Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مسئولان شورای انتقالی جنوب یمن از دیدار میان مسئولان این شورا و نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سالم ثابت العولقی، یکی از مسئولان شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، میان مسئولان این شورا و نیروهای وابسته به دولت مستعفی عبدربه منصور هادی نشستی با نظارت ائتلاف عربی تحت امر عربستان برای اجرای توافق  ریاض برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العولقی که عضو هیئت ریاست شورای انتقالی جنوب یمن است، همچنین تصریح کرد، این دیدار در مقر ائتلاف سعودی در شهر عدن و با هدف پایان دادن به تنش کنونی در یمن برگزار شد.

پیشتر، محمد الغیثی، معاون رئیس اداره کل امور خارجه شورای انتقالی جنوب یمن  اعلام کرد: وقوع جنگ با نیروهای وابسته به عربستان بسیار نزدیک شده است و ما در حال دور شدن از امکان دستیابی به توافق سیاسی پایدار به دلیل این تحرکات و نقض‌های دولت (مستعفی) منصور هادی هستیم.

وی در ادامه افزود، اداره کل امور خارجه شورای انتقالی جنوب اخیرا با ارسال نامه‌ای به سفرای پنج کشور در یمن و همچنین مارتین گریفیث، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل و کشورهای عضو شورای امنیت تحرکات و نقض‌های دولت (مستعفی) منصور هادی را برای هدف قرار دادن استانهای جنوبی با هدف ایجاد تنش و درگیری توضیح داده است.

ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان از مارس ۲۰۱۵ به منظور حمایت از منصور هادی برای بازگشت به قدرت، یمن را هدف حملات خود قرار داده‌ است.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای هادی و نیروهای شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات هستند، در اوت گذشته منجر به بیرون رانده شدن دولت مستعفی یمن و نیروهای آن از شهر عدن شدند.

دولت مستعفی تنها با اجرای توافقنامه ریاض برای تشکیل دولتی مشترک میان شمال و جنوب و ادغام نیروهای شورای انتقالی جنوب با نیروهای امنیتی و نظامی دولت هادی، می‌تواند به استان عدن بازگردد.

تا امروز دو طرف یکدیگر را به وقت‌کشی و ممانعت از اجرای بندهای توافقنامه ریاض متهم می‌کنند.

نیروهای شورای انتقالی جنوب ماه گذشته میلادی کاخ ریاست جمهوری در منطقه المعاشیق عدن را به محاصره درآورده و ایست‌های بازرسی را در نزدیکی این کاخ ایجاد کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ یمن یمن عبد ربه منصور هادی شورای انتقالی جنوب یمن دولت مستعفی منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند

به گزارش صدای ایران، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار‌های جداگانه با مقامات و همتان خود در کشور‌های عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • شعار هواداران تراکتور علیه ایجنت معروف فوتبال ایران!
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه