Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:41:56 GMT

باید با کرونا زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۳۵۹۲

باید با کرونا زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امشب یکم اردیبهشت ماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هیچ تضمینی نیست که منحنی کاهشی ابتلا به کرونا ادامه یابد، افزود: نه ما و نه هیچ کشور دیگری نمی تواند اعلام کند که بیماری و شیوع کرونا را کنترل کرده است، برخی می گویند اگر یکی دو هفته همه جا را تعطیل کنیم، تکلیف مشخص می شود و ویروس از بین می رود که این اظهارات صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در ابتدا در اکثر شهرها و استان‌های کشور بیماری روند صعودی داشت، گفت: خوشبختانه بعد از بیست اسفند در اکثر استانها نمودار بیماری خط صاف شد اما در برخی از استان‌ها روند بیماری صعودی است .

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید بتوانیم چرخه انتقال بیماری را شکست دهیم، بیان کرد : ما هنوز رفتار ویروس را نمی‌شناسیم  و حدود ۴ ماه است که ویروس شیوع پیدا کرده و به نیمکره جنوبی رسیده است و رفتارهای متناقضی را از خود نشان می دهد ،در ابتدا گفته می‌شد که این ویروس کمتر از آنفولانزا بیماری زایی دارد اما اکنون گفته می شود که ۱۰ برابر آنفولانزا می‌تواند مردم را درگیر کند لذا نیاز به فرصت داریم تا ویروس را به درستی بشناسیم.

او با اشاره به اینکه الان در مرحله قبل از کنترل قرار داریم و مدیریت نسبی خوبی را توانستیم داشته باشیم ادامه داد : برای رسیدن به اهداف به زمان و سرمایه‌گذاری بیشتر نیازمندیم لذا با این ویروس باید به صورت تهاجمی برخورد کنیم و زندگی مسالمت‌آمیز را برای خودمان داشته باشیم بنابراین تا اطلاع ثانوی باید با این ویروس زندگی کنیم اما باید به رعایت موارد بهداشتی و پروتکل ها بپردازیم .

حریرچی با اشاره به اینکه همه ویروس‌ها سرمادوست هستند و در محیط سرد بیشتر منتقل می‌شوند اظهارداشت: ساخت واکسن به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد تا بتوانند محققین آن را کشف کنند ،در سال گذشته ۱۵۰ میلیون ظرفیت برای تولید واکسن آنفولانزا در کل دنیا به وجود آمد اما برای تولید واکسن کرونا نیاز به ظرفیت های زیادی است، نباید تخم‌مرغ‌ها را در سبد موهوم بگذاریم.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است