Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هیچ یک از پرسنل سازمان آرامستان شهرداری اراک به بیماری کرونا مبتلا نشدند.»

به گزارش برنا از اراک ،  رئیس سازمان آرامستان شهرداری ضمن بیان مطلب فوق، شرایط دفن اموات در این آرامستان را کاملا عادی دانست و وجود نگرانی ها از انتقال ویروس به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را رد کرد. با شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی تا به امروز حدود 140 نفر از مبتلایان این بیماری جان خود را از دست داده اند که عمده این فوتی ها در شهر اراک بوده است ، خوشبخانه روند فوتی ها در روزهای اخیر به دلیل برخورد آگاهانه مردم با این بیماری رو به کاهش رفته اما همچنان نگرانی هایی در اذهان عمومی مبنی بر وجود آلودگی در سازمان آرامستان و یا شایعانی از وجود چند فوتی در پرسنل این سازمان مطرح می شود که رئیس سازمان آرامستان شهرداری اراک درباره آن ها توضیح می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوم اسفند ماه اولین فوتی کرونا ویروس در اراک به آرامستان منتقل شد

رئیس سازمان آرامستان شهرداری اراک با اشاره به اینکه شهرداری از اول اسفند ماه آمادگی کامل را برای مقابله با ویروس کرونا داشت، گفت: یک اسفند 98 درست قبل از برگزاری انتخابات مجلس، شهردار طی فراخوانی، تمامی مدیران شهرداری اراک را برای تشکیل جلسه ای فوری دعوت کرد و در آن جلسه به معاون مالی و اقتصادی خود دستور داد تمامی لوازم مورد نیاز از جمله ماسک و لباس های مخصوص و همچنین مواد ضد عفونی را در اسرع وقت خریداری کنند که در ساعات پایانی همان روز با همکاری سایر عوامل شهرداری، سازمان آرامستان سریعا مایحتاج خود را تحویل گرفت.

ابولفضل جلالوندی ادامه داد: سوم اسفندماه اولین فوتی بر اثر کرونا به سازمان آرامستان اراک منتقل شد و برخورد این سازمان با بیماری از همان لحظه با جدیت اغاز شد. البته در آن روز دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی لازم را به آرامستان ابلاغ کرد و ما نیز از دانشگاه درخواست کردیم تا کارشناسانی را جهت آموزش پرسنل معرفی کند که این امر با مراجعه نماینده دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهداشت محقق شد.

وی افزود: کلیه پرسنل خدماتی و اداری سازمان آرامستان شهرداری اراک برای دفن اموات تحت تاثیر بیماری کرونا آموزش دیده اند و لوازم بهداشتی مورد نیاز آن ها نیز فراهم شده است.

فوت شدگان کرونا در سردخانه ای مخصوص نگهداری می شوند

رئیس سازمان آرامستان شهرداری اراک ضمن بیان این نکته که بیماران فوت شده کرونا ویروس توسط ماموران اداره بهداشت از بیمارستان ایت اله خوانساری و برخی بیمارستان های دیگر به آرامستان منتقل می شوند، گفت: در سال های گذشته سردخانه ای برای زمان بحران تجهیز شده بود که با شیوع بیماری کرونا سازمان آرامستان تمامی اموات مرتبط با این بیماری را در آنجا و جدا از سایر اموات نگهداری می کند. البته این نگهداری تنها چند ساعت به طول می انجامد چرا که دفن اموات در تاریکی شب انجام نمی شود.

وی اضافه کرد: از زمانی که اموات تحویل آرامستان می شوند تا زمان دفن آن ها، تمامی تجهیزات و پرسنل دو نوبت ضد عفونی می شوند و دو نفر از کارکنان سازمان نیز به صورت منظم مسیرهای پر تردد آرامستان اراک را ضد عفونی می کنند.

نمی توانیم فوت شدگان کرونا را جداگانه دفن کنیم

جلالوندی اظهار کرد: طبق پروتکل های بهداشتی، بیماران فوت شده بر اثر کرونا باید در قطعه ای جداگانه دفن شوند اما باتوجه به تکمیل ظرفیت آرامستان اراک امکان این امر وجود ندارد. متاسفانه درحال حاضر ظرفیت آرامستان کفاف نیازهای آینده شهر را نمی دهد. در سال 92 شهرداری قطعه زمین 32 هکتاری را برای پیوستن به آرامستان به صورت قانونی خریداری می کند که این زمین معارضینی دارد لذا امور به دستگاه قضائی ارجاع می شود که تا به امروز حکمی صادر نشده است به همین دلیل باتوجه به شرایط موجود از مسوولین ذیربط تقاضا دارم تا روند رسیدگی به این پرونده را سرعت بخشند.

خاکسپاری ها طبق پروتکل های بهداشتی انجام می شود

رئیس سازمان آرامستان اراک خاکسپاری بیماران فوتی کرونا ویروس را زیر نظر نمایندگان اداره بهداشت دانست و گفت: تمامی خاکسپاری های انجام شده طبق پروتکل های بهداشتی و شرایط کاملا اسلامی انجام می شود.

طبق دستورات اعلام شده حضور در مراسم تشییع ممنوع است اما متاسفانه در برخی موارد این مساله رعایت نمی شود و ما نیز سعی داریم به بازماندگان احترام بگذاریم اما به هر سو سلامت آن ها از همه چیز مهم تر است.

وی خاطر نشان کرد: شهر اراک در مقابله با بحران کرونا نسبت به جمعیتی که دارد موفق ظاهر شده که این موضوع نشانه همکاری حداکثری مردم و مسوولین است.

از نظر بنده حتی یک مورد فوتی نیز زیاد است لذا از شهروندان درخواست می کنم تا در مراسم تشییع حاضر نشوند تا مبدا سبب انتقال و ایجاد چرخه جدیدی از ویروس نشوند.

هیچ یک از پرسنل آرامستان کرونا نگرفته اند

وی ادامه داد: بالاخره روزی کرونا تمام می شود اما پرسنل سازمان آرامستان قرار است تا سال ها در این محیط کار کنند به همین دلیل تمامی فعالیت ها را طبق اصول بهداشتی مو به مو انجام می دهیم تا مبدا آسیبی به پرسنل وارد شود. خوشبخاته تا به امروز هیچ یک از پرسنل سازمان آرامستان شهرداری اراک علائم بیماری کرونا را نداشته اند و در سلامت کامل به سر می برند.

جلالوندی با اشاره به اینکه داوطلبین مردمی، خواهان کمک به سازمان آرامستان هستند، گفت: در حال حاضر شرایط کاری در آرامستان اراک کاملا عادی است و عملکرد پرسنل به گونه است که نیازی به جذب کمک وجود ندارد. البته داوطلبین مردمی اعلام آمادگی کردند اما سلامت جسمانی آن ها برای ما اهمیت بیشتری دارد، از همین رو به تمامی درخواست ها پاسخ منفی داده ایم.

رئیس سازمان آرامستان اراک در پایان اظهار کرد: پرسنل سازمان آرامستان اراک در سخت ترین شرایط ممکن از نظر جسمانی و روحی مشغول به کار هستند و تمامی آن ها در گم نامی به سر می ببرند لذا تنها خواسته ما این است که تمامی نیازهای موجود سریعا مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تسریع در رفع آن ها باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا اراک فوت بر اثر کرونا آرامستان اراک سازمان آرامستان شهرداری اراک رئیس سازمان آرامستان شهرداری طبق پروتکل های بهداشتی پرسنل سازمان آرامستان سازمان آرامستان اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود

تین نیوز

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان از نوسازی ناوگان این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: در نخستین گام از نوسازی ناوگان از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده چرخ جدید به ناوگان اضافه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، هادی اسحاقیان اظهار کرد: از اوایل سال ۱۴۰۱ با سیاست گذاری کلان انجام شده در سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان این سازمان انجام و در دو قالب ماشین آلات خدمات شهری و ماشین آلات عمرانی اقدامات لازم برای نوسازی انجام شده است.

اسحاقیان افزود: در این ارتباط چندین مناقصه برای خرید ماشین آلات مختلف در سال گذشته انجام شد و با تعیین پیمانکار، فرایند ساخت مکانیزم ها و ماشین آلات آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده چرخ جدید به ناوگان اضافه شد و در حال ارائه خدمات است و از این طریق توانسته ایم خدمات را با کیفیت مطلوب تری ارائه کنیم.

اسحاقیان ادامه داد: امیدواریم تا نیمه سال ۱۴۰۳، ماشین آلات و مکانیزم های جدیدی به ناوگان سازمان اضافه شود و از این طریق بتوانیم فرایند نوسازی را تقویت و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه