Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:17:13 GMT

شهردار محمدیه معارفه شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۷۹۰۴

شهردار محمدیه معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، پس از فراز و نشیب‌هایی که شورا و شهرداری محمدیه در دو سال اخیر پشت سر گذاشت روز دوشنبه یازدهمین شهردار محمدیه با رأی اعضای شورا انتخاب و معرفی شد و کار رسمی خود را آغاز کرد.

مراسم معارفه شهردار محمدیه با حضور مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین، محمد نصیری سرپرست فرمانداری البرز، حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه، قندی بخشدار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه در سالن همایش‌های این شهرداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی صالحی در این مراسم اظهار داشت: مدیران شهرداری‌ها باید پروژه‌ها را بر اساس واقعیت‌ها و نیازهای اجتماعی تعریف کنند تا با توجه به محدودیت اعتبارات کارها مغفول نماند.

وی گفت: رویکرد کارشناسی در پروژه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و با اولویت بندی و نگاه فنی می‌توان به توسعه شهرها کمک کرد.

صالحی همچنین خواستار توجه مدیران شهری به شفاف سازی مالی شد و افزود: همه شهرداری‌ها با شفاف سازی در حوزه‌های مالی، عمرانی و واگذاری پروژه‌ها می‌توانند رضایت عمومی را جلب کنند تا اعتماد شهروندان تقویت شود.

مدیر کل امور شهری استانداری قزوین از آسیب‌های تغییر مدیریت در زمان‌های کوتاه هم سخن گفت و یادآور شد: بی ثباتی در مدیریت‌ها یک آسیب است و مشکلات زیادی را برای مردم، شورا و شهرداری ایجاد می‌کند و از سویی موجب می‌شود روند فعالیت‌ها متوقف یا آهسته شده و پرداخت حقوق نیروها هم دچار خدشه شود.

صالحی اظهار داشت: امروز همه وظیفه داریم در گام دوم انقلاب به فکر حل مشکلات مردم و توسعه و سازندگی باشیم و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان را ضروری دانست و افزود: مدیریت شهری با بهره گرفتن از نظر نخبگان و صاحب نظران لازم است نسبت به تأمین نیازهای اساسی شهروندان این نواحی اقدام کند.

مدیر کل امور شهری استانداری قزوین تصریح کرد: در شهرداری محمدیه خوشبختانه با همه فراز و نشیب‌ها در پرداخت حقوق پرسنل مشکلی نداریم و شورا ی شهر محمدیه با رویکرد منطقی توانسته
در ساخت و سازها و کسب درآمد موفق عمل کند و پروژه‌های عمرانی مهمی در این شهر تعریف و عملیاتی شده است.

صالحی گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۴۳۲ یک هزار و ۴۳۲ جلسه توسط شوراهای اسلامی شهرهای استان برگزار شد که در آنها ۵ هزار و ۵۱۷ مصوبه برای اجرا تصویب شده که در شهر محمدیه در تعداد ۱۰۰ جلسه شاهد ۸۳۹ مصوبه بودیم که بیانگر فعالیت خوبی است.

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۶۷ جلسه توسط شوراهای اسلامی شهرها برگزار شد که نتیجه آن ۴ هزار و ۹۲۹ مصوبه بود و سهم شهر محمدیه تعداد ۹۸ جلسه و ۷۱۰ مصوبه بود.

در این مراسم یحیی رحیم لو به عنوان شهردار جدید محمدیه معرفی شد.

فعالیت در شهرداری محمودآباد، رئیس شورای شهر اقبالیه، مدیریت پسماند شهرداری و شرکت شهر صنعتی البرز از مسئولیت‌های ر حیم لو شهردار جدید شهر محمدیه است.
 

کد خبر 4905251

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب شهرداری محمدیه مراسم تودیع و معارفه استانداری قزوین ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا ایلام شهرکرد قزوین بارش باران کمک به نیازمندان بیرجند استانداری قزوین نیمه شعبان ماه مبارك رمضان شهر محمدیه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد

«صادق خان» موفق شد تا در انتخابات شهرداری لندن بر رقیب خود از حزب محافظه‌کار غلبه و کرسی شهرداری پایتخت انگلیس را برای سومین دور متوالی حفظ کند.

خان که از سال ۲۰۱۶ کرسی شهرداری لندن را بر عهده دارد، توانست با کسب ۴۳ درصد آراء سوزان هال از حزب محافظه‌کار را شکست داده و برای چهار سال دیگر بر مسند شهرداری لندن تکیه بزند.

این برای نخستین بار است که یک شهردار لندن برای سه دوره متوالی انتخاب می‌شود. گفتنی است که این سمت در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد و نخستین کرسی آن به «کن لیوینگستون» از حزب کارگر رسید. هشت سال بعد یعنی سال ۲۰۰۸ بوریس جانسون بر مسند شهرداری لندن تکیه زد و سپس صادق خان انتخاب شد.

خان به دلیل مسلمان بودن در میان جوامع اسلامی طرفدارانی دارد؛ مواضع ضد امپریالیستی وی نیز به ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هوادارانی را برای او در میان گروه‌های حقوق بشری دست و پا کرده است.

اما سیاست‌های سختگیرانه او در حوزه مقابله با تغییرات اقلیمی، با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است. او تابستان سال گذشته طرح حذف خودرو‌های قدیمی از خیابان‌های شهر را به اجرا گذاشت و با این کار ده‌ها هزار راننده را به اصطلاح پیاده و یا با جریمه‌های سنگین مواجه کرد.

بر اساس طرح موسوم به یولز، روزانه ۱۲.۵ پوند (حدود ۱۶ دلار) برای اکثر خودرو‌های بنزینی و ون‌های تولید شده پیش از سال ۲۰۰۶ میلادی و خودرو‌های دیزلی قبل از ۲۰۱۵ میلادی جریمه تعیین شده است.

این طرح ابتدا در سال ۲۰۱۹ در مرکز لندن پیاده شد؛ در سال ۲۰۲۱ به حومه‌های داخلی شهر گسترش یافت و از تابستان سال گذشته کل لندن از جمله حومه‌های بیرونی آن که بیش از نیمی از جمعیت ۹ میلیون نفری شهر در آن زندگی می‌کنند را در بر گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۷۰۰ هزار خودرو با استاندار‌های طرح یولز سازگار نبودند و رانندگان این خودروها، در شرایط بغرنج اقتصادی و بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس، ناگزیر به تعویض خودرو‌های خود شدند.

«خان» دو سال پیش گسترش طرح یولز در سراسر لندن را به رای گذاشت و ۶۰ درصد از مردم مخالفت کردند. او، اما با ادعای دستکاری شدن آرا، اعلام کرد این طرح را مطابق با آنچه وظیفه خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی نامید و به رغم مخالفت دولت، پیش خواهد برد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که اجرای طرح یولز در مناطق مرکزی لندن طی سال‌های گذشته، میلیون‌ها پوند برای شهرداری لندن منفعت مالی به همراه داشته و این مساله حسن نیت طرح «صادق خان» را در شرایطی که سیستم حمل و نقل لندن با کمبود بودجه و اعتراض گسترده کارکنان آن مواجه است، زیر سوال برده است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که شهرداری لندن فقط در سال گذشته میلادی ۲۲۴ میلیون پوند درآمد از اجرای این طرح به جیب زده است. حدود یک سوم از این مبلغ از طریق جریمه و مابقی آن به واسطه شارژ روزانه تردد رانندگان حاصل شده است.

سوزان هال رقیب خان گفته بود که طرح یولز منصفانه نیست و از نخستین روزی که بر کرسی شهرداری لندن تکیه بزند، این طرح را ملغی و سایر سیاست‌های سختگیرانه علیه رانندگان را کاهش خواهد کرد. او، اما سومین نماینده حزب محافظه‌کار است که طی ۸ سال گذشته دربرابر خان شکست خورد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • صادق خان شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد