Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار وزارت بهداشت لهستان نشان می‌دهد که این کشور روز یکشنبه (۳۱ فروردین) یک روز پیش از آغاز کاهش برخی از محدودیت‌های کووید-۱۹ بیشترین افزایش را در موارد ابتلا به کرونا داشته است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، لهستان روز یکشنبه ۵۴۵ مورد ابتلای جدید را به ثبت رساند.

«ماتئوش موراویتسکی» (Mateusz Morawiecki) نخست وزیر لهستان پنج شنبه هفته پیش گفته بود که پارک ها و جنگل ها از روز دوشنبه بازگشایی خواهند شد و محدودیت های افراد در اجازه خرید از مغازه ها کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بسیاری از محدودیت ها، از جمله پوشاندن دهان و بینی در خارج از منازل و پوشیدن دستکش های پلاستیکی هنگام خرید از سبزی فروشی ها و تعطیلی مدارس ادامه خواهد داشت.

تا روز یکشنبه ۳۱ فروردین تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در لهستان ۹ هزار و ۲۸۷ مورد گزارش شده و ۳۶۰ نفر جان باخته اند. وزارت بهداشت این کشور گفت حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ آزمایش در این روز انجام شده است.

حزب حاکم ناسیونالیست عدالت و قانون (PiS) لهستان گفته است که به دنبال کاهش فشار اقتصادی ناشی از این همه گیری است و محدودیت های قرنطینه در این کشور حدود ۱۰ میلیارد زلوتی (واحد  پول لهستان) معادل ۲.۴ میلیارد دلار در هر یک یا دو روز در این کشور هزینه داشته است.

افزایش روزانه شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در لهستان تقریبا در ماه آوریل (فروردین) در این کشور ثابت بوده است اما این کشور جهشی را در ماه مارس (اسفند) تجربه کرد که در عید پاک دوباره کاهش یافت. تا روز یکشنبه لهستان بیشتر از ۵۰۰ مبتلای جدید در روز را گزارش نداده بود.

مقام های وزارت بهداشت لهستان می گویند که آمار آزمایش کرونا در پایان هفته گذشته (یکشنبه- دوشنبه) به دلیل تعطیلات عید پاک به حدود ۵ هزار نفر در روز کاهش یافت.

رویترز نوشت: مقام های وزارت بهداشت لهستان برای اظهارنظر درباره علت افزایش شمار مبتلایان در روز یکشنبه (دیروز) در دسترس نبودند.

لهستان به عنوان بخشی از محدودیت ها تجمع بیش از دو نفر به استثنای خانواده‌ها را منع  و به شهروندان توصیه کرده بود به جز در موارد ضروری، از منزل خارج نشوند.

اروپا به دلیل شیوع کرونا با روزهای سخت روبه‌رو بوده است. ایتالیا و اسپانیا بالاترین رقم مبتلایان را در سطح اروپا داشته اند./ایرنا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت محدودیت ها روز یکشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان