Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان در استان بوشهر گفت: در راستای صیانت از محیط زیست، عملیات زیرسازی و تخریب ۴۰ هکتار از اراضی ساحلی کنگان که زیستگاه جانوری و در بستر آبراهه و خورهای طبیعی بود، مورد توقف قرار گرفت. تاریخ انتشار: 07:30 - 02 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۲۶۴

سید احمد موسوی پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در خصوص صیانت از محیط زیست بیان کرد: در راستای صیانت از محیط زیست، عملیات زیرسازی و تخریب ۴۰ هکتار از اراضی ساحلی کنگان که زیستگاه جانوری و در بستر آبراهه و خورهای طبیعی بود، حسب گزارش ادارات اطلاعات، محیط زیست، منابع آب و شهرداری کنگان مورد توقف قرار گرفت و شرکت متصرف مکلف به رعایت الزامات زیست محیطی و اخذ مجوزهای قانونی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا و با توجه به اهمیت صیانت از منابع ملی در سال ۹۸ بالغ بر بیست هکتار از اراضی ملی به نفع دولت رفع تصرف شد و پاره‌ای از این تصرفات در حریم دریا صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

اراضی ساحلی شهرستان ترکمن رفع تصرف شد

موسوی پور خاطرنشان کرد: از جمله اولویت‌های این دادسرا صیانت از تمامیت اراضی کشاورزی و تعقیب اشخاصی است که به صورت مجرمانه اقدام به تغییر کاربری نموده‌اند که در این خصوص بیش از ۲۰ پرونده تشکیل و تحت تعقیب می‌باشد و با ورود به موقع دستگاه قضایی از ادامه عملیات پیشگیری شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان دادستان کنگان اراضی ساحلی هکتار از اراضی اراضی ساحلی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مشایخی اظهار کرد: از جمله چالش‌های حوزه کشاورزی تغییر کاربری‌های بی رویه که گاهی به دلیل عدم آگاهی کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی از اثرات زیانبار و نقش آن در تهدید امنیت غذایی اتفاق می‌افتد و در بسیاری موارد توسط افراد سودجو که به دنبال سود و منفعت می‌باشند، این تغییر کاربری‌ها موجب خرد و تفکیک اراضی کشاورزی می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: زیر بنای تولید داخلی از ناحیه خردی و پراکندگی اراضی کشاورزی دچار تهدیدات جدی می‌شود.

مشایخی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی را می‌توان بعد از کم آبی به عنوان یکی از مشکلات اساسی دانست که باید در حفاظت از آن برنامه ریزی های جامع و کاملی داشت.

وی با اشاره به اهمیت استمرار پایش و رصد اراضی کشاورزی اظهار داشت: واحد گشت شهرستان تنگستان در جهت حفاظت از اراضی ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطار توقف عملیات صادر کرده است که برای طی مراحل قانونی پرونده به واحد حقوقی ارجاع داده شده است.

کد خبر 6098760

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم