Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفتگو با مهر درباره تغییر «مانیفست اصلاحات» برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: من معتقدم چه با کرونا و چه بی کرونا بعد از انتخابات دوم اسفند و حتی قبل از این انتخابات-چنانکه قبلاً هم اعلام کردم-عمر شورای سیاست گذاری با این ساختار و ماهیت و مدیریت تمام شد؛ تاکید می‌کنم هم در شکل و هم در محتوا کار این شورا تمام است؛ یعنی اگر شکل این مجموعه هم عوض شود، مدیریت و فرم آن هم تغییر کند، شورایی که یک سر آن صادق نوروزی و شکوری راد باشد و سر دیگر آن کواکبیان و حسین کمالی اساساً این ساختار نمی‌تواند هیچ کاری را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا آن سری که من هم نسبت به آن انتقاد ضمنی دارم اساساً چیزی به عنوان مردم و جامعه مدنی و بحران‌های اجتماعی را در نظر ندارد و معتقد است تحت هر شرایطی باید در انتخابات شرکت کرد.

وی افزود: اگر امروز اصلاح طلبان بخواهند بدون تحلیل از نحوه مدیریت کرونا، بدون تحلیل از حوادث آبان ماه و همه حوادث سالهای اخیر دوباره وارد عرصه انتخابات ۱۴۰۰ شوند، شرایط به مراتب بدتری از انتخابات دوم اسفند پیدا خواهند کرد.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: واقعیت این است که اصلاح طلبان بخشی از این جامعه هستند و اگر مردم با کرونا و آثار کرونا شاهد اتفاقات خاصی در این یکسال نباشند به مراتب انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کم رونق تر از انتخابات اسفند ۹۹ خواهد بود و این را اصلاح طلبان واقعی درک کرده‌اند. بنابراین معتقدم اگر چنانچه اصلاح طلبان اصیل شاهد تحولات عمیق رفتاری و ساختاری نباشند و نتوانند فاصله بین حاکمیت و جامعه مدنی را کم کنند حتماً حضور فعالی در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد داشت.

ناصری با اشاره به موضع محمد رضا تاجیک درباره کناره گیری اصلاح طلبان از قدرت و روی آوری به فعالیت‌های اجتماعی گفت: دکتر تاجیک معتقد است که اصلاح طلبان باید کاملاً از قدرت کنار بکشند که من با این بخش اظهارات او مخالفم، اما معتقدم که اگر اصلاح طلبان متناسب با فاصله جامعه مدنی و حاکمیت نگرش قدرت محوری و یا جامعه محوری خود را درست نکنند کارشان بی اثر خواهد بود و من معتقدم که اصلاح طلبان باید رویکرد جامعه محور خود را نسبت به قدرت محوری قوی‌تر کنند.

وی درباره افق فعالیت احزاب در سال جاری گفت: کرونا علاوه بر اینکه یک حادثه غیر منتظره بود، معادلات جدیدی را در دنیا ایجاد کرده که منحصر به فرد است. طبیعتاً کنشگران و احزاب سیاسی و سیاست ورزان مثل همه مردم و حتی همه مسئولین عالی و میانی کشور تحت تأثیر این شوک نهانی قرار گرفته‌اند، اما به همان میزان که حق دارند نگران مسائل شخصی خود باشند، باید نگران مردم و جامعه هم باشند.

عضو سابق شورای عالی اصلاح طلبان افزود: اما در ایران به جهت نوع رفتارها در هنگام بحران، اساساً مدیریت بحران در حوادث بحرانی خودش بسیار پرچالش و پر افت و خیز است و طبیعتاً این موضوع سیاستمدارها و احزاب را بیشتر نگران می‌کند. در مدت اخیر هم برخی احزاب در ارتباط با کرونا موضع گیری کرده و شعار و بیانیه صادر کردند، اما واقعیت این است که مسئله‌ای که کرونا در ایران ایجاد کرد به خاطر نوع برخورد دولت با کرونا خیلی فضای سیاسی اجتماعی را بهم ریخته است.

ناصری تصریح کرد: مسئولان اجرایی کشور ابتدا با این موضوع خیلی عادی برخورد کردند و گفتند که چیز مهمی نیست، اما زمانی که مرگ و میر افزایش یافت مقداری نگران شدند و متوجه شدند که مسئله مهم است. اما اتفاقی که باید در ایران می‌افتاد تا به امروز رخ نداده و همه هم در این زمینه مقصر هستند و در رأس آن دولت روحانی است.

وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت روحانی گفت: من معتقدم که بعد از بحران باز هم ما کشوری هستیم که بعد از درک و فهم بزرگی این حادثه هیچ الگوی علمی و تجربه شده را به کار نبرده‌ایم. یعنی نوع مدیرت بحران کرونا باعث می‌شود که خود به خود کنشگری سیاسی و اجتماعی تحت تأثیر قرار گیرد.

مشاور رئیس دولت اصلاحات گفت: امروز همه سیاست ورزان اعم از اصولگرا و اصلاح طلبان در یک چیز اشتراک پیدا کرده‌اند و آن هم این است که هزینه سنگین انسانی و اقتصادی به چه شکلی به حداقل می‌رسد. علتش این است که به اعتقاد من مسئولین میانی یک نسخه منحصر به فردی را تجویز کرده‌اند که متأسفانه تنها هزینه‌ها را بالا برده و یک نا امنی روانی را در کشور ایجاد کرده است. به نظر من در این شرایط یک سیاست ورز هم نمی‌تواند به خوبی یک کنش سیاسی را دنبال کند.

منبع: الف

کلیدواژه: اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، هوش مصنوعی به عنوان یکی از پرشتاب‌ترین فناوری‌های در حال تکوین، پتانسیل ایجاد تحول‌های انقلابی زیادی در جنبه‌های مختلف زندگی بشر را دارد و یکی از فناوری‌های کلیدی است که در حال تکوین  بوده و می‌تواند به پردازش‌های صنعتی و حل مسائل مختلف جامعه کمک فراوانی کند.    

با توجه به فراگیر شدن این فناوری کارشناسان بر این باورند تغییرات هوش مصنوعی در پنج سال آینده احتمالا سرعت می‌یابد و بیشترین تاثیر آن بر آموزش خواهد بود. ماهیت کلی هوش مصنوعی و کاربردهای بی‌شمار آن، باعث ایجاد عدم قطعیت‌های متعدد برای پیش‌بینی آینده آن می‌شود اما این موضوع به توسعه این فناوری مربوط نمی‌شود، بلکه به توسعه محیط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن نیز مربوط می‌شود.

همزمان با به کارگیری هوش مصنوعی در حوزه مختلف توسط سایر کشورها، ایران هم اقدامات بسیاری طی سال ها در این زمینه انجام داده است که می‌توان به تدوین سند هوش مصنوعی اشاره کرد.

برای پیشبرد این هدف مهم، قرار شد شورای عالی فضای مجازی به عنوان مرجع تصمیم‌گیری بر روی تدوین سند هوش مصنوعی کار کند و بر اساس یکی از احکام مصوب در کمسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات مکلف شدند که با همکاری سایر دستگاه‌ها ظرف شش ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون، برنامۀ ملّی توسعۀ هوش‌ مصنوعی را تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانند.    

البته در کنار این اقدام دو سالی است که در وزارت ارتباطات، مرکز هوش مصنوعی تأسیس شده و برای توسعه کاربردها به دستگاه‌ها پیشنهاد می‌شود. در نهایت پس از اظهار نظرهای گوناگون پیش نویس سند ملی هوش مصنوعی اوایل پاییز سال گذشته از تدوین سیاست در موضوع هوش مصنوعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

در این راستا چندی پیش حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه -دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی- جزئیات جدیدی در این زمینه اعلام کرد.   

براساس اعلام سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی همچنین گفته است که تدوین سند هوش مصنوعی تمام شده در آینده نزدیک مصوب می‌کنیم و موضوع کوانتوم یکی از اولویت‌های ماست چراکه یک پارادایم علمی جدید است؛ دانشگاه آزاد درباره کامپیوتر کوانتومی و دانشگاه شهید بهشتی در زمینه سلول اتمی کوانتومی کار می‌کنند. در یکسال بیش از ۲۰۰ دانش‌بنیان را از نزدیک دیدیم و در جریان مشکلاتشان قرار گرفتین و برایشان میز تشکیل دادیم.

سال گذشته پیش‌نویس سند ملی هوش مصنوعی با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی در دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب ‌فرهنگی ارائه و تحلیل شد.

همچنین به تازگی روح الله دهقانی فیروز آبادی در زمینه رسیدن کشور به ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی، توضیح داده است سال گذشته گفت‌وگوهایی زیادی با رئیس‌جمهور و همینطور دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه برای الزام ایجاد یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و در کنارش یک شورای ملی راهبری انجام شد و در این راستا برنامه‌ها و مدل‌های کشورهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی مورد مطالعه قرار گرفت.  

البته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در صحبت هایش به ایجاد اپراتور هوش مصنوعی هم اشاره کرده و گفته برنامه‌ریزی شده مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند که این اپراتور ٣ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ و کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری را ارائه می‌دهد.

بر این اساس در واقع همانطور که اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه‌های محاسباتی را در اختیار دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌ها و نهادها قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است