Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در لرستان به لزوم نظم و انضباط در توزیع اقلام برای کمک به نیازمندان تاکید کرد و گفت: نیازمندان واقعی لرستان در رزمایش مواسات شناسایی و حمایت شوند. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای زکات که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد با بیان اینکه زکات از مفاهیمی است که در آموزه‌های قرآنی و روایات معصومان نسبت به آن بسیار سفارش شده است اظهار داشت: زکات در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، معنوی و مذهبی کارکردهای فراوانی دارد و صاحبان خرد و اندیشه تلاش می‌کنند در طول عمر در این مسیر با پرداختن زکات باقیاتی برای خود به جا بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات افزود: واژه‌هایی همچون احسان و زکات خوشبختانه به خوبی در میان جامعه ما تعریف شده و شکوه انفاق و زکات را در جایی می‌بینیم که آیه ولایت نازل شده است، در این آیه  اهمیت زکات به خوبی بیان می‌شود به گونه‌ای که این آیه در کتاب‌های شیعه وسنی آورده شده است. 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: وقتی امیرالمومنین (ع) در حین رکوع انگشتر خود را به نیازمند می‌دهد به این معنی است که در جامعه اسلامی نباید نیازمند داشته باشیم و نیازمند نباید دست خالی برود  که یکی از راهکارها اهمیت دادن به بحث زکات است.

وی بیان کرد: باید از مجموعه شورای زکات کمیته‌ای با حضور جهاد کشاورزی، صداو سیما، آموزش و پرورش و چند نهاد دیگر تشکیل شود که با نگاهی به گذشته افق‌های جدیدی را در این مسیر باز کرد و همچنین جهت پرداخت زکات باید در سطح استان اطلاع رسانی شود چرا که این اقدام می‌تواند شروع یک اقدام فرهنگی باشد برای جمع آوری زکات، اقلامی همچون طلا که زکات به آنها تعلق می‌گیرد ولی تاکنون در این زمینه مردم کمتر پای کار بوده‌اند.

شاهرخی گفت: با توجه به اهمیت ابلاغ پیام جمهوری اسلامی از طرق هنر و تاثیر آن باید از روش‌های هنری با کمک حوزه هنری در رساندن پیام اهمیت زکات باید استفاده شود و همچنین جهت جمع‌آوری و توزیع زکات بین نیازمندان باید برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به رزمایش مواسات و کمک مومنانه  تصریح کرد: آنچه مردم از ما می‌خواهند نظم و انضباط  در توزیع اقلام جمع‌آوری شده  مشارکت‌های مردمی از نظر شناسایی جامعه هدف و رساندن به شیوه صحیح به دست افراد نیازمند است و اینگونه نباشد با یک کار سرعتی در پایان متوجه شویم برخی نقاط شهرها و روستاهای نیازمند استان اقلامی دریافت نکرده باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: رزمایش مواسات و کمک مومنانه باید باتوجه به هدف  مقام معظم رهبری با  برنامه‌ریزی باشد بر همین اساس باید «آرم‌ها» را کنار گذاشته و به دنبال آرمان‌ها و اهداف مقام معظم رهبری باشیم.

وی اظهار داشت: بنده بسیار دغدغه دارم تنظیم توزیع مشارکت‌های مردمی منظم به دست همه نیازمندان برسد بر همین اساس باید از تجربه کسانی که در این زمینه تلاش‌های زیادی می‌کنند استفاده شود.

اقدامات خلاقانه ستاد احیای زکات در آذربایجان شرقیتبدیل مالیات به خمس و زکات تکذیب شدافق کمی امسال برای وصول زکات در استان بوشهر 70 میلیارد ریال است

انتهای پیام/645/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان رزمایش مواسات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان ملارد گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نام گذاری شعال سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نوعی روایت سازی راهبردی است که نظام حکمرانی باید جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی خودش را در آن متمرکز کند. همچنین از همه چرخ دنده‌های کوچک و بزرگ کشور، زیر ساخت‌ها، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی و نیروهای متخصص جوان استفاده شود تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور از همه ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کند. از شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت کرد که البته دولت جناب رئیسی در این خصوص حمایت‌هایی را انجام داده است. همه این‌ها ابزارهایی هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند بدون شک اقتصاد کشور به شکوفایی خواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد در خصوص روز کارگر تصریح کرد: اگر کارگر در جامعه از رفاه و امنیت شغلی برخوردار شود آن وقت می‌توان گفت حرکت کشور به سوی پیشرفت، آسان خواهد شد. باید کارگران را تکریم و حمایت کرد زیرا آن‌ها رزمندگان جهاد اقتصادی و ستون فقرات تولید کشور هستند. درآمدشان عادلانه و بیمه، بهداشت، توانمندی و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود تا تورم ۵۰ درصدی کمرشان را خم نکند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به روز شهادت شهید مطهری و روز معلم تشریح کرد: وظیفه معلم است که در یک کشور مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند، متفکر و متخصص پرورش دهد. جایگاه معلم، جایگاه بسیار والایی است و دانش آموز ما باید به معلم شدن افتخار کند. 

امام جمعه شهرستان ملارد در پایان افزود: دولت‌ها موظف هستند نیازهای حداقلی قشری که با روح جامعه سر و کار دارد را تامین کنند تا آن‌ها  به جای تحقیق و پژوهش درباره روش‌های تربیتی جدید به دلیل دغدغه مالی مشغول کار با اسنپ نشوند که چرخ زندگی خود را بچرخانند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است