Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@23:36:12 GMT

برنامه شهر باران، شهر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در رشت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۰۲۹۷

برنامه شهر باران، شهر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در رشت

حمیدرضا محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت در قالب برنامه های قرآنی، نهج البلاغه، ابتهال خوانی، مولودی خوانی و مرثیه خوانی در شبهای قدر برگزار می شود که تلاوت کوتاه قاریان رشت در قالب برنامه "شهرباران، شهرقرآن" حال و هوای معنوی این ماه را برای شهروندان و روزه داران شهر رشت ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ابتهال خوانی در سه برنامه کوتاه برای سه شب از شب های ماه مبارک رمضان برگزار می شود، اظهار داشت: اجرای برنامه مولودی خوانی نیز در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برنامه مدیحه سرایی در شب های  قدر از دیگر برنامه های این ماه است.

وی با بیان اینکه برنامه "باران حکمت" در پنج شب در راستای شرح نهج البلاغه در دستور کار قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه قصه های قرآنی با محوریت کودک و نوجوان و مسابقه های شطرنج به صورت آنلاین با همکاری هیات شطرنج شهرستان رشت از جمله برنامه های فرهنگی و ورزشی در این ماه است.

وی عنوان کرد: برگزاری برنامه "باخدا تا خدا موعظه " ویژه گروه کودک و نوجوان با اجرای  قصهگویی و بازی قرآنی به صورت ویژه برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

وی دوره مجازی خوانش تحلیلی و مرور کتاب را از دیگر برنامه ها عنوان و اضافه کرد: "دوره مجازی خوانش تحلیلی و مرور کتاب" در طرح کلی "اندیشه اسلامی در قرآن" برنامه ریزی شده که داوطلبان برای ثبت نام می توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۰۲۹۳۰۳۳۶۶ ارسال کنند.

محمدی با بیان اینکه تولید برنامه فصل مهربانی، در ۳۰  قسمت سه دقیقه ای، در قالب بررسی یک آیه از قرآن با موضوعات مختلف توسط کارشناسان مطرح مذهبی در دستور کار قرار دارد، افزود: با توجه به رزمایش مردمی مساوات، همدلی و کمک مؤمنانه،  موضوعات مربوطه از جمله مساوات، همدلی و مهربانی به صورت ویژه توسط کارشناسان مذهبی ارائه خواهد شد.  

وی با اشاره به لزوم توجه به پروتکل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: اگرچه در ماه رمضان برای اجرای برنامه های جمعی با محدودیت هایی مواجهیم اما با توجه به اهمیت این شب های معنوی و برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود تا با توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین از این ماه معنوی نحو احسن بهره مند شویم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه مردم در این ایام دعا برای شفای بیماران را فراموش نکرده و خیرات را برای اموات هدیه می فرستند، یادآور شد: این سازمان با اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به صورت مجازی میهمان خانه های شهروندان رشت خواهد بود.  

 وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای حمایت از اقشار آسیب پذیر بیان داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در رزمایش "مواسات" شرکت کرده ضمن اینکه  شناسایی و حمایت از  خانواده های کم برخوردار و  کسربخشی از حقوق اردیبهشت کارمندان این سازمان به صورت  داوطلبانه برای شرکت در این رزمایش و کمک مومنانه در دستور کار قرار گرفته است.

استان گیلان دارای حدود ٧٠٠ هزار نفر جمعیت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اجرای برنامه های فرهنگی استان گیلان حقوق قرآن کودک و نوجوان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود

ایسنا/یزد عضو شورای اسلامی شهر یزد و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اعلام کرد: شهرداری یزد آن تعداد از اماکن ورزشی خود را که غیرفعال و تعطیل است، جهت استفاده شهروندان و به خصوص جوانان شهر، باز و به صورت جدی فعال کند.

«محمد مهدی نیکونژاد» در این باره گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با وجود اقدامات درخشانی که در برگزاری رویدادهای ورزشی به خصوص در برگزاری المپیادهای ورزشی محلات انجام می دهد، باید در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی ایجاد شده در محلات شهر نیز با برنامه‌ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

وی افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین‌نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، درصدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر  مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، این عضو شورا در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان