Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوان ساکت از تفاوت‌های هنرمندان مردمی و هنرمندانِ پولکی می‌گوید و وحید تاج هم دیدگاهش درباره تفاوت‌های کنسرت آنلاین با اجراهای عادی را بیان می‌کند. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شنبه 30 فروردین 1399، گروه موسیقی «وزیری» به سرپرستی و آهنگسازیِ کیوان ساکت و با خوانندگی وحید تاج کنسرتی اجرا کردند که به صورت آنلاین برای مخاطبانِ خانه نشین پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنسرت از طریق چندین پلتفرم پخش شد و هزاران مخاطب این اجرا را به صورت آنلاین دیدند.

 

هنرمندی که در این وضعیت طلب پول کند هنرمند مردمی نیست

پس از این اجرا کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم درباره تفاوت اجراهای عادی و اجراهای آنلاین، گفت: تماشاگران وقتی در سالن هستند، حضورشان و تشویق‌شان انرژی بسیاری به ما می‌دهد و توان ما را چند برابر می‌کند. اما در این اجرا که به صورت آنلاین پخش می‌شد، من فکر می‌کردم تمام صداها را می‌شنوم و کنارمان پراز آدمیزادگانی است که روحشان و حضورشان با ماست.

وی ادامه داد: برخی اجراهای آنلاین را دیده‌ام که کاستی‌هایی داشته است. اما اجرای ما واقعا با قلب و احساسمان بود. امیدوارم که مورد پسند مردم صاحب‌نظر و فرهیخته کشورمان قرار گرفته باشد.

گروه «وزیری» و کیوان ساکت برای برگزاری این اجرا هیچ دستمزدی طلب نکردند و به صورت رایگان این اجرا را برگزار کردند. کیوان ساکت در این باره گفت: هنرمند زبان و بیانِ مردم خودش است. در اوضاعی (اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلیِ مشاغل) هستیم که برخی از مردم شغلشان را از دست داده‌اند. برخی که روزمزد بودند دیگر درآمدی ندارند. برخی از کارمندها تعدیل شده‌اند.
در چنین اوضاعی من چگونه می‌توانم انتظار داشته باشم که برای مردمم بنوازم و دستمزدی دریافت کنم؛ آن کسی که این کار را می‌کند واقعا مردمی نیست. این شرایط بسیار ویژه و دشوار است. آنهایی که بدون هیچ چشم‌داشتی برای مردم نواختند، هنرمندان واقعی مردم هستند و آنان که در این شرایط طلبِ دستمزد کردند، هنرمندان واقعی مردم نیستند. شاید به همین دلیل است که برخی از اجراهای آنلاینی که در هفته‌های گذشته برگزار شد و من برخی از آنها را دیدم در کارشان نقصان‌ها و ضعف‌های تکنیکیِ بسیاری بود.

این نوازنده تار و سه‌تار تاکید کرد: آنانی که برای مردم می‌نوازند و عاشق مردم هستند، فقط برای مردم می‌نوازند و هیچ چشمداشتی ندارند. تمام اعضای گروه ما بدون هیچ چشمداشتی و با عشق و انگیزه آمدند.

 

کنسرتی در غیابِ حضوریِ مردم

وحید تاج خواننده گروه «وزیری» در گفت و گو با خبرنگار تسنیم گفت: مدت‌هاست که همه در شرایطی بحرانی هستیم. هیچ وقت تالار وحدت را اینقدر سوت و کور و ساکت ندیده بودم. البته ما در طول اجرا حضور تماشاگرانی که در سالن نبودند را احساس می‌کردیم و مردم از خانه‌هایشان برای ما انرژی مثبت می‌فرستادند. سعی کردیم در غیابِ حضوریِ مردم کارمان را درست ارائه کنیم و امیدوارم به دلِ مردم نشسته باشد.
این خواننده درباره کنسرت آنلاین گفت: در این شرایط چاره‌ای نیست و باید از تکنولوژی کمک گرفت و شرایط را برای مردم فراهم کرد تا از خطرِ ابتلا به این ویروس دور باشند.

تاج تاکید کرد: یکی از خوبی‌های کنسرت با حضور تماشاگر نسبت به اجراهای آنلاین، نفس به نفس و رو در رو بودنِ با تماشاگر است. این درست مانند تفاوت تئاتر و سینماست. اجرای کنسرت با حضور تماشاگر شور و حال دارد. به هر حال در این اوضاع که چاره‌ای نبود سعی کردیم از تکنولوژی استفاده کنیم و امیدوارم اجرایمان مورد قبول مردم بوده باشد.

این اجرا دومین کنسرت از سلسله اجراهای آنلاینی است که به همت بنیاد رودکی و با همکاری و مشارکت تلویزیون تعاملی تیوا، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی هنرمندان برگزار می‌شود.

در اجرای شب گذشته محمد دلنوازی(عود)، سروش عازمی خواه (پیانو)، اشکان مرادی( کمانچه)، علی فربدنیا (نی)، یحیی علوی(سنتور)، مهدی غلامی(دف و بندیر)، سیاوش ساکت(سازهای کوبه‌ای)، سالار زمانیان تار و کیارش ساکت(شورانگیز) به عنوان نوازندگان گروه «وزیری» حضور داشتند.

پیشتر اعلام شده بود که هنرمندان حاضر در این اجراها، دستمزدی دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

R33357/P1439/S4,40/CT7 واژه های کاربردی مرتبط تالار وحدت کیوان ساکت موسیقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تالار وحدت کیوان ساکت موسیقی تالار وحدت کیوان ساکت موسیقی اجراهای آنلاین کیوان ساکت برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: استان شدن ورامین از موافقت با طرح تا اجرا در دولت سیزدهم کلید خورد و با توجه به پیشینه تمدنی ورامین نسبت به سایر مناطق، به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است. - اخبار استانها -

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ورامین، با اشاره به موضوع تشکیل استان تهران شرقی گفت: حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا یکی از حوزه‌های پرجمعیت و از لحاظ جغرافیایی وسیع است که از نظر فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و صنعتی نیازمند ساختار جدید و تقسیمات جدید کشوری است.

وی افزود: به دلیل وجود جمعیتی بیش از 900 هزار نفر در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا و نیز جمعیت شهرستان پاکدشت، بیش از 1 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی استان تهران سکونت دارند که تأسیس استانداری را ضروری کرده است.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: در سفر رئیس‌جمهور به دیار 15 خرداد، بحث استان شدن ورامین قطعی شده، البته استان شدن ورامین از پیش مطرح شده بود و پیگیری این موضوع در این دوره از دولت انجام شده است.

نوش‌آبادی تصریح کرد: استان شدن ورامین و موافقت با طرح، اجرا و در دستور کار قرار گرفتن این پروژه در دولت سیزدهم انجام خورده است.

واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی

 وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوانی که با رئیس‌جمهور انجام شده، استان تهران به 3 استان تهران مرکزی، تهران غربی به مرکزیت شهریار و استان تهران شرقی به مرکزیت ورامین تقسیم می‌شود.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های ورامین و نیز پیشینه تمدنی و تاریخی، این منطقه نسبت به سایر مناطق، ارجحیت دارد و به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است که در نهایت به عنوان لایحه به مجلس آینده ارائه شده و استان شدن ورامین در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • توضیحات زاکانی به خبرنگار قدس‌آنلاین درباره همکاری شهرداری با طرح نور / هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟