Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه وضعیت اقتصادی و صنعتی استان همدان و تعطیلی واحدهای تولیدی، میزان بالایی از جوانان بیکار را در استان همدان شکل داده، اما ادعای معاون اقتصادی استانداری همدان مبنی بر رتبه دوم همدان در کاهش نرخ بیکاری در کشور، با واقعیت های جامعه قابل تطبیق نیست و به نظر می رسد که این ادعا باید از طرف مدعیان و مدیران راستی آزمایی و اثبات شود تا باور پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ چالش راستی آزمایی در خصوص آمارهای اعلام شده از سوی دولت و استانداری همدان بر سر مسئله بیکاری و اشتغال در همدان به زمان حضور محمد ناصر نیکبخت باز می گردد اما این بار نیز ادعای معاون اقتصادی استانداری همدان مبنی بر رتبه دوم همدان در کاهش نرخ بیکاری در کشور محل بحث است که باید راستی آزمایی شود.

معاون اقتصادی استانداری همدان در نشستی اعلام کرده است که استان همدان در حوزه اشتغال عملکردی مثبت و روبه رشد داشته و این باعث شده است که از نظر کاهش نرخ بیکاری در رتبه دوم قرار گیرد.

در واقع با اعلام این آمار بار دیگر یاد چالش های چند سال گذشته تیم مدیریتی استان همدان در دولت های حسن روحانی که در ارایه آمار ها همیشه برترین بودند افتادیم که البته این ارایه آمار و ارقام از طرف مدیران استان همواره مورد انتقاد جدی کارشناسان بوده و است.

چالش راستی آزمایی در خصوص آمارهای اعلام شده از سوی دولت و استانداری همدان بر سر مسئله بیکاری و اشتغال در همدان به زمان حضور محمد ناصر نیکبخت باز می گردد؛ درست همان زمان که همدان را همچون امروز پیشتاز رفع بیکاری معرفی می کرد و البته در راستی آزمایی مسئله چالش جدی باقی گذاشت.

استاندار سابق همدان حتی برای راستی آزمایی رسانه ها را به حضور در شهرک ها و کارگاه های صنعتی نیز فرا خواند که البته امری ساده انگارانه و پوپولیستی بود و با استقبال کارشناسان امر مواجه نشد.

در سال های گذشته و استمرار حضور تیم مدیریتی نیکبخت در همدان و استانداری شاهرخی، معاون استاندار سابق، این چالش نیز همچنان برقرار مانده است.

وضعیت اقتصادی و صنعتی استان همدان، میزان بالای جوانان بیکار در استان و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی در سال های اخیر این آمارها را با چالش های جدی مواجه کرده است.

در حالیکه وضعیت اقتصادی و صنعتی استان همدان و تعطیلی واحد های تولیدی، میزان بالایی از جوانان بیکار را در استان شکل داده، اما ادعای معاون اقتصادی استانداری همدان مبنی بر رتبه دوم همدان در کاهش نرخ بیکاری در کشور، با واقعیت های جامعه قابل تطبیق نیست و به نظر می رسد که این ادعا باید از طرف مدعیان و مدیران راستی آزمایی و اثبات شود تا باور پذیر باشد.

تردیدهایی که بعضا از سوی مراجع رسمی حتی در خصوص سایر  آمارهای استانداری همدان صورت گرفته است موجب شده تا باور پذیری بسیاری از این آمارها برای کارشناسان و اصحاب رسانه امری سخت باشد.

نمونه مهم این تردیدها در نوروز امسال و در جریان اعلام حضور مهمانان نوروزی با توجه به بیماری کرونا در استان همدان اتفاق افتاد که  باید نقطه عطفی در چالش های آماری استانداری دانست.

اعلام حضور بیشترین مسافر در همدان از سوی وزیر جوان دولت یازدهم در حالی صورت گرفت که تیم مدیریتی استانداری مدام بر وضعیت مطلوب استان در محدود کردن سفرها تاکید می کردند.

بنظر می رسد برای پایان یافتن این چالش و رسیدن به  واقعیت در خصوص آمارهای اشتغال در استان همدان باید به سمت راستی آزمایی های دقیق علمی رفت و اگر این اتفاق روی دهد می توان از «جهرمی گیت های» دیگر در استان همدان جلوگیری کرد.

مجموعه مدیریتی استانداری در همدان باید این نکته را در نظر داشته باشند که بیکاری یک مشکل جدی در استان همدان است که ریشه در سال ها عدم انجام کارهای زیربنایی دارد و با اعلام آمار هم قابل رفع نیست لذا حل مسئله بیکاری در همدان نیازمند نگاه عمیق و بعضا مطالعات راهبردی در خصوص علل و عوامل مشکلات حوزه اشتغال دارد و بیش از ارایه آمار باید ابتدا تولید رونق یابد تا آمارها باورپذیرتر شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون اقتصادی استانداری همدان کاهش نرخ بیکاری استان همدان راستی آزمایی رتبه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

ایسنا/همدان نماینده‌ ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با روش‌ها و سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود گفت: حمایت از جامعه کارگری فقط به افزایش ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد حقوق کارگر نیست، در جامعه‌ای که تورم وجود دارد طبیعتاً کارگر عزیز ما، در خیلی از موارد از تورم عقب می‌ماند؛ باید سازوکارهای اقتصادی طراحی شود که جامعه‌ کارگری ما بتواند خودش سهام‌دار باشد.

آیت الله حبیب‌اله شعبانی‌موثقی، جمعه ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن تبریک روز کارگر و تشکر از زحمات این قشر زحمت‌کش، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرمودند «حال خوب کارگر باعث خوب شدن، حال جامعه می‌شود» این یعنی همه باید تلاش کنیم از مسئله‌ کار و کارگری حمایت کنیم.

او همچنین با بیان اینکه عمل به تقوا در مسئولین، همان انجام دادن وظایف قانونی‌شان است؛ اگر مسئولی که در نظام اسلامی مسئولیت دارد به وظایف و مأموریت‌هایی که در قانون برای او تعریف‌ شده عمل کند، تقوا را رعایت کرده است و اگر نسبت‌ به قوانین و مأموریت‌هایی که به او داده شده، کوتاهی کرده و ترک فعل یا تسامح داشته باشد با مسئله تقوا ناسازگار است.

شعبانی‌موثقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر ریاست جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا، عنوان کرد: در مسائل روابط بین‌الملل شرق و غرب فرقی ندارد، آن‌چه که مهم هست این است که این سفرها و توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها به نفع منافع اقتصادی کشور باشد. واقعاً اگر این تفاهم‌ها اجرایی شود یک چالش جدی برای تحریم‌ها است ولی به شرط اینکه پیگیری و اجراء شود، مردم باید ببینند این توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها در زندگی روزمره آن‌ها اثر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد