Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا خجسته‌پور» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در تشریح نخستین جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در سال جدید، گفت: در این نشست درباره مسائل درون تشکیلاتی و همچنین موضوعات مرتبط با مجلس یازدهم بحث و تبادل نظر شد.

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در این جلسه همچنین یاد و خاطره فعالانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از میان ما رفتند، از جمله شادروان حسین شیخ‌الاسلام عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و  فاطمه رهبر از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گرامی داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته‌پور عنوان کرد: نتیجه انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و پیروزی قاطع جبهه اصولگرایی و همچنین روند ائتلاف نیروهای انقلاب برای مجلس یازدهم از جمله مباحثی بود که مورد بررسی و کالبدشکافی قرار گرفت. بنابراین در این جلسه مباحث مربوط به کیفیت تشکیل مجلس و رقابت‌های درون پارلمانی درباره نحوه انتخاب نمایندگان در حوزه ریاست و کمیسیون‌ها مطرح شد.

وی یادآور شد: همچنین در این جلسه محمد رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بایدها و نبایدهایی برای دستور کار و نحوه ورود به موضوعات مختلف مجلس یازدهم مبنی بر اینکه رویکرد مجلس یازدهم باید ملی، فرامحلی و در چارچوب اسناد بالادستی و سیاست‌ ابلاغی رهبر معظم انقلاب باشد را مطرح کرد. مقام معظم رهبری در حوزه راهبرد سیاست اقتصاد مقاومتی و در حوزه اجرا، سال ۹۹ را  «جهش تولید» ابلاغ کردند و مجلس یازدهم باید به آن سمت و جهت برود و مقرر شد مواضع جامعه اسلامی مهندسین درباره مجلس یازدهم به شکل شفاف و به روشهایی چون بیانیه و مصاحبه به اطلاع مردم برسد.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مباحث تشکیلاتی و چگونگی برگزاری جلسات شورای مرکزی در ماه مبارک رمضان هم مطرح شد و موضوع برگزاری کنگره جامعه اسلامی، تاریخ و کیفیت آن مورد بحث قرار گرفت.

این فعال اصولگرا در این‌باره که دو فراکسیون مجلس یازدهم  احمدی‌نژادی-قالیبافی خواهند بود یا عناوینی دیگر خواهد داشت، گفت: نمی‌توان از اکنون ائتلاف نیروهای انقلاب را که وارد مجلس شده‌اند را در دو فراکسیون خلاصه کرد.

وی در مورد ویژگی مجلس یازدهم بیان کرد:  گعده‌ها، رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌ها طبیعتا تا خردادماه که مجلس شروع به کار می‌کند، وجود دارد، آنچه که مهم است و از جمله نقاط ضعف مجلس دهم بود فقدان وجود یک فراکسیون اکثریت قوی بود، امید زیادی وجود دارد که فارغ از بحث‌های مانند اینکه رییس مجلس، هیات رییسه و روسای کمیسیون‌ها چه کسانی هستند، سکان هدایت مجلس یازدهم در اختیار فراکسیونی با اکثریت قدرتمند قرار گیرد.

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دید و بازدیدهایی که توسط منتخبان انجام می‌شود حق طبیعی آنهاست، گفت: مهم این است که در نهایت بتوانیم فراکسیون اکثریت متشکل، یک‌پارچه و قدرتمند از جبهه‌ اصولگرایی یا نیروهای انقلاب را داشته باشیم تا تحقیق و تفحص، سوال و استیضاح، نظارت و قانون‌گذاری به معنای واقعی از سوی پارلمان، ساری و جاری شود.

خجسته‌پور همچنین وجود فراکسیون اکثریت قدرتمند را برای ایفای نقش تقنینی و نظارتی ضروری عنوان کرد.

باهنر برای تشکیل فراکسیون اکثریت اصولگرا تلاش می‌کند

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: موضوعات مختلفی تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته است، ولی در عین حال تلاش‌ها در حال انجام است و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین سعی وافر دارد رویکردی اتخاذ کند که فراکسیون اکثریت قدرتمند اصولگرا یا نیروهای انقلاب در مجلس شکل گیرد که البته اسم فراکسیون اولویت نیست، بلکه اصل شکل‌گیری آن مهم است.

این فعال اصولگرا در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از اعضای جامعه اسلامی مهندسین وارد مجلس یازدهم شده‌اند، گفت: از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین حوزه انتخابیه تهران نماینده‌ای وارد مجلس یازدهم نشده است چون با وجودی که فعال بودیم، وارد دعواهای سیاسی که در روند شکل گیری ائتلاف نیروهای انقلاب وجود داشت، نشدیم.

خجسته‌پور ادامه داد: محمدرضاپورابراهیمی، محمدمهدی مفتح، محمدمهدی زاهدی و جبار کوچکی نژاد از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین از حوزه‌های انتخابی دیگر شهرها وارد مجلس یازدهم شده و تعدادی هم از اعضای شورای مرکزی استان‌ها، اعضای عادی و افرادی که با برند تشکل ما بودند، در مجلس یازدهم حضور دارند که البته تعداد دقیق منتخبان جامعه اسلامی مهندسین به زودی اعلام می‌شود.

برچسب‌ها محمدمهدی مفتح مقام معظم رهبری محمدرضا باهنر جامعه اسلامی مهندسین اقتصاد مقاومتی مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدمهدی مفتح مقام معظم رهبری محمدرضا باهنر جامعه اسلامی مهندسین اقتصاد مقاومتی مجلس یازدهم محمدمهدی مفتح مقام معظم رهبری محمدرضا باهنر جامعه اسلامی مهندسین اقتصاد مقاومتی مجلس یازدهم شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین فراکسیون اکثریت نیروهای انقلاب مجلس یازدهم وارد مجلس خجسته پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود

«مجتبی یوسفی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اولویت‌های مهمی که باید در مجلس دوازدهم پیگیری شود، گفت: از آنجایی که در یک دهه گذشته حوزه اقتصاد مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، باید مجالس و دولت‌های مختلف، اولویت اساسی خود را رفع مشکلات اقتصادی کشور بدانند.

وی بیان کرد: اولویت اصلی همه مسؤولان باید حل مشکلات اقتصادی مردم باشد، چرا که مردم نجیب ما در همه عرصه‌ها مانند انتخابات ثابت کرده‌اند که پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به اقتصاد، اشتغال و وضعیت معیشتی مردم توجه اساسی شود. متأسفانه رقابت نهادهای دولتی و شبه دولتی با بخش خصوصی باعث شده است که شاهد بهره‌وری پایین باشیم و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران واقعی نتوانند آن طور که باید و شاید فعالیتی در حوزه‌های اقتصادی داشته باشد. برای مثال، می‌بینیم که انحصار در حوزه خودرو چه مشکلاتی را برای مردم و بخش صنعت کشور ایجاد کرده است.

اولویت اول ما باید حل مسائل اقتصادی باشد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که اولویت اول ما باید حل مسائل اقتصادی باشد، اما توجه به مسائل اجتماعی و نقش مردم در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها هم باید مورد توجه جدی باشد.

منتخب مردم اهواز در مجلس دوازدهم در ادامه درباره نقاط ضعف مجلس یازدهم، یادآور شد: قطعاً مجلس یازدهم یکسری اشکالات داشت، اما نظام مسائل کشور را به خوبی شناخت و در آن ریل حرکت کرد. برای مثال، مجلس یازدهم قوانین اقتصادی خوبی به تصویب رساند و مصوبات خوبی در حمایت از اقشار مختلف جامعه داشت که می‌توان به مصوباتی چون رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد. اصلاح قانون بانکداری و اصلاح نظام ارزی باید باز هم در دستورکار باشد و مجلس آینده هم باید به آن بپردازد.

زیرساخت‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم نبود

یوسفی متذکر شد: البته در تصویب برخی از قوانین در مجلس یازدهم تعجیل شد؛ درست است که «حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی» پیشنهاد دولت بود، اما چون زیرساخت‌های این کار فراهم نبود نباید در مجلس به تصویب می‌رسید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین شاهد اطلاع رسانی ضعیف در مجلس یازدهم بودیم، به این معنا که بعضاً شاهد برخی حاشیه سازی‌ها برای این مجلس بودیم. همچنین برخی از مصوبات مجلس در این دوره و آثار آن به خوبی برای مردم تبیین نشد.

وی درباره این انتقاد به مجلس یازدهم که قوانین مهمی را تصویب کرد اما بر اجرای آن به خوبی نظارت نکرد، گفت: این مشکل مربوط به همه مجالس ما در ادوار مختلف است، البته مجلس یازدهم یک تفاوت اساسی با مجالس قبلی داشت و این بود که یک روز را برای نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی تحت عنوان «سه‌شنبه‌های نظارتی» در نظر گرفت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته به اعتقاد بنده باید دو روز در مجلس تحت عنوان روزهای نظارتی باشد. بر این اساس بهتر است که روزهای نظارتی در مجلس آینده توسعه پیدا کند و به صورت تخصصی موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6093076 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند