Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@17:54:21 GMT

اتفاق عجیب در بازار نفت/قیمت نفت منفی شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۳۵۴۳

اتفاق عجیب در بازار نفت/قیمت نفت منفی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی کاهش شدید تقاضای جهانی نفت به دلیل بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، نفت سبک تگزاس در معاملات امروز بازار نیویورک برای دقایقی در کف قیمتی خود در بیش از نیم قرن اخیر یعنی منفی ۱.۴۳ دلار معامله شد.

بر اساس گزارش یاهو فاینانس پیش بینی می شود که تقاضا برای نفت تا ۲۹ میلیون بشکه در روز کاهش یابد و به گفته سازمان بین المللی انرژی آسیب های ویروس کرونا که به خانه نشین کردن مردم منجر شده است تنها به نفت محدود نمیشود بلکه باید در انتظار سقوط قیمت سایر مشتقات نفت مثل بنزین و سوخت جت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش شدید تقاضا انبارهای نفت در ایالت متحده را با سرعت پر می کند و به گفته سازمان انرژی بین الملل موجودی انبار های این کشور طی چند هفته اخیر ۴۸ درصد افزایش یافته است و تعداد بشکه های موجود در این انبارها به ۵۵ میلیون بشکه رسیده است؛ این اتفاق درحالی می افتاد که ظرفیت این انبارها تنها ۷۶ میلیون بشکه است.

سقوط قیمت نفت از زمانی آغاز شد که عربستان و روسیه در کاهش تولید به توافق نرسیدند و پس از گذشت بیش از یک ماه از پمپاژ نفت در سطح تولید بالا بزرگترین تولید کنندگان جهان در تاریخ ۱۲ آوریل با کاهش تاریخی موافقت کردند که در نتیجه آن تولید نفت تا ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

اما این کاهش تاریخی تولید نتوانست ناجی نفت شود و قیمت این طلای سیاه در بازارهای بین المللی به ۱ سنت و در بازار نیویورک به منفی ۱.۴۳ دلار رسید.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1379289

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نفت قیمت نفت صادرات نفت کاهش تولید نفت ایالات متحده آمریکا عربستان روسیه کاهش قیمت ها میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار

به گزارش جام جم آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، ۵۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی بدون تغییر نسبت به دیروز، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۴۸ هزار تومان کاهش در مقایسه با دیروز، سه میلیون و ۴۱۰ هزار تومان معامله شد.

امروز بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۸ دلار کاهش تا لحظه تنظیم خبر، به ۲ هزار و ۳۱۶ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت فیدلیتی در بازار امروز ۱۹ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه؛ نیم و ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ |برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • افت ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها