Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی با بیان این مطلب در جلسه شورای اطلاع رسانی استان به اهتمام و تاکید استاندار مبنی بر همکاری عمومی در مقابله و مهار کرونا اشاره و اظهار داشت: لازم است تمام دستگاههای اجرایی در کنار اصحاب رسانه و تشکل‌های مردم نهاد بر رعایت این مهم توجه بیشتری داشته و مسوولان امر اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار انتشار اطلاعات درست را از مهمترین وظایف شورای اطلاع رسانی برشمرد و گفت: در حوزه اطلاع رسانی می توان از ظرفیت رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، اقشار و گروه های مختلف بهره برد.

فردی در راستای کیفیت بخشی و اثرگذاری بیشتر برنامه های صدا و سیما استفاده از پتانسیل کارشناسان مذهبی، پرستاران، پزشکان، متخصصان، صاحبان صنوف مختلف، معتمدین و متنفذین و.... را پیشنهاد داد.

وی افزود: مهمترین اصل در بحث اطلاع رسانی، انتشار محتواهایی است که باید مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی باشد.

فردی تصریح کرد: مدیریت افکار عمومی با رویکرد اقناع سازی می‌تواند در حوزه های مختلف از جمله مسائل اجتماعی بستر ساز امنیت جامعه باشد و به هر میزان اعتماد را گسترش دهیم، امیدواری افزایش می یابد.

معاون استاندار گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه دهنده طرح فاصله گذاری اجتماعی است که باید همه واحدهای صنفی ، تولیدی، صنعتی و ادارات آن ر رعایت کنند و بدون استثنا بایستی پروتکل بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

وی افزود: کلیه واحدهای صنفی بایستی کد خود را در جلوی دید مشتری الصاق نمایند و بازرسین روزانه با محوریت مراکز بهداشت محیط، اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان،  اماکن، اتاق اصناف و اتحادیه ها بازرسی نمایند و در صورت عدم ثبت در سامانه نسبت به تعطلیلی واحدهای که کد وارد سامانه سلامت نشدند اقدام نمایند. 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان در ادامه تصریح کرد: اداره کل صمت در استان با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه ها باید نسبت به آموزش کلیه صنوف اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه  کلیه واحدهای صنفی که بازگشایی می شوند باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند و کد 4 رقمی خود را دریافت کنند، گفت: کلیه واحدهای صنفی باید برابر دستور العمل آموزش لازم را طی کنند. 

فردی گفت: از طرفی اداره کل صنعت،  معدن و تجارت با همکاری اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان در مورد نظارت و بارزسی از واحدهای تولیدی در سطح استان اقدام نمایند.

معاون استاندار گفت: طرح فاصله هوشمند بایستی در ادارات، کارخانه ها،  مراکز خرید، حتی در منازل بین اعضای خانواده رعایت شود و در این خصوص باید فرهنگ سازی شود.

وی تصریح کرد: متخصصین معتقدند بهترین راه مبارزه با ویروس کرونا قرنطینه و رعایت کردن پروتکل بهداشتی است.

فردی گفت: صنوف پر خطر و پر ریسک از جمله؛ فروشگاههای بزرگ زنجیره ای ، پاساژها، مجتمع تجاری و بازارهای مسقف و رستوران ها و مراکز بازی پر تجمع مدارس و دانشگاهها و پارک ... همچنان تعطلیل است.

معاون استاندار گفت: تجربه ثابت کرده در هر کاری که مردم در صحنه باشند آن طرح با موفقیت انجام می شود و در این خصوص حمایت مردم فهیم استان البرز به ویژه اصناف، بازاریان، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی، سپاه و شهرداری ها قابل تقدیر است.  

در ادامه این جلسه اعضای شورای اطلاع رسانی استان به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تقویت اطلاع رسانی برای مقابله با کرونا ویروس پرداختند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری البرز شورای اطلاع رسانی معاون استاندار واحدهای صنفی طرح فاصله اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح این منطقه خبر داد و گفت: تمام پلاک‌ها حاوی کیوآرکد ( QR) است که حاوی اطلاعات آدرس کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کارایی و مزایای پلاک‌های آبی هوشمند اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای تحقق هدف دستیابی به شهر هوشمند ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مختلف و توسعه و سهولت در خدمات‌رسانی به شهروندان است که پلاک آبی هوشمند زیرساخت خوبی برای اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی در زمینه ملک شهروندی و خدمت‌رسانی‌های پیرامونی است‌.

وی افزود: از طریق این پلاک‌ها امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی به‌منظور ارائه خدمات مختلف و به‌روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهرداری فراهم می‌شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد کل پلاک‌های این منطقه بالغ بر ۵۰ هزار عدد است، گفت: تا کنون ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح منطقه ۷ از جمله در شمال بزرگراه چمران و نیمی از منطقه جنوب چمران نصب شده است.

سلطان‌آقایی خاطرنشان کرد: تمام پلاک‌ها حاوی کیوآر ( QR) کد است که حاوی اطلاعات آدرس کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است و در آینده نیز مجهز به شماره اشتراک آب ،برق و گاز نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند موجود در شهرداری و داده‌های شرکت پست همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده است، البته پلاک‌های آبی رنگ دارای بارکد هوشمند طراحی شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نصب پلاک‌های آبی هوشمند در این منطقه از دی سال گذشته آغاز شده و تا پایان خرداد ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای این طرح که در کل شهر اصفهان در حال اجراست، معاونت برنامه‌ریزی و سازمان زیباسازی در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان دخیل هستند.

کد خبر 748337

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود