Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@21:15:06 GMT

خروج ۱۶ هزار دانشجوی خارجی از کشور به دلیل شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۴۵۸۲

دکتر عبدالحمید علیزاده در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت خروج دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های ایران همزمان با تعطیلی این مراکز آموزشی به دلیل شیوع کرونا ویروس و تمهیدات وزارت علوم برای بازگشت این دانشجویان اشاره و اظهار کرد: تصمیم‌گیری در خصوص بازگشت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور نیازمند مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در صورتی که تصمیم بر بازگشت این دانشجویان گرفته شده باشد، قطعاً مشکلی برای بازگشت آنها به کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در ادامه با اشاره به خروج حدود ۱۶ هزار دانشجوی بین المللی از کشور به دلیل شیوع کرونا ویروس و تعطیلی کلاس‌های حضوری تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که وزارت علوم برای دانشگاه‌ها در خصوص وضعیت آموزشی در نظر گرفته است، حدود ۹۰ درصد از دانشجویان خارجی ما از طریق آموزشهای مجازی، کلاس های آموزشی خود را دنبال می‌کنند؛ اما آن ۱۰ درصدی هم که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در کشور خود، نظیر عدم دسترسی و یا پایین بودن سرعت اینترنت به آموزش های مجازی دانشگاه‌های ما در دسترسی ندارند، می‌توانند به صورت آفلاین و با کمک سیستم‌های پشتیبانی دانشجویی کلاس های آموزشی خود را پیگیری کنند.

مسئول اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم با تاکید بر اینکه بازگشت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل به کشورمان نیازمند بازگشایی و بالطبع تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: در حال حاضر بخش نامه های آموزشی دانشگاه های کشور در مورد سنوات تحصیلی، حذف ترم، حذف واحد و غیره شامل  دانشجویان خارجی ما نیز می‌شود؛ ضمن اینکه ما تسهیلات بیشتری نیز برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته ایم و از قبل شرایط فعلی را برای آنها پیش‌بینی و اعلام کرده بودیم که خوشبختانه به موقع از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم و در قالب بخشنامه واحد به همه مراکز آموزشی ابلاغ گردید.

دکتر علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا امکان مهمانی دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های ایران در دانشگاه‌های کشور خود وجود دارد، گفت: امکان مهمانی یا انتقال دانشجویان بین دو دانشگاه داخلی و خارجی نیازمند ایجاد ملزومات ویژه ارتباطی است که یکی از ملزومات انعقاد تفاهم همکاری بین دانشگاه های ما و دانشگاه  خارجی است، لازمه دوم نیز این است که سیستم آموزشی، محتوا و مدل آموزشی ما با کشور مبدا دانشجو  یکسان باشد.

وی افزود: من فکر می کنم دانشگاه‌های ما با توجه به تجربه جدید آموزش بر بستر الکترونیک و فرصت ایجاد شده بتوانند برای حل مشکل امتحانات به ویژه برای دانشجویان خارجی راه حل های  آسان تری نظیر آزمون های آنلاین درنظر بگیرند که در آن صورت اگر امکان بازگشت دانشجویان خارجی ما وجود نداشته باشد این افراد می‌توانند آزمون خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

وی در پایان اظهار کرد: طبیعتاً  بیشترین تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه‌های داخل از کشورهای پیرامون ما هستند به همین جهت بیشترین دانشجویان خارجی ما به کشورهای  افغانستان، عراق،  لبنان، سوریه و پاکستان بازگشتند و  اگر ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشت آنها بگیرد، مشکلی وجود ندارد لذا باید منتظر مصوبات این ستاد باشیم.

منبع: الف

کلیدواژه: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل دانشجویان خارجی ما وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است

معاون رئیس جمهور، گفت: شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاوت ملت ایران برخواسته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان شامگاه گذشته با حضور سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی، فداکار استاندار کرمان و سایر مسئولان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

در این آیین سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور گذاشته است، اظهار داشت: عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم چرا که این عملیات هیمنه پوشالی دشمن را از بین برد و آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است.

وی با اشاره به اهمیت صلابت و اقتدار برای توسعه و پیشرفت کشور، بیان کرد: نمونه این مهم، قدرت نظامی و اقتدار دفاعی امروز جمهوری اسلامی است که گوشه‌ای از آن را در عملیات وعده صادق دیدیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه تحقق وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت، گفت: همه باید برای سرفرازی کشور تلاش کنیم و علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات فقط 20 درصد ظرفیت‌ موشکی و‌ پهبادی ما به‌کار گرفته شد، ادامه داد: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند اما بدانند که در آینده‌ای نزدیک‌ شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاوت ملت ایران برخواسته است.

حسینی همچنین در این مراسم با تبریک بزرگداشت روز معلم، بیان کرد: شهید مطهری شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه علم یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است، گفت: همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم یکی از کارهای بزرگ شهید مطهری پاسخ به شباهت بود که بر اساس شرایط روز به شبهات پاسخ می‌داد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره اینکه بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند، ادامه داد: دانشگاه جزیره‌ای جدا از جامعه نیست و باید به دنبال حل مسائل باشیم.

در این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و با تبریک روز معلم، اظهار داشت: افراد در برقراری ارتباط با دیگران یا اثرگذار و یا متاثر هستند و معلم باید موثر باشد و استاد باید از دارایی‌‌هایش در کنار دانایی‌‌هایش استفاده کند.

محمدمهدی، فداکار استاندار کرمان هم در این مراسم با گرامیداشت روز معلم، گفت: هر شغل و هر حرفه‌ای که داشته باشیم همه ما مدیون معلمین خود هستیم؛ همه ما در محضر اساتید و معلمان خود کسب علم کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان از 43 تن از اساتید سرآمد آموزشی استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان تقدیر شد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • پیام جوانان غزه به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: «شما امید ما هستید/ قوی بمانید»
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس