Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@11:06:55 GMT

تجمعات روز زمین پاک برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۳۹۱۳

تجمعات روز زمین پاک برگزار نمی‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط انتشار ویروس خطرناک کرونا تجمعاتی که به‌مناسبت روز زمین پاک با حضور طبیعت دوستان همه ساله در سراسر استان برگزار می‌شد، برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی با اشاره به اینکه تمرکز بر آموزش و فرهنگسازی در خصوص مدیریت پسماندها از طریق فضای مجازی در این شرایط، بهترین راه انتقال دانش محیط زیستی است گفت: بازدید از واحدهای فعال بازیافتی در حوزه پسماند، زباله‌گاه‌های سطح استان و نظارت بر نحوه مدیریت پسماند توسط شهرداری‌ها همچنان در دستور کار حوزه تخصصی پسماند در حفاظت محیط زیست سراسر استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: نحوه نظارت ارگان‌های مسؤول در مدیریت پسماند همچون دانشگاه‌های علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در این ایام با جدیت بیشتری مورد بررسی و پایش تیم نظارتی این اداره کل قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه نحوه مدیریت پسماندهای عفونی حاصل از فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرایط شیوع ویروس کرونا اهمیتی دو چندان دارد، اظهار کرد: پایش و بررسی فعالیت شهرداری‌ها در نحوه جمع‌آوری و دفع صحیح پسماندهای خاص در سطح معابر شهری که احتمال آلوده بودن آن‌ها به ویروس زیاد است و نیز ارتباط با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دفن صحیح پسماندها در برنامه‌های اجرایی و نظارتی این اداره کل قرار دارد. 

همتی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این اداره کل قریب دو ماه است که شکل گرفته و با تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی و نظارت مستقیم و مستمر بر مصوبات اجرایی، بر مهار این ویروس اهتمام دارد، بیان کرد: تأکید بر استفاده از سموم و مواد ضدعفونی‌کننده سازگار با محیط زیست است و امیدواریم تولید و توزیع این مواد برای کاهش آسیب‌های وارده به محیط زیست هرچه زودتر گسترش یابد.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز زمین پاک حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست