتر تاکید کرد و با هشداری جدی از صیادان غیر مجاز خواست: رودخانه ها را برای تخم ریزی ماهیان نا امن نکنند.
ساسان اکبری پور بیان کرد: با دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر بسیج تمام نیروها و اعلام آماده باش به منظور جلوگیری از صید غیرمجاز در فصل تخم ریزی ماهیان، عملیات گشت و کنترل مشترک با همکاری نیروهای انتظامی، مرزبانی و دریابانی استان انجام شد.
وی اظهار داشت: این گشت های مشترک با همکاری نیروی انتظامی، مرزبانی و دریابانی در سطح مناطق حفاظت شده، سواحل و مصب رودخانه های استان انجام شده است.
وی اضافه کرد: در این عملیات بیش از صدها رشته دام لاکش کشف و بیش از ۵۰ مورد از سدهای دست ساز که به صورت غیر قانونی در رودخانه های مهم استان به منظور صید غیر مجاز آبزیان تعبیه و احداث شده بود جمع آوری و تخریب شد.
 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ضمن قدردانی از تعامل سازنده نیروهای انتظامی، مرزبانی و دریابانی گیلان گفت : با شروع موسم تخم ریزی ماهیان در رودخانه ها، پایش و نظارت نیروهای یگان افزایش یافته و با صیادان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.

ماهی آزاد از گونه های با ارزش ماهیان دریای خزر است که با وجود تلاش های فراوان شیلات شمال کشور تعداد آنها هر ساله رو به کاهش است و باید خطر انقراض آن را جدی گرفت.

اوایل اسفند تا اواسط خردادماه فصل تخم ریزی ماهی هاست و در این میان گونه های مولد یا رودکوچ برای تخم ریزی از دریا به رودخانه ها مهاجرت می کنند و ماهیگیری در این شرایط ممنوع است.
طول رودخانه های گیلان حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که ۱۰ رشته رودخانه مهم برای رها سازی تولیدات شیلات گیلان در استان وجود دارد که در آنها امکان مهاجرت انبوه ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جرم حفاظت محیط زیست دریای خزر مهاجرت نیروی انتظامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حفاظت محیط زیست تخم ریزی ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم

توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم

دیگر خبرها

  • توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان