Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@15:00:57 GMT

مردم همچنان از کرونا بترسند/ خرید در محل‌های تجمع ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۵۰۶۰

مردم همچنان از کرونا بترسند/ خرید در محل‌های تجمع ممنوع!

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فعالیت دستفروشان همچنان ممنوع است، گفت: مردم باید از خرید در محل‌های تجمع جهت پیشگیری از کرونا پرهیزکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگویی درباره فعالیت دستفروشان اظهارداشت: فعالیت دستفروشان به طور کلی به دلیل ایجاد سد معبر ممنوع است ولی پیش از این مدیریت شهری به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از آن کج‌دار و مریز با دستفروشان مدارا کرده است و گاهی فعالیت این افراد انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به دلیل شرایط کرونا فعالیت دستفروشی باید به طور کامل متوقف می‌شد و در حال حاضر هم دستفروشان به دلیل ایجاد تجمع و احتمال انتقال کرونا در جمعیت فعالیتشان نباید تا بازگشت شرایط شهر به حالت عادی انجام گیرد.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران هم اعلام کرده اگر مردم نکات مربوط به فاصله اجتماعی را رعایت نکنند آثار کرونا دوباره بروز می‌یابد و موج جدید کرونا شکل می‌گیرد.

وی بیان داشت: مدیریت شهری به موضوع ساماندهی فعالیت دستفروشان جهت پیشگیری از سد معبر توجه داشته و برای جلوگیری از سد معبر بازارچه یا محل‌هایی پیش از کرونا برای فعالیتشان در نظر می‌گرفت که پس از کرونا و نه در حال حاضر این مساله مورد توجه قرار خواهد داشت.

نژاد بهرام با اشاره به اینکه آمار دقیق دستفروشان پایتخت مشخص نیست، گفت: حدود ۵ هزار دستفروش توسط مدیریت شهری شناسنامه‌دار شده‌اند و دستفروشان بدون شناسنامه باید به شهرداری‌های نواحی برای این موضوع اقدام کنند  تا با کمک شوریاری‌ها و معتمدین محلی ارزیابی صورت و برای آنها شناسنامه صادر شود.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: فعالیت دستفروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران همچنان مطلوب است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۵ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۷۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در ظرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • خوشحالی ستاره سیتی: همه باید از ما بترسند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا