Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران طی نامه‌ای به سخنگوی دولت، رفتار مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست و ایراد اتهام به خبرنگاران این حوزه را مورد انتقاد داد. این انجمن همچنین اعلام کرد: «تکرار چنین رویه‌ای بدون پاسخ نخواهد ماند و این انجمن و روزنامه‌نگاران از همه ابزارهای قانونی بویژه امکانات حرفه‌ای خود برای مقابله با این نوع سیاست‌های ضد رسانه‌ای و مغایر با اصول اولیه حقوق و آزادی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها بهره بهرداری خواهند کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر علی ربیعی
سخنگوی محترم دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی ریاست جمهوری
با سلام

همانگونه که اطلاع دارید در ماه‌های اخیر از سوی مقامات رسمی سازمان محیط زیست، که ریاست محترم آن معاون رئیس جمهور است، به دفعات نسبتهای ناروایی به روزنامه نگاران حوزه محیط زیست داده شده است. متأسفانه تذکراتی که بصورت رسمی و غیر رسمی برای رعایت قانون، اخلاق و احترام روزنامه نگاری و روزنامه نگاران حوزه محیط زیست به این سازمان داده شده است، تاکنون مؤثر نیفتاده و این رویه همچنان ادامه دارد. در آخرین مورد، آقای رئیس روابط عمومی این سازمان در یک گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما مورخ ۲۸ فروردین، اتهامات دیگری را ایراد کرد که مورد اعتراض جدی روزنامه‌نگاران این حوزه قرار گرفت و نامه آنان خطاب به انجمن صنفی نیز به پیوست تقدیم می‌شود.

بسیار موجب تأسف است که یک مقام رسمی دولتی مانند ایشان، چنین بی مهابا و صریح، بدون رعایت موازین حقوقی و اخلاقی، حقوق روزنامه نگاران را مورد هجوم قرار داده و آنها را با زشت‌ترین و غیرقانونی‌ترین کلمات مورد هجوم قرار دهد.

حقوق روزنامه‌نگاران از شقوق مهم حق آزادی بیان است که باید محترم شمرده شود. تأسف بیشتر ما از این است که آقای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست هم به رغم تذکراتی که به ایشان داده شده است، در مقابل این شیوۀ برخورد کارکنان خود کاملاً بی‌تفاوت بوده و عملاً میدان را برای این گفتارها و رفتاری نادرست برای ایشان که در جهت تحدید حقوق روزنامه نگاران است باز گذاشته است.

جناب آقای ربیعی!

شما با جایگاه و کارکرد رسانه آشنا هستید. خوب می‌دانید که فقط کسانی از رسانه و پرسشگری می‌ترسند که ریگی در کفش دارند. شما خیلی خوب می‌دانید نهادهایی که دشمن رسانه و روزنامه‌نگاران هستند ظرفیت بالایی برای فسادهای مالی و سیاستی دارند و بجای پاسخگویی به اتهام‌زنی مشغول می‌شوند.

انجمن صنفی روزنامه نگاران از جنابعالی انتظار دارد در این خصوص از طریقی که مناسب می‌دانید تذکرات لازم به این سازمان را بدهید و این سازمان را از مقابلۀ غیرقانونی و غیر اخلاقی با حقوق و آزادی‌های روزنامه نگاران حوزۀ محیط زیست برحذر دارید. قطعا تکرار چنین رویه‌ای بدون پاسخ نخواهد ماند و این انجمن و روزنامه نگاران از همه ابزارهای قانونی بویژه امکانات حرفه ای خود برای مقابله با این نوع سیاستهای ضد رسانه‌ای و مغایر با اصول اولیه حقوق و آزادی روزنامه نگاران و رسانه ها بهره بهرداری خواهند کرد.

جنابعالی نیز بخوبی آگاهید که اصلاح ارتباطات اجتماعی دولت بیش و پیش از هرچیز منوط و مشروط به رعایت حقوق و احترام قانونی و حرفه‌ای رسانه‌ها و روزنامه نگاران توسط مقامات مسئول و خصوصاً روابط عمومی‌هاست.

انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

منبع: فرارو

کلیدواژه: انجمن صنفی روزنامه نگاران محیط زیست ربیعی انجمن صنفی روزنامه نگاران روزنامه نگاران روزنامه نگاران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا