Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@22:38:42 GMT

کرونا، مصرف فرآورده‌های خونی را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۰۰۶۲

کرونا، مصرف فرآورده‌های خونی را کاهش داد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید مجتبی حسینی،  مدیرکل مرکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ابتدا با آغاز شیوع کرونا در استان، مشکلاتی اعم از کاهش استقبال مردم در اهدای خون ایجاد شد تا جایی که برخی روزها ٣مراجعه‌کننده داشتیم، اما با کمک صدا و سیمای استان، خبرگزاری‌ها، اصحاب رسانه و تبلیغات انجام شده، استقبال مردم در اهدای خون و فرآورده‌های خونی افزایش یافته و با کمبود ذخیره این موارد مواجه نشدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مرکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری توضیح داد: با وجود اینکه پلاکت بیشترین مصرف را در بیمارستان‌های استان به خود اختصاص داده‌ بود اما در ایام کرونا به دلیل کاهش شیمی درمانی‌ها، مصرف پلاکت نیز کاهش یافته‌ است.  

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز انتقال خون

حسینی بیان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط اداره انتقال خون استان به خوبی رعایت شده، مردم با فاصله حداقل یک متری روی صندلی‌ها می‌نشینند و تست غربالگری و تب‌سنجی در ابتدای ورود افراد انجام می‌گیرد، همچنین ماسک و دستکش در صورت موجود بودن به مراجعه‌کنندگان داده می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: برخی از بیماران ممکن است در طول روز به ٥ تا ١٠ واحد پلاکت احتیاج داشته‌ باشند که برای فراهم‌آوری این مقدار پلاکت از یک نوع گروه خونی به مشارکت افراد زیادی در اهدای خون و پلاکت نیازمندیم، با توجه به رعایت اصول بهداشتی و غربالگری در مراکز انتقال خون، نگرانی از لحاظ آلودگی به ویروس کرونا وجود نداشته و مردم می‌توانند بدون نگرانی به این مرکز مراجعه کرده و به اهدای خون و فرآورده‌های خونی اقدام کنند.  

اهدای ۱۰۰۰ واحد خون در فروردین ۹۹

مدیرکل مرکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: این مرکز عضو شبکه ملی بوده و ذخایر باقی‌مانده خون و فرآورده‌های خونی را به استان‌های دیگر مثل خوزستان، اصفهان و تهران ارسال می‌کند، مقدار RBC خون اهدا شده در فروردین ماه سال جاری ١٠٠٠ واحد، پلاسمای خون ٤٤٢ واحد و پلاکت خون ٥٣٠ واحد بوده‌ است.  

کد خبر 503225 برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری كرونا در ايران سازمان انتقال خون ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان چهار محال و بختیاری كرونا در ايران سازمان انتقال خون ایران فرآورده های خونی انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند